Gå til innhold

Tror jeg trenger nytt batteri til min samsung laptop


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg tror jeg må skifte batteri i min Samsung Ativ Book 9 Lite laptop snart, men den har ikke avtagbart batteri. Da må man skru av hele dekselet under ser det ut som. Jeg merker at når den sier jeg har seks timer batteritid igjen så holder batteriet toppen to-tre timer, og jeg må lade den både tre og fire ganger for dagen. Den begynner jo å bli et par år gammel, men synes det er drøyt at jeg nærmest må sitte med strømledningen plugget i hele tiden. Er det noen som vet om noen som bytter batteri på denne og hvor mye det eventuelt koster å få gjort? Det er null feil på den utenom batteritiden så jeg liker ikke tanken på å skrote den men det blir jo umulig å ta den med på reiser etter hvert med mindre jeg tar toget hvor det er stikkontakter mellom setene på komfortklassen ihvertfall... Jeg betalte fem tusen for den ca. for tre-fire år siden. Etterpå ble prisen skrudd opp et par tusen. Den har både thunderbolt og touch-skjerm.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som tar livet av batteriene er å la det være helt tomt eller fult oppladet. Regner ikke med at din laptop har noe smart strømstyringsplan som f.eks lenovo (lader bare til 60% om man skal ha maskinen plugget i lenge)

 

Du får google modellen din å se hvordan den er inni om det er mulig å bytte batteriet uten å lodde ut cellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...