Gå til innhold

Lenovo 3000 N500, bra eller dårlig kjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
men da må man jo ha 64bit os og det er det ikke alle som har... og skal man skaffe det blir det fort like dyrt... ellers kan man kanskje bruke den siste gb til delt videominne

Må man det? Jeg får brukt 3.7gb på min maskin med 32 bit os jeg.

Har dessuten aldri hatt noen problemer når jeg har brukt 64bit os heller. (eller, et unntak, 64bit fedor + flash for noen år siden funka ikke)

Lenke til kommentar

Slenger meg inn i diskusjonen jeg også siden jeg har sett på den PC'en også.

 

Jeg skjønner ikke helt prisingen til komplett. De har to modeller, som etter det jeg kan se er identiske utenom at den ene leveres med 1 GB ekstra minne, mens den andre med 2 GB. Prisforskjellen er derimot 300 kr. Er ikke dette en litt drøy prisforskjell?

 

En annen ting: Er det noe poeng med mer enn 3 GB minne til denne bruken?

Lenke til kommentar

Og alt dere har hørt eller lest er bortimot svada. Et 32 bits operativsystem kan adressere totalt 4GB minne.

 

Hvor mye RAM en får utnyttet i praksis avhenger av hvor mange minneadresser som okkuperes av f.eks. andre komponenter som skjermkort etc.

 

Det finnes ingen fasit eller nøyaktig tall på hvor mye RAM en får utnyttet.

Lenke til kommentar

32bit = 2^32 = 4294967296B

 

4294967296/1024 = 4194304KB

4194304/1024 = 4096MB

4096/1024 = 4GB

 

altså støtter 32bit 4GB ram. Derimot så har man en del reserverte plasser, så i praksis er det vanlig å få rundt 3.2gb som nevnt (pci adresser o.l). Jeg derimot har gleden av å gå 3674mb ram tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Hallo. Jeg har hatt dennne pc'en en liten stund nå. Jeg var også skeptisk med dette med skjermen etter at jeg leste denne testen. Men jeg synes skjermen er helt ok. Lysstyrken er bra. Innsynsvinkelen er litt begrenset,men sammenlignet med endel andre bærbare jeg har sett på, så synes jeg ikke den er så mye verre. Byggekvaliteten er helt på topp. Skjermkortet er kraftig nok for mitt bruk. Har spilt Doom 3 på high i 1024x768 og fikk 43 fps. Jeg versjonen med 9300m gs skjermkort.

Er veldig fornøyd med denne pc'en. Spesielt med tanke på at jeg kjøpte den for 4490kr. på Mpx.

 

Mvh.

Wrench

Endret av wrench
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min maskin i litt over en uke nå, og er i bunn og grunn veldig fornøyd. Er spesielt imponert over byggekvaliteten, og hvor støyfri den er i forhold til andre laptoper jeg har vært borti. Det jeg er aller mest fornøyd med, er tastaturet. Utrolig deilig å skrive på!

 

Likte også den Thinkvantage-softwaren for nettverkstilkobling som var med. Ellers har jeg ikke noe negativt å sette fingeren på, eneste må være at jeg hadde litt problemer med nettverkskortet én dag, men dette fikset jeg i løpet av 5 minutter ved å laste ned nyeste driver hos Intel.

 

Rask, smidig og solid maskin. Vet at på bilder kan bakflappen til skjermen se litt billig ut, men den er mye penere enn den ser ut til. Godt fornøyd med maskinen, og kan med glede anbefale den til andre.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...