Gå til innhold

HTC Touch HD - tips og triks.


Anbefalte innlegg

Siden denne mobilen ikke har fått sin egen tråd enda, så starter jeg en.

 

Denne tråden er forbeholdt tips og triks for HTC Touch HD aka Blackstone. Eventuelle problemer eller spørsmål kan med fordel tas i egen tråd her:

 

Tråd med mange spørsmål og svar.

 

På den måten sikrer vi at denne tråden er enkel å lese og inneholder mest mulig matnyttig info.

 

Vi starter med en liste over "må ha" programvare for telefonen:

 

HTC hotfix - Hvis du har problemer med at telefonen henger under bruk.

HTC hotfix 2 - Hvis du har problemer med å bruke "slideren" til å besvare samtaler.

HTC hotfix 3 - Hvis du har problemer med flimring i TF3D.

HTC hotfix 4 - Fjerner "døde" piksler i kameraviewfinder.

Lumos - erstatter den innebyggede justeringen av baklys, da denne ikke virker skikkelig. (Denne krever .net 3.5)

TweakHD - lar deg justere en masse innstillinger for å tilpasse systemet.

SPB Keyboard - et bedre fulltastatur med ÆØÅ direkte på tastaturet.

 

Anbefalte programmer:

 

Throttlelauncher - mønsterbasert låseapplikasjon.

FInixNOver - gir deg gjenværende batteri som prosent i stedet for ikon med fire bars.

TomTom - navigasjon. Kjøp kart fra TomTom.com og last ned applikasjonen fra nett. (Usikker på lovligheten av denne, så linker ikke til den.) Versjon 6 vil ikke virke, så man trenger 7 eller nyere.

CorePlayer - mediaspiller som spiser en del formater Windows Mediaplayer ikke gjør.

AppToDate - oppdateringsverktøy som holder øye med enkelte applikasjoner og leter etter nyere versjoner på nett.

SD Tuneup - applikasjon for tweake minnekortytelse. Pass på å les tråden det linkes til. Resultatene av denne tuneupen er både og, men hos meg virker den meget bra.

EveryWAN Remote - applikasjon som lar deg fjernstyre mobilen fra PCen.

 

 

Applikasjoner som er bra, men som jeg har problemer med å få til å virke stabilt på min HD:

 

SPB Mobile Shell - i mine øyne en mye mer effektiv hjemmeskjerm enn TF3D. (Denne førte til flere totalkræsj hos meg...)

Gyrator 2 - genial app som lar deg autorotere flere applikasjoner enn bare browseren. (Gav meg en del problemer med heng og forsinkelser i vanlig bruk.)

 

Hvis dere har forslag til ting som bør tas inn her, post i vei. Husk på å ta med følgende på applikasjoner som foreslås:

 

Navn.

Link for nedlasting.

Kort beskrivelse av hva applikasjonen gjør.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Triks som kan være fine:

 

Legge til andre byer i værapplikasjonen:

 

Installer WeatherDatabaseEditor

Finn byen du vil legge til på http://www.accuweather.com/

Finn lokasjonskoden til slutt i URL når du har åpnet værvarslet for byen. (F.eks. EUR|NO|NO008|STEINKJER)

Bruk så WeatherDatabaseEditor, editer det landet du skal legge til lokasjonen under, og lim inn koden.

 

Kilde

 

Hvordan legge inn norsk språk i uoriginal ROM

 

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Programmer:

 

Pocketpccentral.net er absolutt verdt et besøk! Her er det listet opp drøssevis av programmer, spill og andre applikasjoner.

 

PocketGear er også verdt et besøk. Her finner man også en App Store med ca 2500 applikasjoner for Windows Mobile.

 

PIM Backup:

 

 

The PIM backup application is a tool that allows to backup/restore personal information stored on windows mobile based pocket devices. Concerning the personal information, I refer to contacts, appointments, tasks, messages, calls,...

The backup is totally independent of the version of Windows Mobile running on the device and independent of the device itself. The backup is also independent of the language used on the device. You can easily backup on a Chinese device and restore in a German one.

 

There are two kinds of backups. The binary based backup has been implemented in order to have a backup/restore process which is fast and more reliable, the disadvantage being that the backup contents cannot be easily modified or viewed.

The text based backup has been implemented in order to see/edit the contents on a pc for instance.

 

 

Task Manager:

 

 

The Task manager application is a bunch of several useful tools in just one tool. The name is maybe not appropriate anymore because of all the stuff it provides now. But at the beginning it was just made to manage all running processes as the Task Manager does in Windows on a normal pc.

 

 

Contacts Manager:

 

 

PPCContactsMgr is a plugin for the Outlook contacts application. It allows to select multiple contacts at once for deletion. It allows also to add phone numbers from calls history and received SMS, to beam several contacts at once via IR or bluetooth and to add several contacts at once to SIM.

 

 

Notify Me:

 

 

The NotifyMe application is just a small application that already existed on Palm OS (NotifyMe!)and that someone requested for Windows Mobile, so I decided to implement it. This application basically checks if the storage card is in its slot. If the sd card is ejected by accident or removed by the user a popup message and/or a sound/vibration will notify the user that the sd card is not in its slot anymore.

 

 

Softkeys Applet:

 

 

The SoftKeyAppletEx application is a control panel applet that allows to change the applications linked to the softkeys that you find on the today screen since Windows Mobile 2005 is out. So this applet is not for previous versions of Windows Mobile.

 

The applet can be launched via the Settings dialog box, all it is needed is to browse the device to associate an application to the softkey and eventually change the text that will appear for the softkey on the today screen.

 

This applet has been made in order to ease the change of these values which are stored in the registry.

 

 

Start Menu:

 

 

The Start Menu is just one more replacement for the standard menu found on windows mobile pocket pcs. The main difference is that it has been made as a service and so does not need to be launched on startup, it is done automatically, and it is not an extra exe, but a dll loaded by services.exe

 

 

Task Switcher:

 

 

The Task Switcher application shows the running applications, and allows to switch between them. It also allows to close one or all running applications or switch to the Today Screen.

 

The application allows to hide specific applications, so you don't see them in the list of running applications.

 

The application allows to associate an icon or an image file to a specific application, especially useful when the icon shown is the default one. It is also possible to show another title associated to the running application.

 

It is recommended to associate the application with a hardware button. By clicking several times on the hardware button, will select the next application in the list, by pressing and holding the hardware button, will apply the selected action (activate, close) on the selected application.

 

It is easy to navigate trough the application by using one hand, either by using the keypad, either by selecting the action and the application with the thumb on the screen.

 

Using the left and right directions keys, will switch between applications. Using the Up and Down directions keys, or by using the slider if the pocket pc has one, will switch between actions.

 

A new functionality has been added which is an auto timed switch. This switch allows to put the next application into the foreground after a certain amount of time configurable from 1 second to 5 seconds.

 

 

 

G-Alarm:

 

G-Alarm is a reliable and very powerful alarm clock with probably more features than any other alarm software. You can define unlimited alarms of different types, you can set your own music files to wake you up (mp3, wma, wav, ogg, mp4, aac), customize the look and optionally choose between two special wake-up mechanisms: If you want to, you can set G-Alarm to force you to guide a ball through mazes or solve a calculation task before you can snooze or stop the alarm.

Of course there are a lot more things you can adjust, so here is a more complete list of G-Alarm`s features:

 

* Supported devices: all devices with Windows Mobile 5, Windows Mobile 6 and Windows Mobile 6.1

* Supported languages: gb de hr cz nl fr es it pl ru pt hu sa tr jp dk kr th fi id cn se sk no gr

* Skinnable user interface (Lots of skins are available here)

* Customizable today plugin which shows you all your alarms and lets you activate or deactivate them with one click

* Define unlimited alarms with many options

* Choose between different alarm types

o Weekdays: select on which days of the week an alarm should go off

o Singular alarm

o Alarm patterns: you can define more customized alarms (e.g. play the alarm every 4th week on friday at 7:00 PM)

o Quick alarms: Simply wake me up in x hours

* Define playlists with unlimited mp3/wma/ogg/aac/m4a/wav files for each alarm

* Force a specific volume if the device is on vibration mode or muted

* Repeat and playing options:

o Play alarm for a specific time

o Repeat an alarm for x times

o Auto-snooze the alarm after a specifc time

* Supports all resolutions (VGA, QVGA, WVGA, WQVGA, Square resolutions etc.)

* Power saving methods:

o You can set to turn off the display after a specific time so you can listen to your music while the device doesn't eat too much battery

o The display is turned off if the alarm snoozes

* Tilt sensor support (only on supported devices)

o Guide the ball through the maze by tilting your device

o Snooze the alarm by turning the phone upside down

* Light sensor support (only on supported devices)

o Snooze the alarm by turning the light on

* You can decide wether you want to complete mazes or solve calculation tasks before you can snooze or stop the alarm or not.

* See your next alarm in S2U2, TouchFlo3D, Manila2D and others

 

 

 

G-Watch:

G-Watch is a stop watch which supports GPS devices. It keeps track of your distance, speed and altitude.

 

G-Light:

With this tool you can adjust your backlight levels according to the values your light sensor measures...

You can also change the interval how often the light sensor should be accessed.

 

Spill:

 

Caver:

 

 

You are a small ball which flies through a cave. Sounds funny and it is funny indeed.

Steer the ball by tilting your device and don't dodge against the walls otherwise the game is over!

 

You can challenge other players all over the world by submitting your score to the online highscore list.

 

 

G-Invaders:

 

 

- Steer the ship by moving the diamond (uses tilt sensor)

- Fire missiles by rotating the "scroll wheel" (aka navsensor) anti clockwise

- Fire bombs by rotating the scroll whell clockwise until the polygon around the ship is closed

- collect weapon upgrades to get better weapons

- collect shild upgrades to repair your ship

- receive new bombs every 500 points

- receive extra lives every 25 shield upgrades

- receive a helper ship every 10 weapon upgrades

- the helper ship fires and collects by itself...

- if you fire a bomb you won't get points or upgrades for the aliens which are killed by the bomb. you also get -100 points. so use it only if you need to...

- if you fire a missile you get -1 points. so don't fire them blindly.

 

 

 

Tilbehør

 

Norsk butikk med både uoriginalt og originalt tilbehør:

Movida.no

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Tips fra Peppep i den store tråden:

 

Hotfixer fra HTC (kan gjerne kopieres til førsteinnlegget):

 

Forbedrer generelt ytelsen (responstid): http://www.htc.com/mea-en/SupportDownload....0&dl_id=448

 

Hvis du har problemer med å bruke "slideren" til å besvare samtaler: http://www.htc.com/mea-en/SupportDownload....0&dl_id=474

 

Hvis du har problemer med flimring på skjermen: http://www.htc.com/mea-en/SupportDownload....0&dl_id=473

 

Den første er en måned gammel, de to andre er nye.

Lenke til kommentar

Enig, det er ikke behov for å ha alt i førsteinnlegget hvis vi holder andre innlegg ryddig, og uten unødvendig diskusjoner. Da kan førsteinnlegget heller være som en indeks med oversikt over og direktelink til de ulike tipsene hvis det skulle bli nødvendig.

 

Hvordan man får tilbake norsk T9-språk og æøå-tilgang hvis man innstallerer uoffisielle ROMs uten dette:

 

Løsning 1: Enkelte "cooked ROMs" har norsk støtte selv om de står som WWE (engelsk). Da er bare menyen for å aktivere andre språk skjult, og du trenger du bare en liten endring i registry for å aktivere menyen. Her er en CAB for det. (Fungerer i alle fall med Duttys 1.7-ROM.) (Hvis du installerer, skifter til norsk og ikke får noe respons når du trykker på tastaturet, så er det bare å skifte tilbake til engelsk og ta en soft reset, så er alt som normalt igjen. Ingen skade skjedd.)

 

 

Løsning 2: Hvis ikke løsning 1 fungerer, så mangler språkfilene. Det er også en CAB som både legger til de manglende filene og aktiverer skandinaviske ordbøker: link.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Videospilleren fungerer fint den, takker for link, men er det mulig å vende avspillingen 90 grader, slik at den kan vises i fullskjerm?

 

Edit: For å legge inn noe brukendes samtidig:

 

For å beregne en omtrentlig promille x timer etter endt inntak av alkohol: (Ikke testet selv)

http://www.freewarepocketpc.net/ppc-downlo...ntrol-v1-1.html

 

og til slutt en meget god kalkulator, fungerer fint på HD.

Edit2: fjernet link. Fungerte ikke så bra likevel...

Endret av Zetheus
Lenke til kommentar

Heia folkens! for en fin tråd dere har laget! Lurer på hvordan man kan justere på volumet når en har på seg headsettet?

Kan også noen her inne teste ut om når du plugger in headsettet og avspille en eller to sanger deretter plugger det av og på om lyden forsvinner?

 

Takker hvis noen gidder å sjekke det ut.

På meg når jeg bruker HD'en som blant annet noen ganger som mp3-spiller, er det litt tungtvint å måtte slå av og på telefonen hver gang jeg har brukt musikkspilleren med headsettet.

Lenke til kommentar

Navigasjon?

Kontaktet TomTom for å kjøpe programvaren til HTC Touch HD og fikk til svar av kundestøtte at jeg måtte bruke versjon 7, som enda ikke var i salg hos dem men som de trodde jeg lett kunne få fatt i på Internet. Så det virker ikke som om TomTom er veldig interesert i å stoppe oss fra å bruke den. Ok, så har vi programvaren, men kartene kan jeg da i alle fall få kjøpe lovlig.

 

Her kommer problemet og spørsmålet til dere andre lykkelige eiere av en flott telefon: Hvordan gjør jeg det hos TomTom?

 

Jeg gikk til deres kartbutikk der jeg uproblematisk kunne velge "Navigator 7" som mitt TomTom produkt, men deretter ber de meg velge hvilken PDA jeg har. Jeg vil anta at både "HTC Diamond" og "HTC Diamond Pro" vil være bra valg som fungerer, men begge er kvalifisert av operatører (Swisscom/Vodaphone). Betyr det at kartet er operatørlåst og ikke vil fungere på min telefon? Eller kan jeg velge hva som helst? Noen som kan gi en anbefaling som fungerer? Betale mange hundrelapper for et kart som ikke vil fungere er surt...

 

Tusen takk for hjelpen!

 

PS: Operatøravtalene er nok årsaken til at TomTom ikke kan selge navigator 7 fritt, men samtidig har TomTom sett at slike forsøk på å binde kundene er dumt da det faktisk finnes et ganske stort marked der ute som ikke er kunder hos Swisscom/Vodaphone og som gjerne også ville betale for både kart og oppdateringer fra TomTom...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelp! Har lett etter løsning på forumet og google, men finner ingen enkel løsning for å fikse synkfeilen på kontakter som har mobilnummer lagret som "Annen telefon" (Other phone).

 

Outlook tar ikke disse med når jeg synker fra Nokia -> Outlook -> HTC Touch HD. Dermed har jeg en haug kontakter lagret uten mobilnummer...

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg har kjøpt meg en HTC touch HD. Har brukt den i et par uker nå. men er releativt grønn....siden dette er den første smart telefon.

 

Jeg har både brukt programmene "windows kalender" og office 2007 outlook

Får forsatt ikke det til.

Har en timeplan som er laget i de nevnte programmene men får ikke puttet det inn i mobilen.

Noe tips som jeg kan få?

Endret av noobn
Lenke til kommentar
Er det noe som kan gi en varsling for når Telefonen kobler seg til GPRS, eventuelt får forespørsel før den gjør det? Den hadde vært tilkoblet i ca 12timer inatt, vet ikke hvor mange Bytes som kommer ned i sekundet. Men irriterende er det uansett.

 

Ja ett slikt program har jeg og sett etter. kjempe om noen har ett bra program for dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...