Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjønnsykdom fra oral sex?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

 

De siste dagene har underhuden/hetta til penis begynt å klø.

Jeg har da hatt samleie med en jente. Vi hadde da også oral. Samleien gikk kun med kondom på, men da hun tok oral (på meg) var det uten kondom, mens jeg tok oral på henne var da heller ikke noe beskyttelse på.

 

Jeg lurer da på, av oral sex, kan man da få kjønnsykdommer? Er det også mulighet å få HIV, aids eller andre sykdommer av dette? Dette inkluderer da også tungekyssing, som da veksles mye spytt med.

 

Jeg vil også si at jeg har hatt sex før med kondom, uten noe oral, og da klødde det også på samme sted. Dette gikk da over, jeg sjekket meg også, og var fri for sykdommer. Men, kan kondom gni på huden slik at det blir litt irritasjon/brent, som gjør at det blir kløe? 

 

Jeg tenker å sjekke meg selv igjen, men må vente to uker. Samtidig vurderer jeg en blodprøve for å sjekke dypere sykdommer som HIV, men dette må jeg da vente 3 måneder på... Nå vil jeg bare avstå fra all kontakt som kan føre mellom veksel av noe spytt og samleie.



Anonymous poster hash: d522a...e04
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjønnssykdommer kan overføres ved oralsex.. noen også ved kondombruk - dog med redusert smitterisiko. Eksempel på dette kan være herpesinfeksjon. 

 

Er det noe som gjør at du mistenker at du er smittet med HIV? Det er riktignok beskrevet noen få tilfeller med HIV-smitte ved spyttutveksling, men så få at det anses som "sikkert". 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

HIV har du neppe fått, det skal mer til enn hva folk tror. (Men det betyr ikke at du ikke er komplett idiot om du ONS'er rundt uten å bruke gummi). Du kan ha fått et utall andre kjønnssykdommer, og det kan bare være hjernen din som herjer med deg. Sånne ting kan en lege svare på.

Lenke til kommentar

Ja lege og sjekk ved smittesenter får jeg ikke gjort nå med en gang. Bestille time tar tid, samtidig som at jeg ikke viser positiv etter 2 uker.

 

Det var derimot 6 dager siden jeg hadde samleie med denne jenta, 1 dag senere begynte det å klø. Det klødde ikke så mye. Dagen etter klødde det veldig mye. Etter der igjen var det ikke like mye. Nå klør jeg ikke lenger. 

 

Jeg skal uansett sjekke meg..

 

Er ingen spesiell grunn for at jeg tror jeg har fått HIV, men jeg søkte opp på nett og ble skremt.

 

Kan jeg selv få kjønnsykdommer, ved å gjøre oral på en jente eller ved tungekyss? Hvordan skal jeg da teste meg for kjønnsykdommer i munn, det er vel normalt bare ved penis man sjekker det?



Anonymous poster hash: d522a...e04
Lenke til kommentar

Herpes smitter raskt ved kyssing og oralsex. Du kan også smittes med klamydia ved oralsex.

Når det gjelder kløe er det nok kun endring av bakterieflora som er årsak. Skjer titt og ofte. Kan også ha fått en liten oppblomstring av sopp under forhud. Kløe kan også komme av lokal irritasjon ("gnagsår"). 

 

Å diagnosere seg selv på Google er skummelt, det ender som regel opp med kreft, kreft, kreft, eller andre sykdommer med dødelig sluttresultat... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd å dyppe horutstyret i en yoghurt? dette trikset skal vistnok få bakteriefloraen på stell. Er du ellers rød på sukkerstangen kan du prøve med noen reseptfrie legemidler på apoteket.Mcnaill har en fotsoppsalve som jeg har brukt med hell på primstaven. Den funker for mye rart, sopp, bakterie og eksem. Fikk den anbefalt av doktor mot rødhet på hud. 



Anonymous poster hash: f7a4d...8e0
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har du prøvd å dyppe horutstyret i en yoghurt? dette trikset skal vistnok få bakteriefloraen på stell. Er du ellers rød på sukkerstangen kan du prøve med noen reseptfrie legemidler på apoteket.Mcnaill har en fotsoppsalve som jeg har brukt med hell på primstaven. Den funker for mye rart, sopp, bakterie og eksem. Fikk den anbefalt av doktor mot rødhet på hud.

 

:rofl: Genialt.

Du kan få HIV gjennom oralsex TS, det er bare mye midre fare for smitte da magesyre dreper det meste. Prøver å gjøre deg nervøs her siden du er litt uforsiktig med sex'en din. Personlig bruker jeg aldri regnfrakk i dusjen, men jeg anbefaler på det sterkeste at alle andre gjør det :p

Lenke til kommentar

HIV-viruset sitter ikke i spyttet, det er dama som kan få HIV da hun får "penisvæsker" i magen sin som igjen kan ta opp viruset hvis ikke magesyra kverker det. Slurpa du musa hennes så er det du som kan få HIV.

 

Man kan få gonore for eksempel i halsen og det smitter fra hals til snabb og andre veien. Les litt her du så blir du enda mer stressa enn du alerede er ;)

 

Hvorfor trenger du å lage en tråd på et forum fullt av folk som bare synes slike ting er morro å diskutere uten å legge ved seriøse fakta og kilder? Det er den desidert dårligste måten å få helseråd. Det koker også alltid ned til det samme svaret; GÅ TIL LEGEN (siden ingen får sjekket deg over nett).

 

Hvis du er seriøs om å ha sikker sex og ikke vil ha noen kjønnssykdommer så må du ikke ha oralsex eller kysse, kun penisen din inn i en vagina iført en kondom. Vi tøffe gutta som ikke er paranoide kaller kondombruk å dusje med regnfrakk.

Lenke til kommentar

 

Kan jeg få litt seriøsitet tilbake her?

 

Jeg tenker også på, jeg fikk oral sex. At kvinnens spytt kom på (kanskje inni) i penisen min. Vil det være stor sjanse å få HIV og andre kjønnsykdommer av dette?

 

Anonymous poster hash: d522a...e04

 

Alle seriøse drar til legen, du sitter her og lar oss gjette..

funker dårlig, vær en mann og tørr og dra til en doktor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...