Gå til innhold

Test: Program nekter deg bilsamtaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres jo ut som en utrolig god idé. Også bare vet du at en eller annen smart politiker kommer til å mene at dette kommer til å redde liv, og påby det i Norge. Grøss..

 

jeg opplever om ikke daglij, så ihvertfall ukentlig at situasjoner blir farligere enn nødvnedig fordi folk kjører rundt i byen mens de snakker i mobil, bykjøring krever for mye oppmerkesomhet til at mobil er forsvarlig å bruke, og det man ser lett at disse folkene kjører dårligere (noes om forsåvidt er en fordel, da man gjerne ser på grei avstanda t det kommer en uoppmerksiom sjåfør kjørende). Problemet er høyst reelt. Men ejg er enig i at denne løsningen ikke er så god, man er jo gjerne i fart ganske ofte uten å være føreren av en bil (ihvertfall her til lands)

 

AtW

Lenke til kommentar
Come again ..?

 

--

 

Nei takk, dette programmet blir for dumt, kontrollerer heller oftere om folk kjører med handsfree - legg det til som et eget punkt på EU-kontrollen, altså at det må være montert handsfree i bilen.

 

Tja... vet ikke om det hjelper så mye? Er jo forskning som tilsier at det er akkurat like farlig å bruke handsfree.

 

Noen nyhetsartikler om emnet:

http://www.guardian.co.uk/science/2006/jun...lephones.uknews

http://health.ninemsn.com.au/article.aspx?id=590368

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/7152551.stm

http://www.breitbart.com/article.php?id=06...;show_article=1

Lenke til kommentar
*

Tja... vet ikke om det hjelper så mye? Er jo forskning som tilsier at det er akkurat like farlig å bruke handsfree.

*

Greia med mobil forbudet er vel at man skal ha begge hendene frie, ikke om man ikke klarer konsentrere nok mens man snakker i telefonen. Da må man også kutte ut og ha på radio, unger og bikkjer, eller egentlig alle pasasjerer.

Lenke til kommentar
*

Tja... vet ikke om det hjelper så mye? Er jo forskning som tilsier at det er akkurat like farlig å bruke handsfree.

*

Greia med mobil forbudet er vel at man skal ha begge hendene frie, ikke om man ikke klarer konsentrere nok mens man snakker i telefonen. Da må man også kutte ut og ha på radio, unger og bikkjer, eller egentlig alle pasasjerer.

 

Ifølge det jeg leste av studiene så var ikke slike ting like distraherende som det å bruke hands-free.

Lenke til kommentar
De som ringer til deg under kjøring får beskjed om at du kjører og mulighet til å legge igjen en beskjed. Bare dersom innringeren indikerer at det er en nødsituasjon, ringer mobilen din på vanlig måte.
Hvordan skal man klare å indikere at det er en nødsituasjon, uten at dette kommer til å bli misbrukt? Neppe alle som gidder å vente til personen er ferdig med å kjøre.

 

Ellers så syns jeg at tanken bak det hele er god. :)

Lenke til kommentar
De som ringer til deg under kjøring får beskjed om at du kjører og mulighet til å legge igjen en beskjed. Bare dersom innringeren indikerer at det er en nødsituasjon, ringer mobilen din på vanlig måte.
Hvordan skal man klare å indikere at det er en nødsituasjon, uten at dette kommer til å bli misbrukt? Neppe alle som gidder å vente til personen er ferdig med å kjøre.

 

Ellers så syns jeg at tanken bak det hele er god. :)

 

Programmet er jo uansett frivillig. Om folk ikke vil bruke det så installerer de det vel ikke? Og om arbeidsgiver eller liknende gjør det, så er det jo lettere mistenklig om man har 3 nødssituasjoner daglig.

 

AtW

Lenke til kommentar

De som klekker en GOD løsning på problemt kan bare opprette ny konto og lene seg tilbake. De sikrer både seg, avkom og avkommenes avkom inn i diamantalderen. :)

 

Men slik denne løsningen beskrives, blir det ikke disse gutta som blir de rike.

 

- Hvordan skal mobilen skille om jeg kjører bilen eller sitter på?

- Hvordan skal mobilen skille om jeg sitter på et tog - eller er ute og løper marathon?

- Skal alle mobiler ha GPS, liksom?

 

Og ikke kunne ta i mot en samtale med lovlig handsfree?

 

Så skal operatørene tilby tjenesten mot tillegg i abonnementsprisen? Hoj, i så fall et såpass fradrag i abonnementet at det er interessant for folk.

 

Men når det krasjes i trafikken burde det bli automatikk i at politiet sjekket mobil aktivitet på det tidspunktet. Har mobilen vært aktiv, bøtelegg så det svir. Og forsikringen din avkortes så det svir.

 

Men tanken er god, klekk videre, boys!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...