Gå til innhold

Støtter min bærbare 120Hz?


Anbefalte innlegg

Hei! Har kjøpt denne: https://www.komplett.no/product/895029/pc-nettbrett/pc-baerbar/gaming-pc-er/msi-gt72vr-173-full-hd-matt?noredirect=true

 

Både på esken og laptopen, står det 120Hz 5ms (optinal)

 

Ser på reviews på YouTube å sånn og der viser di den med 120Hz.

 

Men inne i laptopen så går skjermen bare til 60Hz, skjønner ikke hvorfor klistre 120Hz overalt visst den ikke støtter det.

 

Noen som kjenner til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et raskt google søk ga meg dette:

https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/4y43ru/how_do_you_enable_120hz_refresh_rate_on_msi/

 

Så du kan være uheldig å fått den som har kun 60 hz.

 

BTW, I don't think there are variants between European version and US version. They seems to be the same batch of production. I think it has been confirmed that only GS73VR and GT73VR have 120hz screen version right now. And it can only be worse. In China, GS73VR and GT73VR are assembled with 60Hz screen, too.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har sjekket på monitor settings, og der står det 40hz/60Hz så må være at jeg har fått den modellen som ikke kommer med 120Hz.

 

https://gaming.msi.com/article/a-gaming-laptop-with-120hz5ms-built-in-panel

 

Ser her og i bunnen av siden,så står det at det kan variere.

 

Bah, så er det da om jeg skal beholde den eller levere den tilbake.. Alt fungerer utmerket på den, men merker særlig godt på Fps spill at det er 60hz

Lenke til kommentar

HDMI klarer kun 60 hz.

HDMI v1.4(2009) eller høyere klarer 1080p 120hz. Usikker på om 1440p støttes ved 120hz.

 

 

 

 

Klarer en mini displayport kabel med hdmi ende 144hz eller blir den da 60Hz?

HDMI blir fortsatt begrensende faktor. Kan hjelpe hvis HDMI-port på skjermkort er >v1.4, men det tviler jeg sterkt på ift. GTX1060(Sjekket, har v2.0).

 

Har du sett om 120hz er tilgjengelig ved lavere oppløsning, da 1920x1080?

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

 

HDMI klarer kun 60 hz.

HDMI v1.4(2009) eller høyere klarer 1080p 120hz. Usikker på om 1440p støttes ved 120hz.

 

 

 

 

Klarer en mini displayport kabel med hdmi ende 144hz eller blir den da 60Hz?

HDMI blir fortsatt begrensende faktor. Kan hjelpe hvis HDMI-port på skjermkort er >v1.4, men det tviler jeg sterkt på ift. GTX1060(Sjekket, har v2.0).

 

Har du sett om 120hz er tilgjengelig ved lavere oppløsning, da 1920x1080?

 

 

hei ja standard instillingene på skjermen anbefaler oppløsningen 1920x1080, så finner ingenting om 120hz.. syter og med å koble opp en ekstern pc skjerm  , var liksom ikke det som var meningen med en Laptop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...