Gå til innhold

Google avdekker mer av havet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir bra for geologer, eller andre som ønsker å se hvordan landformene fortsetter utover i havet: Man kan få et synsintrykk av hvor dyp fjorden er og hvor fjordterskelen er, hvordan deltaet bygger seg ut foran elvemunningen, hvor langt ut i havet går egentlig kontinentene og hvordan så Nordsjøen ut da havet stod 120 meter lavere og det bodde steinalderfolk der, hvordan ser spredningsryggen som Island er del av ut under vann, og hvordan er jordskorpa inndelt i plater.

Lenke til kommentar
Dette blir bra for geologer, eller andre som ønsker å se hvordan landformene fortsetter utover i havet: Man kan få et synsintrykk av hvor dyp fjorden er og hvor fjordterskelen er, hvordan deltaet bygger seg ut foran elvemunningen, hvor langt ut i havet går egentlig kontinentene og hvordan så Nordsjøen ut da havet stod 120 meter lavere og det bodde steinalderfolk der, hvordan ser spredningsryggen som Island er del av ut under vann, og hvordan er jordskorpa inndelt i plater.

 

Ja for de som ikke har råd til progs som allerede har dette.

Hvordan vi vill se fjordene har jeg ikke aning. Men antar det ikke er så magisk som du tror.

 

Feks: Et norsk firma lager ekkolodd som lagrer posisjon og dypde. Når fiskeflåten opptaterer eller kobler seg til nett så overføres denne informasjonen til Trondheim for lagring.

 

Det som skjer da er at ved neste program opptatering så får man en bedre bilde av havet...

Hadde jeg bare hatt den powerpoint fila kunne jeg ha postet bilder som beviser dette innlegget...

Lenke til kommentar

Her er det vel kanskje også en liten mulighet for å øyne loch ness-monsteret? ;)

 

Gøy at Google Earth får enda mer gøyalt i seg, men ser ikke nytteverdi av det på noe slags nivå. Litt som nytteverdien av å se alle skyene over indre østlandet på Google Earth.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...