Gå til innhold

Lenovo med Android-mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller virker det som om Kina og Japan er veldig egoistiske. Synes jeg stadig vekk leser om noe innenforden teknologiske verden som er eksklusivt for nettop Kina og Japan.

 

Hadde vært koselig om de delte med seg. Det har blitt bedre, men synes fortsatt dem skal tenke på resten av verden også.

 

Utfra de tre mobilene jeg har sett med Android er denne definitivt den peneste. Håper de neste produsentene tenker på design og ikke bare pushe ut mobiler som ser forferdelige ut.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker det som om Kina og Japan er veldig egoistiske.
Når det kommer til mobiltelefoner er det fra Kina vi her i vesten hører om dritt (lave specs og lav byggekvalitet) og ofte rene kopier av vestlige modeller) mens mobiler fra Japan og Sør-Korea er top-notch utenom noen rare begrensninger (feks er det ofte sånn at mobilene derfra ALLTID lager masse rare lyder som hadde fått enhver européer over tolv til å kaste mobilen ut av vinduet). Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
Er det bare meg eller virker det som om Kina og Japan er veldig egoistiske.
Når det kommer til mobiltelefoner er det fra Kina vi her i vesten hører om dritt (lave specs og lav byggekvalitet) og ofte rene kopier av vestlige modeller) mens mobiler fra Japan og Sør-Korea er top-notch utenom noen rare begrensninger (feks er det ofte sånn at mobilene derfra ALLTID lager masse rare lyder som hadde fått enhver européer over tolv til å kaste mobilen ut av vinduet).

 

Sant det med Kina. Men når et stort firma som Lenovo drar igang mobil produksjon må jeg inrømme jeg har mer tro på deres produkt enn om et lite ukjent firma hadde annonsert en slik mobil. Blir den en suksess drar de kanskje igang produksjon av en mobil som også i resten av verden.

 

Er ikke tvil om at Sør Korea og Japan er flinke med teknologi. Derfor det er synd når de annonserer teknologi som ikke vi i Europa vil se i hyllene. Kan ikke si jeg har opplevd så mange rare lyder og slikt fra mobilene (ikke at jeg har importert noe eller slikt), men så lenge det går og slå de av er det ingen problem. Om det ikke er tilfellet så er det bare og håpe vinduet er åpent.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
Sant det med Kina. Men når et stort firma som Lenovo drar igang mobil produksjon må jeg inrømme jeg har mer tro på deres produkt enn om et lite ukjent firma hadde annonsert en slik mobil. Blir den en suksess drar de kanskje igang produksjon av en mobil som også i resten av verden.

 

Er ikke tvil om at Sør Korea og Japan er flinke med teknologi. Derfor det er synd når de annonserer teknologi som ikke vi i Europa vil se i hyllene. Kan ikke si jeg har opplevd så mange rare lyder og slikt fra mobilene (ikke at jeg har importert noe eller slikt), men så lenge det går og slå de av er det ingen problem. Om det ikke er tilfellet så er det bare og håpe vinduet er åpent.

 

Dette er ikke deres dra igang mobil produksjon bidrag :) Lenovo har produsert mobiler tidligere.

post-123476-1229164268_thumb.jpg

ET600

post-123476-1229164317_thumb.jpg

I750 Music Phone

post-123476-1229164433_thumb.jpg

I807

post-123476-1229164487.jpg

ET980

 

Så de er ikke akkurat å lansere som ny innen mobilproduksjon. De lå til og med på 4. plass på Top Sales lista for mobiltelefone i Kina i 2005.

Lenke til kommentar

Jeg mener ingenting, jeg spurte :)

 

Men ja, hadde vært det som var tilfellet ja. Men Nokia er vel en av produsentene som bruker aller størst andel egenproduserte mobiler. Eneste jeg _vet_ ikke er produsert av Nokia er 6708, som er samme som BenQ P-ettellerannet. Denne finnes det drøssevis av versjoner av.

 

Så, du mente altså at de lignet? Helt enig :)

Lenke til kommentar
HTC, Kogan og nå Lenovo... hvem er neste ut?

 

Og Lenovo er ikke registrert som OHA-medlem (dvs de kun har betalt en symbols sum for å bruke Android, og ikke er en offisiell bidragsytter med HW-arkitektur eller kode).

Riktig at Lenovo ikke er med i OHA, men det betyr ikke at de må betale noe for å bruke Android fordet. Android er fritt frem og gratis i bruk for alle og enhver.

Lenke til kommentar
Android er fritt frem og gratis i bruk for alle og enhver.
Mente å huske at ikke-medlemmer måte betale en symbolsk, årlig sum (1000 USD?) for å bruke Android på sine modeller, men jeg blander kanskje med Symbian Foundation?

Ifra http://www.openhandsetalliance.com/android_faq.html:

Android has been made available as open source via the Apache v2 license.

Ifra http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0.html:

2. Grant of Copyright License. Subject to the terms and conditions of this License, each Contributor hereby grants to You a perpetual, worldwide, non-exclusive, no-charge, royalty-free, irrevocable copyright license to reproduce, prepare Derivative Works of, publicly display, publicly perform, sublicense, and distribute the Work and such Derivative Works in Source or Object form.

Altså, om du har lyst til å mekke deg en Android-mobil og selge den, go ahead.

Endret av AlfSimen
Lenke til kommentar
Sant det med Kina. Men når et stort firma som Lenovo drar igang mobil produksjon må jeg inrømme jeg har mer tro på deres produkt enn om et lite ukjent firma hadde annonsert en slik mobil. Blir den en suksess drar de kanskje igang produksjon av en mobil som også i resten av verden.

 

Er ikke tvil om at Sør Korea og Japan er flinke med teknologi. Derfor det er synd når de annonserer teknologi som ikke vi i Europa vil se i hyllene. Kan ikke si jeg har opplevd så mange rare lyder og slikt fra mobilene (ikke at jeg har importert noe eller slikt), men så lenge det går og slå de av er det ingen problem. Om det ikke er tilfellet så er det bare og håpe vinduet er åpent.

 

Dette er ikke deres dra igang mobil produksjon bidrag :) Lenovo har produsert mobiler tidligere.

 

Huff. Det viste jeg ikke. Beklager. Dumt av meg og komme meg slike kommentarer uten og vite det :whistle:

 

Takk for infoen :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...