Gå til innhold

Se, fremtiden er her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er fremtiden, lurer jeg på hvorfor jeg i det hele tatt har tatt en teknisk utdanning og leser sidene her. Det må da være noe av den kjedeligste "ekstrafunskjonen" som noensinne har ligget på en disk. Seriøst? Hvor lenge er det gøy å klippe en film om og om igjen?

 

Når det kommer til andre interaktive tjenester på BD-live så kan vel mye gjøres om man hooker maskinen opp til nettet om man vil spille spill eller lese/gjøre ting relatert til filmen. Dette er vel ikke en groundbreaking tanke. Er det ikke greit å la film være nettopp det, om man vil spille spill finnes det sist jeg sjekket en del spill som var mer engasjerende enn en quiz-spill om en slapstick-film. Mange av disse spillene bruker dog også blu-ray som lagringsmedium.

 

Om BD-live kommer til å ta av? Neppe. Men Sony kan vel håpe på at floppen blir forbigått i stillhet. Dette ser nemlig såpass magert ut og virker som om Sony tror underholdningsbransjen er stokk stein dum.

Lenke til kommentar

Dette er jo bare desperate handlinger for å få folk til å kjøpe en plastikkplate i blått etui for 200 kr i stedet for å laste det ned. Og det er en temmelig idiotisk idé som høres ut som om det kommer fra Japan (hey, wait..) anno 1980.. Ved å laste ned mener jeg selvfølgelig også lovlige alternativ, selv om de egentlig ikke finnes enda.

Lenke til kommentar
Dette er jo bare desperate handlinger for å få folk til å kjøpe en plastikkplate i blått etui for 200 kr i stedet for å laste det ned. Og det er en temmelig idiotisk idé som høres ut som om det kommer fra Japan (hey, wait..) anno 1980.. Ved å laste ned mener jeg selvfølgelig også lovlige alternativ, selv om de egentlig ikke finnes enda.

Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

 

MEN, det er fortsatt mye å hente på pris på mediet uten at man kan forvente å havne på DVD-priser på en stund (79,- osv). BD-Live har sikkert potensiale, men jeg tviler på at ekstramaterielet og tilleggsfunksjonene gir så mye ekstra merverdi for kundene at det faktisk svarer seg for filmselskapet å legge så mye tid og penger i det. Det er for spesielt interesserte.

Lenke til kommentar
Dette er jo bare desperate handlinger for å få folk til å kjøpe en plastikkplate i blått etui for 200 kr i stedet for å laste det ned. Og det er en temmelig idiotisk idé som høres ut som om det kommer fra Japan (hey, wait..) anno 1980.. Ved å laste ned mener jeg selvfølgelig også lovlige alternativ, selv om de egentlig ikke finnes enda.

Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

 

MEN, det er fortsatt mye å hente på pris på mediet uten at man kan forvente å havne på DVD-priser på en stund (79,- osv). BD-Live har sikkert potensiale, men jeg tviler på at ekstramaterielet og tilleggsfunksjonene gir så mye ekstra merverdi for kundene at det faktisk svarer seg for filmselskapet å legge så mye tid og penger i det. Det er for spesielt interesserte.

 

 

Det jeg mener er at Sony og filmbransjen går baklengs inn i fremtiden ved å promotere utdatert distribusjon (fysiske medier) fremfor å satse på en god, digital distribusjon. I årene som kommer vil netthastighetene øke, harddiskkapasitet er ikke noe problem lenger og de aller fleste nye PC-er er i dag i stand til å spille av HD-film (hello, vi spiller spill med høyere oppløsning enn 1080p glatt..) Og når de prøver å lokke folk til de digitale mediene gjennom halvveis-løsninger som "online-innhold" på en BD-plate, noe de mye enklere og bedre kunne tilbydd gjennom PC og internett.. Da begynner jeg å lure på hvem som tar beslutningene i disse selskapene..

Lenke til kommentar
Dette er jo bare desperate handlinger for å få folk til å kjøpe en plastikkplate i blått etui for 200 kr i stedet for å laste det ned. Og det er en temmelig idiotisk idé som høres ut som om det kommer fra Japan (hey, wait..) anno 1980.. Ved å laste ned mener jeg selvfølgelig også lovlige alternativ, selv om de egentlig ikke finnes enda.

Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

 

Gruser og gruser, akkurat det varierer jo litt, om man gjør ordentlig arbeid med komprimering kan de bli ganske bra. (dog er kanskje ikke de som legger ut ting for piratkopiering fult så opptatt av kvalitet)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

 

For noe tull, det er da fullt mulig å få nøyaktig den samme bildekvaliteten og de samme lydsporene på en HD-Rip som det er på ei BD plate.

 

Nå har det riktignok vert mangel på HW som har å løse problemene rundt de nye HD lydsporene som kom med BR og HDDVD, men dette er løst.

 

er helt sikkert noen "antipiratteknologier" inne i bildet som gjør ar du må ha en plate som spilles i en BD-spiller for å få tilgang..

 

Tror 99,9999999% av piratene regelrett driter i slikt ekstramateriale og er storfornøyd med å kunne se film og vanlig ekstramateriale som kommentarer og trailere.

Lenke til kommentar
Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

For noe tull, det er da fullt mulig å få nøyaktig den samme bildekvaliteten og de samme lydsporene på en HD-Rip som det er på ei BD plate.

For noe tull? Det er rimelig stor forskjell på hva som er mulig å få til og hva som faktisk tilbys på piratmarkedet. Filene ligger gjener på 7-9Gb på en spillefilm, hvilket tilsvarer grovt sett 1/3 av originalstørrelsen. Noe har gått tapt på veien, det kan du ikke betvile. Om piratene bryr seg om kvalitetstapet er noe annet, har inntrykk av at mange ser det på pc'n sin i tillegg og da er det ett fett.

 

er helt sikkert noen "antipiratteknologier" inne i bildet som gjør ar du må ha en plate som spilles i en BD-spiller for å få tilgang..

Tror 99,9999999% av piratene regelrett driter i slikt ekstramateriale og er storfornøyd med å kunne se film og vanlig ekstramateriale som kommentarer og trailere.

Det er jeg faktisk helt enig i. Det samme gjelder nok for brorparten av de som kjøper filmer også. Disney f.eks tvinger oss til å se 5min med trailere før filmen, noe som er helt på trynet.

 

Når det gjelder distribusjon av fysiske medier så er det ikke å gå baklengs inn i fremtiden. Det er ikke alle land med like stor penetrasjon av bredbånd og høyteknologiske løsninger som vi har i Norge. Ren digital distribusjon for massene er per idag ikke praktisk mulig, det finnes ikke skikkelige løsninger for det. Nisjeprodukter finnes allerede i USA og Japan. Dessuten liker mange å faktisk fysisk holde i hånda ting de har kjøpt. Bransjen må allikevel ikke ligge på latsiden, men bør parallellt trekke frem den digitale distribusjonen. Men når piratkopiering er så utbredt kvier de seg nok ekstra og setter ytterligere krav til avspillerenheter og sikre distribusjonsmåter.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
For noe tull? Det er rimelig stor forskjell på hva som er mulig å få til og hva som faktisk tilbys på piratmarkedet. Filene ligger gjener på 7-9Gb på en spillefilm, hvilket tilsvarer grovt sett 1/3 av originalstørrelsen. Noe har gått tapt på veien, det kan du ikke betvile. Om piratene bryr seg om kvalitetstapet er noe annet, har inntrykk av at mange ser det på pc'n sin i tillegg og da er det ett fett.

 

Ja, tull. Noen filer ligger kanskje i området 7-9GB, men om man ønsker det så kan man laste ned både 13-17 GB filer og ikke minst komplette BR bilder hvor det eneste som er fjernet er ting som regionbeskyttelse. Og når du da tenker på at den faktiske filmen ofte ikke er under 20GB på ei BR plate så er det tull å påstå at BR gruser HD-Rip, om man ønsker like god bildekvalitet så finner man det.

Lenke til kommentar
Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

For noe tull, det er da fullt mulig å få nøyaktig den samme bildekvaliteten og de samme lydsporene på en HD-Rip som det er på ei BD plate.

For noe tull? Det er rimelig stor forskjell på hva som er mulig å få til og hva som faktisk tilbys på piratmarkedet. Filene ligger gjener på 7-9Gb på en spillefilm, hvilket tilsvarer grovt sett 1/3 av originalstørrelsen. Noe har gått tapt på veien, det kan du ikke betvile. Om piratene bryr seg om kvalitetstapet er noe annet, har inntrykk av at mange ser det på pc'n sin i tillegg og da er det ett fett.

 

At de populære delen av priatmarkede kanskje ikke tilbyr så god kvalitet, pga filstørrelse og hastverk, betyr ikke at man ikek kan rippe en HD-film med god kvalitet. Ellers skjønner jeg ikke helt at det er ett fett om mans er det på PCen? Jeg synes det er ganske mye lettere å oppdage kvalitetsproblemer på en PC, blant annet dekker jo en monitor av en viss størresle (vesentlig) større deler av synsfeltet enn en 40-tommer gjør i vanlig TV-avstand.

 

AtW

Lenke til kommentar
er helt sikkert noen "antipiratteknologier" inne i bildet som gjør ar du må ha en plate som spilles i en BD-spiller for å få tilgang..

 

Tror 99,9999999% av piratene regelrett driter i slikt ekstramateriale og er storfornøyd med å kunne se film og vanlig ekstramateriale som kommentarer og trailere.

 

det tror jeg også, men det var bare et kjapt svar til forslaget om å rippe hele plata og få tilgang til ekstrastasjet der. Jeg er ikke pirat engang, men jeg driter fullstendig i det meste av ekstradill. Det eneste jeg liker er om det er en alternativ slutt, scener som ble fjernet fra filmen etc. Det meste ellers er bare tull.

Lenke til kommentar
Dette er jo bare desperate handlinger for å få folk til å kjøpe en plastikkplate i blått etui for 200 kr i stedet for å laste det ned. Og det er en temmelig idiotisk idé som høres ut som om det kommer fra Japan (hey, wait..) anno 1980.. Ved å laste ned mener jeg selvfølgelig også lovlige alternativ, selv om de egentlig ikke finnes enda.

Det er bare idioter som lever i en verden hvor de tror alt er gratis bare fordi det er digitalt og kopierbart. BD gruser en HD-rip lett som bare det. Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler.

 

MEN, det er fortsatt mye å hente på pris på mediet uten at man kan forvente å havne på DVD-priser på en stund (79,- osv). BD-Live har sikkert potensiale, men jeg tviler på at ekstramaterielet og tilleggsfunksjonene gir så mye ekstra merverdi for kundene at det faktisk svarer seg for filmselskapet å legge så mye tid og penger i det. Det er for spesielt interesserte.

 

kansje du er en idiot, fordi du kjøper ting som er gratis tilgjengelig. Tipper at du har aldri tenkt på den måten. "Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler" min erfaring viser det motsatte, så det så. Du finner gjerne "hele" blueray filmer om du uansett hva måtte ha det.

Lenke til kommentar
kansje du er en idiot, fordi du kjøper ting som er gratis tilgjengelig. Tipper at du har aldri tenkt på den måten. "Vel er en HD-rip bra, men lyden er langt fra pari og bildet har klare mangler" min erfaring viser det motsatte, så det så. Du finner gjerne "hele" blueray filmer om du uansett hva måtte ha det.

Greit, vi setter kvalitetsdiskusjonen til side, den har jeg tapt og har ikke tenkt å kjempe mer for.

 

Ja, jeg kjøper ting som man også kan tilegne seg gratis. Jeg bruker ikke argumentet om at "jeg hadde ikke kjøpt den uansett", for det faller så dødt til bakken som det kan gjøre. Jeg bruker heller ikke argumentet om at plateselskaper tjener nok penger uansett og at filmselskapene er blodsugere. Alle AS'er i denne verden er bygget opp under et felles mantra: Maksimere profitten for sine eiere. De skal mao tjene penger. Noen, f.eks musikkbransjen, er unødvendig bakstreverske i måten de tror verden fungere på, MEN det forsvarer på ingen måte at man "bare kan laste det ned, det er gratis". Så forbanna blåst går det ikke an å være.

Men nok om det, dette er vel strengt tatt en tråd om BD-Live ;) God helg.

Lenke til kommentar

Jeg håper at film bestandig vil finnes på et eller annet platemedia. Synes det er litt koselig å lese litt bakpå coveret om filmen osv., å når vi er mange venner sammlet i et lystig lag å skal velge en film av flere er vel coveret det rette mediet å. Samme mener jeg om musikk også, elsker de gammle LP platene mine. Det blir aldri det samme på en pc eller lignende.

 

Å hvis noen trur jeg er helt fosil, så kan jeg nevne at jeg også bruker Spotify, men det er bare til bakgrunnsmusikk når jeg egentlig ikke hører etter så nøye eller leter etter ny musikk jeg kan kjøpe på plater :yes:

Endret av onkelRoar
Lenke til kommentar
Jeg håper at film bestandig vil finnes på et eller annet platemedia. Synes det er litt koselig å lese litt bakpå coveret om filmen osv., å når vi er mange venner sammlet i et lystig lag å skal velge en film av flere er vel coveret det rette mediet å. Samme mener jeg om musikk også, elsker de gammle LP platene mine. Det blir aldri det samme på en pc eller lignende.

 

Å hvis noen trur jeg er helt fosil, så kan jeg nevne at jeg også bruker Spotify, men det er bare til bakgrunnsmusikk når jeg egentlig ikke hører etter så nøye eller leter etter ny musikk jeg kan kjøpe på plater :yes:

 

Og det er vi flere som synes :) Men vi kjøper jo platene og filmene våre allerede, så derfor er ikke vi målgruppen for "antipirat"-tiltak. Målgruppen her er de som laster ned musikk ulovlig fordi de ikke vil bruke noen hundrelapper i måneden på musikk og film, og det handler derfor om å gjøre ting lett og lovlig tilgjengelig for denne gruppen (dvs 90% av folk som er født i 1980 eller senere)

Lenke til kommentar
Jeg håper at film bestandig vil finnes på et eller annet platemedia. Synes det er litt koselig å lese litt bakpå coveret om filmen osv., å når vi er mange venner sammlet i et lystig lag å skal velge en film av flere er vel coveret det rette mediet å. Samme mener jeg om musikk også, elsker de gammle LP platene mine. Det blir aldri det samme på en pc eller lignende.

 

Å hvis noen trur jeg er helt fosil, så kan jeg nevne at jeg også bruker Spotify, men det er bare til bakgrunnsmusikk når jeg egentlig ikke hører etter så nøye eller leter etter ny musikk jeg kan kjøpe på plater :yes:

 

 

Det er helt greit å synest det er koselig å lese bakpå coveret, men man får da den samme informasjonen på TV-skjermen om man ønsker det også, samt at det er lettere å finne den/de filmene man ønsker å se nermere på før man bestemmer seg, samt at flere kan lese informasjonen samtidig.

 

Og jeg kjøper flust av filmer enda jeg, men det å måtte legge de inn på PCen slik at man har de tilgjengelig sammen med de andre er i mine øyne unødvendig ekstraarbeid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...