Gå til innhold

Kingston med ny tre-kanals DDR3-minne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artikkelen nevner ikke latency timings? Så vidt jeg kan finne ut så oppgir Kingston selv 9-9-9. Det siste tallet regner jeg med er 27. Er dette lav forsinkelse? Tja... Kanskje, i den hastigheten vi snakker om her. Men personlig vil jeg heller hatt 1600 MHz på standard 1,5V og 7-7-7-20.

 

Prisen på disse nye brikkene er helt uoverkommelig for meg i hvertfall. Uansett om jeg hadde hatt pengene, kunne jeg ikke forsvart å kjøpe så dyrt minne. 5.500 kroner for 6GB er mye penger når man tenker på at 8GB (4x2GB) 800 MHz DDR2 koster 1400 kroner eller mindre. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt i dag, hvis valget sto mellom i7-prosessor, X58-plattform og trekanals DDR3-minne på den ene siden, og Core 2 Quad, X38/48-hovedkort og DDR2-minne på den andre siden. Forskjellen i pris på disse to valgene er enorm. Foreløpig. Neste sommer er nok i7, X58 og DDR3 mer fristende.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
...ja da snakker vi om en ca. pris på 7500,- for RAM, i7 CPU og X58 HK..? Billige greier...

Ja, om du går for toppytelsen må du nok forvente å punge ut med såpass.

 

Men 3 GB valueram på 1333 Mhz koster 1100 kr, 2200,- for billigste HK for sokkel B og 2500,- for i7 så ender du opp på under 6000, og hvis du gidder å vente noen måneder så kan du nok spare en tusenlapp eller to.

Lenke til kommentar

Det som er fint nå, man trenger ikke å kjøpe de dyreste high-end DDR3 for å få bra ytelse.

 

Den integrerte minnekontrollen har ført til massiv forbedring av RAM ytelse, og selv de billige DDR3-1066 kan fort gi 17 til 20GB/s lese hastigheten med lav latensy, og dette er nesten det dobbelte av hva de beste high-end DDR3 kan gi på X48, og holder i massevis for de fleste oppgaver.

 

Hvis man bryr seg om ram ytelse, da den totale prisen for X58 vil bli rimeligere enn X48, tenker jeg. :p

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...