Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Metallica – S&M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i at dette er en klassiker. Det er helt utrolig hvor naturlig sangene høres ut sammen med orkesteret. Nesten så man skulle tro at de hadde det i bakhodet når de laget sangene. Enda ett tegn på at medlemmene er brilliante musikere.

 

Det skulle kanskje vært nevnt at de kom i kontakt med Kamen allerede tidlig på 90-tallet (etter "Metallica"). Kamen laget den såkallte "elevator version", med en akustisk gitar, hetfield og orkesteret. Det ga Kamen blod på tann og han ønsket og sammarbeide mer med Metallica og lage flere slike sanger. Han hørte ikke mer fra dem før de kontaktet han anngående S&M konserten.

Lenke til kommentar

Halvt interessant og uoriginalt konsept, krisedårlig gjennomføring. Den symfoniske delen og metal-delen er dårlig sammensatt, mye på grunn av at de aller fleste låtene deres slettes ikke passer sammen med noe symfoniorkester av noe slag. Skulle de gjort dette skikkelig burde de da søkkimeg tatt med f.eks. "Fade To Black"? De prøver å blande olje og vann ved hjelp av sine sedvanlige oppblåste egoer, men mislykkes på nesten alle felt. Symfoniorkesteret drukner enten i thrashbråket eller høres ut som irriterende bakgrunnsstøy. Kun når Metallica roer seg ned kommer de intrikate elementene til symfoniorkesteret frem. Metallica har også hatt bedre kvelder/tiår. Hetfields stemme er som vanlig sliten, Hammet slurver og roter, og Ulrichs tromming drukner støtt og stadig i dette pompøse kommersialismekaoset som ble innspilt de to kveldene.

 

Terningkast: Møkk.

Lenke til kommentar
Halvt interessant og uoriginalt konsept, krisedårlig gjennomføring. Den symfoniske delen og metal-delen er dårlig sammensatt, mye på grunn av at de aller fleste låtene deres slettes ikke passer sammen med noe symfoniorkester av noe slag. Skulle de gjort dette skikkelig burde de da søkkimeg tatt med f.eks. "Fade To Black"? De prøver å blande olje og vann ved hjelp av sine sedvanlige oppblåste egoer, men mislykkes på nesten alle felt. Symfoniorkesteret drukner enten i thrashbråket eller høres ut som irriterende bakgrunnsstøy. Kun når Metallica roer seg ned kommer de intrikate elementene til symfoniorkesteret frem. Metallica har også hatt bedre kvelder/tiår. Hetfields stemme er som vanlig sliten, Hammet slurver og roter, og Ulrichs tromming drukner støtt og stadig i dette pompøse kommersialismekaoset som ble innspilt de to kveldene.

 

Terningkast: Møkk.

 

Noen var ute etter å provosere, ja :roll:

 

 

Tøft.

Endret av Tuftez
Lenke til kommentar

For de som ikke har fått det med seg har de faktisk gjort andre mesterverk enn MOP. Blant annet S&M. Selv om ikke alle setter pris på det.

 

De kunne like gjerne ha skrevet om "Kill 'Em All" selv om "Phantom Lord" er av de svakeste sangene dems (etter min mening).

 

Du skal ha en liten applaus for posten din da Glint. Glimrende skrevet.

Lenke til kommentar
Til en viss grad enig med Glint.

 

Denne artikkelen burde vært byttet ut med en om Master of Puppets.

Si det til leserne som stemte frem at vi skulle skrive om "S&M" ;)

Jeg regner med at Master of Puppets også blir vurdert da det var kun Pink Floyd - The Wall som fikk flere stemmer enn Master of Puppets. (S&M fikk 29, MOP fikk 40)

Lenke til kommentar
Battery versjonen fra S&M gir meg frysninger hver gang. Rett og slett perfekt.

Ganske enormt når bestemoren min ba meg om å brenne henne en CD med Hero of the day fra S&M konserten :)

 

Som Ördög sa, at orkesteret og Metallica høres så perfekt ut sammen viser bare hvor fanastisk gode musikere medlemmene i Metallica og Kamen er.

 

Se filmen hos Youtube

 

aah! forstår henne! S&M er noe av det mest geniale Metallica noen sinne har gjort...bare tenk deg om de valgte å ta DM på samme måten :D

 

en våt, våt drøm!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...