Gå til innhold

Histwar kommer endelig


Anbefalte innlegg

Etter 8 år i produksjon kommer Histwar: Les Grognards i slutten av september, bare 6 uker til.

 

Spillet er hovedsaklig laget av bare en mann, med litt hjelp fra noen få, Battlegrounds som er utgiveren har latt han få bruke så lang tid han trengte, og spillet har vært i beta testing i over et år nå.

 

Spillet har en rekke kule features som

 

 

Slag med over 50 000 modeler som representerer over 500 000 soldater.

Dette betyr en scala på 1:10 altså en model av en soldater tilsvarer 10 soldater i det virklige slaget. Så har man 12 000 kavaleri visses dette som 1200 modeler

Hver side kan ha opp til 100 enheter, og en enhet er helt variabel basert på størrelsen på slaget.

Spiller man mindre slag, vil en enhet være en battaljon eller til og med kompani,

Spiller man store slag vil en enhet være en brigade.

Store slag kan ha over 200 brigader tilsammen.

Kanoner vises 1:1 scala, så har et slag 600 kanoner, ser man 600 kanoner på slagmarken.

 

Slagmarker fra 24kvm til 675kvm

Fra små slagmarker på størrelse med det man finne i empire total war til enorme slagmarker som vil dekke store deler av landskapet i europa, de største slagmarkene vil funke som en mini kampansje, der man har to hærer som må finne hverandre og utnytte landskapet til sitt fulle, men må bruke lett kavaleri for å speide, kanskje spre ut styrkene sine, og når man finner fienden må man konsentrere styrkene sine for en seier, kanskje slaget ikke er avgjørende, og man må jage fienden over landskapet og prøve å tvinge dem til en full kamp der man kan utslette motstandaren.

 

Tre måter å se og kontrolere hærene på

Det er to kart fungsjoner en som viser styrker og landskap i enkel 2d.

Samme type kart man styrkene er byttet utt med 3d blokker som viser styrker og slikt.

I begge disse kartene sender man ordere ved å klikke og dra enheter.

Man har også et fullt 3d slag motor, der man ser soldater, hester og kanoner med som sagt opp til over 50 000 modeler.

 

Flere type ordere

Man gir enheter under seg ordere som møt og angrip fienden, hold et vist punkt på terrenget som en skog, eller et landsby.

Trekk deg sakte tilbake osv.

 

Mange vansklighetsgrader.

Det er masse man kan gjøre for å tilpasse hvor vansklig spillet er, fra ultra realistisk til Total war standar.

På det vanskligste kan man bare se de enhetene DU kan se, altså generalen du spiller, resten av fiendens styrker vet du bare sånn ca. hvor er basert på raporter fra de under deg. Du kan også få med ordere lag, noe som gjør at det kan ta mange minutter fra du gir orderen til generalen under deg for oredren og til han igjen kan gi ordere til sine enheter. Jo lengre unna jo mer kamp enhetene er i jo lengre tid tar det før orderen forsøkes å oppfylles. På det letteste man alt hele tiden og ordre tar nano sekunder å utføre.

 

Ekte Chain of command

En general for en hær kan ikke ta seg tid til å gi ordere til hver enkelt enhet under seg, du gir ordere til generalene under deg, og de av seg selv gir ordre til dem under seg igjen helt til orderen når dit det skal.

Ordere går Hær---> krops---->Divisjon----->Brigade----->Battaljon

En general for hæren gir ordere til krops, og setter på en generel slag plan, en general for et krops prøver å utføre orderen de fikk fra hær generalen.

 

Over 1100 Forskjellige uniformer eller uniforms variasjoner

Alle historisk korrekte basert på tonnevis med historisk matriale.

 

15 Nasjoner

Som sverige, russland, østrike og så klart frankrike, flere nasjoner vil bli lagt til å patcher og upgrades.

 

10 Historiske slag.

10 Historiske slag fra perioden 1805-1812

Som Austerliz og Wargram til Borodino

Det er også enorm editor der man kan lage de slag man vil lage, fra fiktive til historiske

 

Enorm editor,

Det er en slag editor og map editor,

Du har en type der du lager fiktive hærer men basert på historiske oppbyginger, som gjør at hærene blir balanserte og realistiske uten å være 100% historiske.

I map editoren kan man lage en slagmark helt etter egent ønske, eller få en random generator til å gjøre det, det er også en featrue som gjør at har du et kart over en slagmark, man du legge det inn i spillet og map editoren vil laget kartet.

 

Flere forskjellige tids kontroler, du kan enten spille real time, med 1 min i virkligheten er 1 min i spillet, det betyr at det kan ta over 10 timer å bli ferdig med et slag, eller opp til 10 ganger speed up der 6 sekunder i virkligheten er 1 minutt i spillet.

 

Multiplayer med opp til 6 spillere,

Her vil en spiller ta kontrol på hæren, mens to andre vil ta kontrol over deler av hæren hans, så han gir dem ordere og de utfører dem.

 

Det var noen av tingene som gjør spillet unikt.

Jeg har venta på det i 6 år. andre har vente alle 8 årene, spilelt har vært utsatt i hvertfall 3 ganger, men nå kommer det endelig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Total War og realisme har lite med hverandre å gjøre.

 

Det er jo klart at grafikken er dårligere av to veldig enkle grunner

 

 

1. Budsjettet er lik 0kr spillet er laget av en mann som bruker all sin tid på å lage det, total war spill har dusinvis om ikke hundrevis av folk som er med på å lage spillet og busjettet på total war spill er mange mange millioner.

 

2. Prøv å ha 50 000 modeler i total war spill og se om du kan spille det, eller om pc'n ekspolderer

Histwar er laget for at alle skal kunne spille det med 50 000 modeler.

Faktisk er det mulig å spille hele slag bare med 2d eller 3d kart og ikke fulle 3d slag, så at selv de med elendige pcr skal kunne spille det.

 

Spillet er laget for å simulere slag fra napoleons krigene, ikke lage et action strategi spill som total war, Empire er gøy og bra for det spillet er, men histwar er et annet type spill

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Koster det alle andre spill koster, prisen blir antagligvis 250ish kroner for nedlasting eller cd versjon. eller 310ish kr for download OG cd.

 

Det blir også en colector edition som pris er ukjent på.

 

Du trenger bare en cd eller download for å spille multyplayer med degselv/venn, da hver kopi kan installeres på 2 pc'r og spille mot hverandre.

Sånn som det er nå ser det ut som vi må vente til mitten av okt før vi får spillet

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Histwar kommer endelig

 

 

Or not, etter 6 år med venting(8 år for noen) ser det ut som spillet er dødt, og det bare uker unna å bli ferdig, battlefront har kanselert spillet og sier ikke noe mer, man vet ikke hva som skjer, men med mindre noe spesielt skjer, ser det ut som det ikke blir noe spill.

Lenke til kommentar

Ok, ny update.

 

Battlefornt sa de kanselerte spillet pga. mye utsettelser.

 

Det som egentlig skjedde var at Battlefornt og skaperen av spillet ikke kom til enighet i fortesettelse av kontrakt og BF sa opp kontrakten, men siden JMM har alle retigheter på spillet, tar han bare over lanseringa av spillet, og manualen er klar for nedlasting 11 november, og demo før måneden er ute, og pre-orders i første uka av desember og spillet blir sluppet før jul.

 

Jeg ble redd der en stund

Lenke til kommentar
Histwar kommer endelig

 

 

Or not, etter 6 år med venting(8 år for noen) ser det ut som spillet er dødt, og det bare uker unna å bli ferdig, battlefront har kanselert spillet og sier ikke noe mer, man vet ikke hva som skjer, men med mindre noe spesielt skjer, ser det ut som det ikke blir noe spill.

 

Så han satt der helt alene i seks år i strekk og lagde spillet, og når han var nesten ferdig sa de at de bare kødda og droppet hele greia? Litt kjipt... :p

 

Det høres interessant ut, og jeg er imponert over at én person har laget alt sammen alene. Demo skal prøves. :)

Lenke til kommentar

Han begynnte på spillet rundt 2000, og noen folk har venta på det siden 2001.

 

Så langt vet jeg om 3 som lager spillet, JMM som er skaperen og laget lignende spill før, han står for ALL koding og alt som har med gameplay, så er det en som har laget kart og kart editirioen,

Også har en holdt på med det grafiske, laget uniformer oppgradert grafikken opp gjennom årene osv.

 

Det er egentlig de 3 som har laget spillet, så har du en som oversetter fra fransk til engelsk.

Siden juni 2008 har det også vert div folk som har beta testet.

 

Som sagt jeg ble ganske redd når BF sa spillet var kanselert, heldigvis var det ikke akurrat det som skjedde. Hvs som skjedde vet vi ikke, men det var sikkert noe penge saker involvert, kanskje trode BF at de ikke ville tjene noe serlig på å produsere DVDr og manualer og slikt så det kanskje var billigere å bare droppe det hele.

 

BF er en bedrift som først og fremst tenker på penger, JMM lager spillet fordi han han liker det og elsker perioden spillet hadler om.

Lenke til kommentar

Her er hva som kommer til å skje de neste to månendene

 

Samt info on demoen

HistWar News

Deadlines for HistWar !

Article published on 11/07/2009 by Perrine

 

Some news about the progress of HistWar: Les Grognards. More than a long speech, some dates :

 

In November 11th, 2009 : the books

The game is released with 4 books

 

■Book I: General presentation, GUI and concepts

■Book II: Three editors: order of battle, map, doctrine ·

■Book III: Summarized on the organizations of the armies ·

■Book IV: The stories about the 10 battles of the game

Book I and Book II will be available in download.

 

End of November : the demo of HistWar

Démo of HW:LG with its complete tutorial and a battle.

 

■Tutorial 1: First view on HW:LG and order to the regiments

■Tutorial 2: Learning to command a Corps

■Tutorial 3: You take the command of an Army

At the end of this tutorial, you will know the control of the system.

You will become the Commander-in-Chief for your first Battle (7 Corps vs 7 Corps)

 

The version of HistWar will be released in «Solo» mode and almost totality of the options will be on :

 

■Different Fog of war

■Both choices of the season and weather.

Certainly a few hours for playing.

 

Beginning of December : pre-orders.

The game will be released in version Digital Download (39.89€).

 

We are thinking about a Physical Edition with CD and Printed Manuals. More information when we’ll have a precise idea about the timing.

 

Before Christmas

HW:LG will be downloadable on the HistWar website ...

 

Incertitude about the Physical Edition. Anyway, we shall inform you about the date of availability during the pre-orders.

 

It’s the near future.

 

Don’t forget the Manuals on Wednesday, November 11th 2009 !

 

Demoen burde gi en del timer med glede, du får tre toturials som sikkert tar en stund å bli ferdig.

Et slag gir deg også en del timer. du har 7 vs 7 krops så det kan være nesten over 300 000 soldater.

Et slag på den størrelsen vil ta deg kanskje 10 timer å spille viss du spiller på vanlig hastighet.

Lenke til kommentar

Begge manualene er sluppet i PDF format

 

Tilsammen nesten 200 sider.

 

Den første er over 100 sider og tar for seg, interface, oppbyggingen, Ai, og kjennerelt om spillet

 

Den andre manualen tar for seg, OOB editor, map editor og doctrine editor men gir samtidig mer info om spillet

 

Doctrine editor er veldig kult, der har du 1700 varaiasjoner, som gjør at du kan få hæren din til å oppføre seg som du vil, du kan bestemmer hvilke formasjoner som skal brukes, når enheter skal opne ild osv.

 

i OOB editoren kan du lage hærer, sette dem sammen som du vil, editoren bestemmes utifra en viss mengde poeng, fra 50 til 300, 50 poeng tilsvarer en en krops hær på ca. 20-30 000 soldater, 300 tilsvarer en hær på 250 000, enheter har en viss poeng sum en vanlig infanteri enhet har 1 poeng, mens en elite enhet har 1.4 poeng osv.

Det er også visse historiske restreksjoner, som gjør at du ikke kan bygge en hær med 100 000 kavaleri osv. På den måten får man mye variasjon men det er fremdeles historisk.

Det er 1100 historiske regimenter å velge mellom.

 

Det er 3 forskjellige AI's som er med i spillet, Grand tactical ai, den er bare på når du spiller single player, den styrer da den fientlige hæren, eller viss du velger å bare kontrolere et korps styrer den også din hær.

Så har du corps ai som styrer alle korps, som CiC gir du ordere til korps og korps ai gjør de du ber dem om(innen for hva du har bestemt i doctrine editor)

Og til slutt har du regimental ai, den bestemmer hva hvert regiment gjør, den styrere slike ting som formasjoner osv. viss regimentet oppdager fientlig kavaleri i nærheten går regimentet automatisk i square formasjon.

 

Ta en titt på manualene http://www.histwar.fr/telechargements.html?relPath=manuels

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Demoen skulle komme på lørdag med vi måtte vente til 12 i dag før vi fikk demoen.

 

Fila er på fattige 280mb, og tar 500mb installert. Dette høres lite ut og det er det, men selve spillet kommer på en vanlig cd på 700mb.

 

 

Jeg har ventet på dette spillet i 6 år men ville ikke få opp håpet for mye, da jeg har uflaks med spill og forventet at det ikke ville funke. Eller bare delvis funke.

Min frykt så ut til å bli besvart da jeg ikke kunne spille slag eller tutorial.

Men jeg fikk en fiks ide om at de kunne være fordi jeg hadde stilt inn på options, så jeg satte options på default og turtorialen funka. Spillet er laget på franks og den engelske oversettelsen er ikke 100%.

 

Spillet er utrolig kompelisert med masse lag og jeg har såvitt kloret på overflaten.

 

Sammen med tutorialen er det ett fullt slag. Et passe stort et, med ca. 65 000 soldater på hver side. eller ca. 13 000 3d modeler.

 

Jeg plaserte mine corps og laget et grand batteri med ca. 70 kannoer, når jeg startet slaget, viste det seg at de alleierte hadde gjort det samme og i løpet av et minutt startet en artilleri duel med 150 kanoner, man hørte drønnet fra dem over hele slagmarken.

 

På min høyre(sørlige) flanke ble jeg angrepet av Svensker og russere, i sentrum ble jeg angrepet av russere, mens østrikerne ikke gjorde noe på venstre(nordlige)

 

Ble ble fort tydlig at Høyre flanke ble det viktige, var minst 30 000 svensker og russere som angrep, og svenske gjorde kort prosses av mine bravariske allierte. Jeg måtte sende inn et ekstra lite korps med mine mest elite soldater nemelig old guards. Men til min overaskelse var svenske vansklige å overvinne, det hele ende i et blodlig stå stille.

Et annet hotpoint under slaget av landsbyen Torun, den byttet side flere ganger men jeg fikk til slutt kastet ut russerne.

 

Mens jeg hold svensker og russere i sjakk i sør, bestemte jeg med å angripe østrike i nordlige ende av slagmarken. Dette gikk IKKE bra, jeg kaster tropper mot dem og de ble alle skutt i stykker. jeg tror jeg kastet bort nesten 20 000 soldater på det.

 

Slaget varte i 8 timer(men jeg satt på raskere hastighet så jeg brukte kanskje 2.5-3 timer på det)

 

Jeg vant, men bare så vitt, jeg fikk 6 000 drepte, 10 000 skadde, pluss alle andre som vandret av slagmarken, når dagen var over hadde jeg bare 42 000 man som var brukbare, men de allerte hadde ikke greid seg noe bedre, de har mistet ca. like mange, og i motsetting til meg, fikk ikke noe teritorie, noe jeg fikk.

Jeg hadde også 2 full korps som var urørte og sto stille i reserve hele slaget. Hadde slaget forsatt neste dag ville disse to kropsene være mine soldater for angrep.

 

Polakkene mine og bravarne var de som tok størsteparten av tapene. Bravarne hadde bare 2000 soldater klare for kamp på slutten av slaget av over 12 000 på begynnelsen.

 

Som sagt viste jeg ikke helt hva jeg gjorde, jeg kan sende soldater hit og dit, men kan ikke noe av de kompliserte manøvrene, så det var bare flaks at soldatene vant slaget for meg, fordi jeg gjorde meg ikke fortjent, det skal også sies at jeg nå spillet på det letteste, da jeg ikke kan forandre på options uten at demoen CTD.

 

Kanonene mine gjorde en god job, jeg mista ca. 20 av dem(av 120) men de allerte mista nesten alle kanonene sine. Og av de 30 000 som ble brukt til å angripe min sørlige flanke var det få som var brukbare etterpå.

 

Men det er ikke bare fryd og gammen, det er masse bugs i spillet, som sagt så kunne jeg ikke forandre på options, fordi da krasher det.

Det er også mange grafiske bugs, soldater som plutteselig forsvinner, soldater som går og går men aldri beveger seg.

 

Det er også noen ganger fientlige solater går gjennom vennlige soldater uten at noe skjer.

 

Demoen er laget separat fra selve spillet, så det er ikke sikkert at alle disse bugsa er i hele selve spillet, eller de kan være der og det kan være enda flere, jeg har ikke noe tro på at spillet vil være spesielt bug fri, alt jeg vil er at spillet ikke krasher.

 

PS. Det skal sies at spillet er velidg stabilt når jeg først får i gang slag, jeg har spillt 7 timer i dag og spillet har aldri CTD mens jeg spiller.

Lenke til kommentar

Desverre har det dukket opp en del problemer i demoen, som ikke er i det fullet spillet, div grafiske og CTD bugs, men viktigst av alt, så mangler det en del av Ai'n noe som gjør at demoen ikke kan spilles på samme måte som det fulle spillet, jeg anbefaler dem ikke ikke er veldig interisert i å ikke prøve demoen før det har kommet en patch, eller ny demo.

 

Da man får dårlig intrykk eller kan få dårlig inntrykk

Lenke til kommentar

Selv med bugsa hadde jeg et ekstremt blodig slag.

 

På min side hadde jeg 7000 drept, 15000 skadet og 33 000 løp for livet, av mine 83 000 jeg startet med hadde jeg bare 22 000 etter 8 timer med kamp.

 

Og INGEN kavaleri alle mine 15000 var enten døde, skadet eller løpt for livet.

 

Frenkrike gjorde det ikke noe bedre, de fikk 6000 drept 15000 skadet, og 23 000 løp for livet. De hadde flere soldater etter slaget, ca. 33 000, men hadde mistet nesten alle av sine 120 kanoner, de hadde bare 20 igjen, jeg hadde 60. jeg tok også en del terreng fra frankrike, jeg kastet 50 000 soldater på sørlige flanke og etter ca. 7 timer med kamp slo de endelig gjennom, men av de 50 000 var det bare 3000 som var igjen til å ta over terrengt tatt fra frankrike.

 

Desverre var ai bugen et stort hinder og enheter oppførte seg ikke som de skulle, mye halv ferdige angrep som ikke ble suported nok osv.

 

Jeg tror at når hele spillet kommer eller en fiks til demoen kommer blir dette spillet episk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...