Gå til innhold

Test: OCZ Fatality 700 W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

begynner å bli oppbrukt dette fatality navnet nå syns jeg. og hvorfor finns det ikke high-end utstyr under fatality navnet bare de middelmådige komponentene får påklistra dette navnet, jeg tenker først og fremts på skjermkort, hk o.l. når jeg tenker på dette da.

Lenke til kommentar
"Det var PC Power & Cooling som startet med dette, et selskap som nå ligger under OCZ. Ulempen med flere linjer er at mye effekt som tilsynelatende er tilstede, ikke vil hjelpe deg."

 

Selv om det ikke har noe direkte med reviewet å gjøre, så er denne uttalelsen fra PCP&C en "halvsannhet". Om strømforsyningen har dårlig balansert kabling over alle railene, (la oss si f.eks alle PCIe-kontaktene på en rail, noe en viss PCP&C PSU før hadde), så kan dette være et faktum. På de fleste av dagens strømforsyninger er ikke dette et problem, fordi produsentene tar hensyn til dette. Jeg synes dette er med på bekymre folk unødig.

Lenke til kommentar
"Det var PC Power & Cooling som startet med dette, et selskap som nå ligger under OCZ. Ulempen med flere linjer er at mye effekt som tilsynelatende er tilstede, ikke vil hjelpe deg."

 

Selv om det ikke har noe direkte med reviewet å gjøre, så er denne uttalelsen fra PCP&C en "halvsannhet". Om strømforsyningen har dårlig balansert kabling over alle railene, (la oss si f.eks alle PCIe-kontaktene på en rail, noe en viss PCP&C PSU før hadde), så kan dette være et faktum. På de fleste av dagens strømforsyninger er ikke dette et problem, fordi produsentene tar hensyn til dette. Jeg synes dette er med på bekymre folk unødig.

 

Det jeg sikter til er strømforsyninger der det kan være fire +12 V-linjer à 20 A (altså 960 W), men sammenlagt kan linjene bare ha en samlet utgangseffekt på 660 W.

Lenke til kommentar

"Felles for alle produktene er at de er direkte rettet mot den profesjonelle spilleren."

 

-er det ikke forbrukere denne er rettet mot? Begrepet profesjonell brukes jo om noen som har sitt levebrød. En amatør kan være like dyktig som en profesjonell på noe, men har ikke dette som levebrød.

Lenke til kommentar
begynner å bli oppbrukt dette fatality navnet nå syns jeg. og hvorfor finns det ikke high-end utstyr under fatality navnet bare de middelmådige komponentene får påklistra dette navnet, jeg tenker først og fremts på skjermkort, hk o.l. når jeg tenker på dette da.

Fordi "fatality" er beregnet på de som ser seg blind på navnet eller tallet til produktet og ikke er i stand til å finne ut om noe er bedre eller dårligere. Det er de samme som kjøpte en celeron 3000 istedenfor en p4/ht 2800, fordi "jo større tall jo bedre". Jeg har støtt på min andel slike folk og den datatekniske beskrivelsen er "ID-10-T".

Endret av meitemark
Lenke til kommentar

Uansett om du er en profesjonell gamer eller en 'vanlig' forbruker så er mulighetene for å koble til de kablene en trenger å bruke et must syns jeg. Hater kabler som henger og dingler som må gjemmes og som regel blir ikke noe bra.

Noe den godegamle Hiper pwsupplyen.

Lenke til kommentar
"Det var PC Power & Cooling som startet med dette, et selskap som nå ligger under OCZ. Ulempen med flere linjer er at mye effekt som tilsynelatende er tilstede, ikke vil hjelpe deg."

 

Selv om det ikke har noe direkte med reviewet å gjøre, så er denne uttalelsen fra PCP&C en "halvsannhet". Om strømforsyningen har dårlig balansert kabling over alle railene, (la oss si f.eks alle PCIe-kontaktene på en rail, noe en viss PCP&C PSU før hadde), så kan dette være et faktum. På de fleste av dagens strømforsyninger er ikke dette et problem, fordi produsentene tar hensyn til dette. Jeg synes dette er med på bekymre folk unødig.

 

Tar hensyn i forhold til hvem? Alt dette avhenger jo av hva slags enheter den enkelte bruker, så de kan bare ta hensyn til en "gjennomsnittsbruker". Å ha mange rails er stort sett kun en ulempe, men så er det også slik at mange PSUer med "4 rails" gjerne bare har 1 i virkligheten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...