Gå til innhold

Nokia jobber for DRM-frihet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes DRM-fri alternativer

Ja, f.eks. Nokias egen musikkbutikk. Dette burde da være det mest nærliggende eksempelet å nevne?

 

 

Jeg har full forståelse for at ubegrenset nedlasting av gratis musikk bundlet med mobiltelefon innebærer at det er noen få betingelser, som at man ikke kan sende sangen videre. Når man derimot kjøper, f.eks. via Nokia sin musikkbutikk eller andres, er det å forvente at de skal være DRM-frie.

 

Men, skal ikke klage på at det blir bedre enda bedre enn forventet. Stå på Nokia.

Lenke til kommentar

Det hadde jo vært genialt om dette var mulig.

Men jeg tror ikke Nokia for lov å selge "spis så mye du vil" tjenester uten DRM, selv om de ønsker det.

 

Men det hadde jo vært genialt om de fikk det til... Kanksje bransjen har våknet opp?

 

Jeg er svært lite gla i DRM, men veldig gla i fri bruk/spis så mye du vil tjenester

Lenke til kommentar
Men jeg tror ikke Nokia for lov å selge "spis så mye du vil" tjenester uten DRM, selv om de ønsker det.
Hvorfor ikke det? Når Apple får gjøre det med Itunes, hvorfor skal ikke Nokia få det til?

 

Jeg var ikke klar over at Apple hadde en slik tjeneste. Men dersom det stemmer er det kanskje mulig for Nokia også.

 

Nokia selger jo også musikk uten DRM når man kjøper en og en sang, så dersom Apple har en tjeneste der du har fri nedlasting i en begrenset periode uten noen form for DRM, burde det være mulig for Nokia også.

 

Jeg trodde en slik tjeneste fra Apple bare var rykter og med DRM, er jo supert dersom en slik tjeneste eksisterer i dag.

Lenke til kommentar
Men jeg tror ikke Nokia for lov å selge "spis så mye du vil" tjenester uten DRM, selv om de ønsker det.
Hvorfor ikke det? Når Apple får gjøre det med Itunes, hvorfor skal ikke Nokia få det til?

Selger Apple mobiler hvor det følger med ubegrenset nedlasting av musikk i ett år? Gratis?

Lenke til kommentar
Men jeg tror ikke Nokia for lov å selge "spis så mye du vil" tjenester uten DRM, selv om de ønsker det.
Hvorfor ikke det? Når Apple får gjøre det med Itunes, hvorfor skal ikke Nokia få det til?

Selger Apple mobiler hvor det følger med ubegrenset nedlasting av musikk i ett år? Gratis?

 

Ja jeg har søkt litt rundt og finner bare rykter og det virker ikke som det skal være uten DRM.. Hadde vært OK med en link b-real..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...