Gå til innhold

Guide: Slik varer batteriet lengst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mobilen din bruker en god del av batterikapasiteten på å holde seg koblet til 3G-nettet. Skrur du derfor av 3G-funksjonaliteten, kan batteriet på mobilen din vare så mye som 2 dager lenger.

Har man god 3G-dekning kan man få flere dager bedre batterilevetdi ved og ikke deaktivere 3G.

Lenke til kommentar
Mobilen din bruker en god del av batterikapasiteten på å holde seg koblet til 3G-nettet. Skrur du derfor av 3G-funksjonaliteten, kan batteriet på mobilen din vare så mye som 2 dager lenger.

Har man god 3G-dekning kan man få flere dager bedre batterilevetdi ved og ikke deaktivere 3G.

 

 

Hvor har du dette fra?

 

Telefoner bruker da mer strøm på 3G enn på GSM?

Lenke til kommentar
Mobilen din bruker en god del av batterikapasiteten på å holde seg koblet til 3G-nettet. Skrur du derfor av 3G-funksjonaliteten, kan batteriet på mobilen din vare så mye som 2 dager lenger.

Har man god 3G-dekning kan man få flere dager bedre batterilevetdi ved og ikke deaktivere 3G.

 

 

Hvor har du dette fra?

 

Telefoner bruker da mer strøm på 3G enn på GSM?

Når man ringer ja, men ikke når man er tilknyttet ellers så lenge man har god dekning. Mobilprodusentene oppgir også lengre standbytid på 3G-nettet enn på GSM. Touch Pro 2 som kommer på markedet snart har for eksempel en oppgitt standbytid på 250 timer lenger på 3G-nettet.

Lenke til kommentar

Pass på temperaturen?

 

At batteriet ladder fortere ut når det er kaldt er rett og slett feil!

 

Ved lave temperaturer går de kjemiske reaksjonene saktere. Batteriet gir da fra seg mindre elektrisitet. Men den tar også mere vare på strømmen.

 

Det er altså bedre å lagre batterien kaldt og bruke dem når de er varme.

 

 

Konlusjonen er å lagre batteriet i tursekken og putte det i trusa noen minutter får man skal bruke det:)

 

http://chemistry.about.com/od/howthingswor...coldbattery.htm

Lenke til kommentar

Det siste der er en typisk militær-løsning :-P Jeg hadde min N95 8GB plassert i min GRU, som for de som ikke vet det, blir bare å plassere i en lomme på brystet i dette tilfellet, som er et godt stykke utenfor kroppsvarme og lignende. Dette var på en øvelse hvor de effektive kuldegradene var helt opp imot -60 C med 25-30 minusgrader og helt opp i 30m/s i vindkastene. Jeg har aldri hatt mobilen så lenge på, uten å måtte lade den. Den varte hele øvelsen, som var på litt over en uke :-) Men jeg brukte bare mobilen da jeg var i det varme teltet, da. Men jeg brukte den mye. Hadde også full dekning hele tiden, så det hadde nok også noe å si. Normalt lader jeg mobilen mellom hver natt og annenhver natt. Bruken var jo litt mindre, men ikke så utrolig mye mindre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...