Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skjelvinger , rykninger mellom tommel og pekefinger


Anbefalte innlegg

Jeg merket i sted at jeg skjelver veldig mellom tommel og pekefinger. Altså : jeg får rykninger der. Jeg vet at jeg har stresset mye i det siste både jobb og privat, og begynte å tenke på hjerte eller blodpropp osv. Men tenker også at det kan være psykisk.

 

Hvis jeg holder fingen på musen ved dataen så skjelver hånden der regelmessig, mellom tommel og pekefinger.

 

Jeg er bare i tredveårene så ble litt stresset med at jeg skjelver der. Det kan ha pågått lenge uten at jeg har tenkt over det, men begynte å tenke på det i sted. Det er i høyre arm.

 

Noen som vet noe om sånne ting?



Anonymous poster hash: 34997...215
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe sånn har skjedd med meg ett par ganger når jeg blir utrolig stressa/nervøs ink lite søvn. (kan av den grunn kanskje være litt psykisk, men vi skal jo selvfølgelig ikke utelukke noe fysisk). Men jeg skjelver i den nederste delen beinet i overvnevnte situasjoner(kan bli ganske intense skjelvinger).

 

Dette er noe du gjerne burde ta opp med legen. God bedring, håper det går over

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke hvor lenge jeg har hatt det. Jeg har vært fryktelig stresset i det siste. Og plutselig så merket jeg at når jeg holdt mobilen klarte jeg ikke å holde den stødig. Og måtte hjelpe til med venstre arm for den skjelver ikke. Men jeg skjelver , som rykninger hele tiden slik at det ser ut som om musklaturen beveger seg automatisk i tommel og pekefinger på høyre arm. Var litt ekkelt. Jeg har kuttet mye på sukker i mat. Mulig det kan gjøre det og? Jeg vet ikke. Men jeg ser ann om det bedrer seg. Det er nok ikke noe alvorlig, men det var bare veldig irriterende. Og jeg blir jo bekymret for denne "lille rare tingen". Men får prøve å ikke fokusere så mye på det og gå til lege hvis jeg ser det fortsetter. Men jeg tenkte med en gang på psykiske ting. For jeg har jo vært gjennom en del i senere ting så har gått hardt innpå meg.



Anonymous poster hash: 34997...215
Lenke til kommentar

Noe sånn har skjedd med meg ett par ganger når jeg blir utrolig stressa/nervøs ink lite søvn. (kan av den grunn kanskje være litt psykisk, men vi skal jo selvfølgelig ikke utelukke noe fysisk). Men jeg skjelver i den nederste delen beinet i overvnevnte situasjoner(kan bli ganske intense skjelvinger).

 

Dette er noe du gjerne burde ta opp med legen. God bedring, håper det går over

Trådstarter :Jeg spiste noe snop, og så ga det seg. Rart. Mulig lite blodsukker.. Jeg vet ikke. :)

 

Anonymous poster hash: 34997...215

Lenke til kommentar

Pleier å gå over etter en joggetur på meg altså, så kanskje du burde prøve det?

trådstarter: nå begynte det på ann igjen i morges, men gikk over etter en treningstur. Ser ut som om det er en muskel eller noe som trekker seg inn og ut, er bare på et begrenset lokalt område det skjer, mellom lillefinger og pekefinger.

 

Anonymous poster hash: 34997...215

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...