Gå til innhold

[Løst] toll på steam?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei

Jeg kjøpte 20 Euro Steam kort på Gamestop. Jeg innløste koden på Steam, og det kommer opp at jeg må oppgi min adresse for merverdiavgift. Så jeg må betale toll, for at jeg har kjøpt Steam kort på Gamestop?

 

Kommer det opp at du må betale toll? Tror da ikke du skal måtte gjøre det..  :hmm:

Lenke til kommentar

 

Hei

Jeg kjøpte 20 Euro Steam kort på Gamestop. Jeg innløste koden på Steam, og det kommer opp at jeg må oppgi min adresse for merverdiavgift. Så jeg må betale toll, for at jeg har kjøpt Steam kort på Gamestop?

 

Kommer det opp at du må betale toll? Tror da ikke du skal måtte gjøre det..  :hmm:

 

Jeg innløste koden på "innløs en kode for steam-lomebok" Deretter kom dette opp: "Vi trenger å vite hvor du bor for å kunne samle inn merverdiavgift.

Vennligst skriv inn din adresse nedenfor:

Lenke til kommentar

Merverdiavgift har ikke noe med toll avgift å gjøre. Nå er steam i norske kroner, så om du har kjøpt et verdikort i en anna valutta så er det vel ikke helt utenkelig at du må betale merverdiavgift for overføringen. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok kontaktet gamestop å forklart situasjonen å eventuelt krevd pengenne eller mellomlegget som du tapte i det pengenne ble overført til steam kontoen din og omgjort til NOK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er helt idi*tisk spør du meg. Hvorfor selger ikke Gamestop norske Steam kort? Å isåfall hvorfor må man betale moms når man kjøper Steam kort med Euro her i Norge. Er vell for å tjene noen slanter fra kunder antar jeg.

 

Kan godt være fordi dem ennå ikke har fått det Er ikke så lenge siden STEAM gikk over til NOK. 

Lenke til kommentar

Er helt idi*tisk spør du meg. Hvorfor selger ikke Gamestop norske Steam kort? Å isåfall hvorfor må man betale moms når man kjøper Steam kort med Euro her i Norge. Er vell for å tjene noen slanter fra kunder antar jeg.

 

Skjønner ikke helt hva du mener. Du får vel fullt utbytte av de 20 euroene uansett, du trenger bare å bekrefte at du bor i Norge og skal ha norske priser når du handler.

Lenke til kommentar

 

Er helt idi*tisk spør du meg. Hvorfor selger ikke Gamestop norske Steam kort? Å isåfall hvorfor må man betale moms når man kjøper Steam kort med Euro her i Norge. Er vell for å tjene noen slanter fra kunder antar jeg.

 

Kan godt være fordi dem ennå ikke har fått det Er ikke så lenge siden STEAM gikk over til NOK. 

 

Forrige gang jeg kjøpte noe på Steam, som var for 2 år siden, kjøpte jeg 20 Euro Steam kort. Da kom det også opp merverdiavgift, selv om jeg ikke fikk det. Kan være at at man kun må oppgi riktig land osv som XE800 skriver lenger oppi her. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...