Gå til innhold

Ergonomisk videokamera fra Samsung


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det så ekstremt uergonomisk ut, hvem synes det å holde kameraet i den vinkelen er ergonomsik? Det er en grunn til at speilreflekser er utformet slik de er. Kan dere ikke slutte å bruke det ordet med mindre det er noe veldig spesielt nyskapende ifh til ergonomi?

Lenke til kommentar

Kamera ergonomisk = kamera viler på skulderen, du har en hånd oppå, og styrer zoom med andre hånde på fremsiden av kameraet, akkuratt som de alltid har gjort i filmsettet. Ikke uten grunn :thumbup:

 

At det er en tanke mer ergonomisk enn andre kameraer kan vel forsåvidt stemme, men å filme med noenting som er på størrelse emd et såpestykke vil aldri gi god film.

 

Har forøvrig prøvdpistolformet videokamera, det funka vel i grunn bedre i forhold til ergonomi da man ikke trenger å vri hånda. Igjen, ikke uten grunn at man hålder pistoler slik i forhold til belastning.

Lenke til kommentar

Du får starte med å ta inn over deg at folk flest vil ha de små kameraene, og at 9 av 10 som selges ikke er store tunge "ergonomiske" (etter din definisjon) kameraer men slike små kjekke kameraer til familiebruk.

 

Og dette her ser langt bedre ut ergonomimessig enn disse - uansett hva du mener såpestykker kan og ikke kan.

 

Utgangspunktet ditt er tydeligvis at alt annet enn formel1 ikke bør brukes til å kjøre med da veigrepet ikke er godt nok.

Lenke til kommentar

Nei, men det blir som disse bilreklamene som bruker ordene store og romslige om biler som: peugeot 107 , de har liksom begynt i den vanskelige enden. Og så er jeg lei av at ordet ergonomisk skal brukes om absolut alle nyvinninger innenfor praktisk design.

 

Forsåvidt så skal jeg være enig i at kameraet så både lettvint ut og greit å bruke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg synes nå det så meget ergonomisk ut. I særs fordi at når jeg filmer er aldri armen min 90 grader, men heller selve hånden noe som for meg strekker og over tid er både plagsomt og gjør smått vondt. Men måten dette kameraet holdes er jo at hånden er i sammen vinkel som armen (som i allefall for meg er mer naturlig) og dermed er lettere å filme med samt mer ergonomisk :)

Lenke til kommentar

Man kan jo ta en enkelt test ved å holde en penn inne i håndflaten å og se hvor den peker. Den peker ganske kraftig nedover og hvor man skal få den til å peke vannrett så er dette helt klart smertefullt over tid. Jeg fikk uten tvil lyst på et slikt kamera pga størrelse og ikke minst det (muligens) meget behagelig håndgrepet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...