Gå til innhold

Lanserer eget Intel-minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen ord om tilgjengelighet i norske nettbutikker?

 

Det er helt håpløs å finne trekanalssett DDR3-1600, så dette kan være en grei alternativ som nest beste?.

 

Corsair Twin3x DDR3-1600 6gb (Dominator)

 

Mushkin DDR3-1600 6gb

 

Netshop har begge. :)

Ja, de er listet, men de er ikke på lager. Jeg har Corsair Twin3x DDR3-1600 6gb (Dominator) på bistilling hos Netshop, men hverken de eller noen andre kommer til å få den på lage før om 10 dager, tror jeg. Det er helt håpløs.

Lenke til kommentar
Rett meg hvis jeg har feil men har ikke den nye I7\X58 "voltsperre" på 1,6V? Høyere enn det var det på eget ansvar osv. Merker jeg husker jeg så ett bilde av Asus sitt X58 kort med en slik merkelapp over minneplasseringene.

 

Nei, det er anbefalt å kjøre minnet på 1.65V eller mindre. hvis du sjekker DDR3-minnen som er spesielt laget for i7 så ser du at de aller fleste(om ikke alle) kjører med 1.65V

Lenke til kommentar

Prisene er på vei ned og det er bra :) Men prisen vil nok falle ganske mye det neste halvåret så det kan være lurt å drøye kjøpet litt.

 

6Gb RAM burde vel holde på et 64bit OS.

Holde til hvilke oppgaver?

 

Kanskje litt på siden av topic, men har AMD noen planer om å gå over til 3 kanaler? AMD har jo fra før av bra løsninger med integrert grafikk, men blir vel en del bedre med 50% økning i båndbredde?

I forbindelse med integrert grafikk så har AMD allerede løsninger med 3 minnekanaler. Dvs. 2 til CPU og 1 til brikkesettet med den integrerte grafikken (AMD 790GX med sideport memory). Evt. 4 minnekanaler om du går for en 2-sokkel-løsning. 3 minnekanaler per CPU-sokkel kommer ikke i overskuelig fremtid (altså så lenge AM3-sokkelen skal vare). Det har litt å gjøre med at AMD-prosessorer ikke trenger like mye båndbredde som Intel-prosessorer så langt det lar seg sammenligne. Derfor har de også ventet lenge med DDR3.

Lenke til kommentar

Dette har bra pris, synes jeg. kr.2200 for GB, bli ca. kr. 1400 for 4GB. Da blir det ikke så mye mer enn sin DDR2 kontrapart.

 

1333MHZ 7-7-7-20 kan fort gi 18GB/s bandwich på tre-kanal og bør kunne dekke behovet for de fleste på X58-plattformen også.

 

Hvis dette kan overklokkes til 1600MHZ 8-8-8-24, da vil bli en billig løsning selv for de mest kresne i7 oppsett. Har noen erfaringer med overklokkings-egenskaper på tilsvarende brikker fra OCZ?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Bruker Solid Edge v.20 nesten daglig på en Dell Dimension 8400 med 2GB RAM, 1stk.GTX295, 1200W strømforsyning som ikke får plass inni og det funker bra nok, men ser at minne måleren av og til står på 96% så det skulle nok hjelpe godt på med 6GB RAM antar jeg :)

 

Of topic!: Et spørsmmål angående GTX295; Jeg får raport fra Nvidia instillingene at det er bare 896 MB med RAM på kortet, men vet nokså godt at det er nøyaktig det doblete. Muliti core er på (SLI) så det ser ut som at windows ikke slår sammen minnet som en total på de kortene!

 

GTA IV raporterer også at det er bare 896MB RAM på skjerm kortet! Noen som vet hva dette kommer av? Og får jeg utnyttet alle de 1792MB med RAM i GTA IV, som er på kortet når GTA IV opplyser bare halvparten av hva det er!!

 

Når jeg justerer opp kvaliteten blir det veldi fort rødt på minne infoen da det ikke skal mye til før man passerer 700-800MB med tanke på kvalitet når det gjelder GTA IV!

 

Har sett på youtube.com flere filmer der hvor det tydelig står 1792MB med RAM i oppsettet på GTA IV, er det da slik at det sansynligvis er 2xSLI da?

 

Og er det slik at GTX295 i sammarbeid med windows altid vil raportere 896MB RAM uansett hvor mange ganger SLI man kjører? (raport på bare et minne sett/kort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...