Gå til innhold

Hvordan ser sosser ut? å hva slags merker bruker de?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sosser går som oftest med dige Dior-solbriller, brunkreml bustete hår, og strikk rundt buksene. Skikkelig personlighetskrise, med andre ord.

 

Ifølge min gode sossvenn og hans sossevenner så er de som bruker strikk rundt buksene "wannabe-soss".

 

men som en lengre oppe sa, det finnes så mangt om hva en soss er.

Lenke til kommentar
Sosser går som oftest med dige Dior-solbriller, brunkreml bustete hår, og strikk rundt buksene. Skikkelig personlighetskrise, med andre ord.

 

Ifølge min gode sossvenn og hans sossevenner så er de som bruker strikk rundt buksene "wannabe-soss".

 

men som en lengre oppe sa, det finnes så mangt om hva en soss er.

 

jasså, intelligent utsagn ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser på soss som et "overflødig" ord og ikke som en klesstil. Det mange forbinder med soss/høyremenneske/kapitalist (ikke mine ord) er det jeg pleier å se på som pent(preppy).

 

Det med hårbånd, logoflash, alt for mye voks, hvite jeans på vinteren og brunkrem o.l. kan i mine øyne beskrives som smakløst og klysete. Soss blir en altfor vid beskrivelse som mennesker legger forskjellige ting i. Det skal dog sies at en del legger smakløst og klysete inn under det jeg vil kalle pent, men nå vet dere iallefall hva jeg mener om saken.

 

Det ble dårlig formulert, men jeg antar dere skjønner hva jeg vil frem til.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hipp hurra for generalisering!

 

+1

 

Orker ikke debatten om definisjonen på en soss en gang til...

 

Har du url til den? Høres ut som det kan være bra underholdning å lese den igrunn...

 

Bare å lese i en av trådene her som omhandler moteklær, dyre klær eller ordet "soss", så finner du mange gjennomtenkte og intelligente utsagn :)

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Det finnes mange forskjellige type sosser.

 

Det finnes sosser som ber foreldrene deres om merkeklær sånn at de kann gå rundt å "brage" til vennene sine og sånn. Er frekke mot andre og skal prøve å virkelig bli soss.

 

Det finnes sosser som rett og slett har rike foreldre og ikke akkurat "prøver" å bli sosser men som liksom "bare er det".

 

Også finnes det folk som har stil når det gjelder klær men ikke nødvendigvis er "sosser".

 

Men jeg liker å tenke på det som en person med stil istedenfor en person med snobbete personlighet osv. som sosser er ganske kjent for.

 

Se på One Direction - One Thing videoen så for du se på deres stil. De har en ganske ok stil synes nå jeg :p

Lenke til kommentar

Det finnes mange forskjellige type sosser.

 

Det finnes sosser som ber foreldrene deres om merkeklær sånn at de kann gå rundt å "brage" til vennene sine og sånn. Er frekke mot andre og skal prøve å virkelig bli soss.

 

Det finnes sosser som rett og slett har rike foreldre og ikke akkurat "prøver" å bli sosser men som liksom "bare er det".

 

Også finnes det folk som har stil når det gjelder klær men ikke nødvendigvis er "sosser".

 

Men jeg liker å tenke på det som en person med stil istedenfor en person med snobbete personlighet osv. som sosser er ganske kjent for.

 

Se på One Direction - One Thing videoen så for du se på deres stil. De har en ganske ok stil synes nå jeg :p

 

Så fint, da. Har du sett på datoen for når det siste innlegget i denne tråden ble postet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...