Gå til innhold

USPS ankommet norge men ikke posten, erfaring?


Ryv

Anbefalte innlegg

Frustrert!

Om ikke USPS frakten fra USA var treg nok fra før ankom den ifølge USPS Oslo, 9 August 21:09 (fra Miami via Frankfurt)

Det merkelige her er jo at den da skal over til posten, som sporingen fortsatt står på at pakken forlot Miami 30.07.

Posten kan ikke hjelpe så lenge den ikke er registrert inn hos de i Norge. Tanken var at den da var i tollen selv om jeg av erfaring alltid har sett den registrert hos posten før det. 

Tollvesenet svarer:

 

"Det er alltid transportørene som mottar varesendingene først. Vi verken mottar eller oppbevarer sendinger – enten de har sporingsnummer eller ikke."
 

"dersom tollmyndighetene, av en eller flere grunner, har en kontroll på varesendinger skal alltid transportørene samtidig ha full oversikt over hva som skjer med sendingen og samtidig vite hvor den måtte befinne seg fysisk.

Dette skjer i samarbeid med den tollavdelingen som eventuelt foretar kontrollen og selve transportøren."


Noen som har erfart lignende?


 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt pakker som har vært hos tollen i en hel måned(!!) som aldri fikk en sporingshendelse hos Posten før de var ute av tollen igjen.

 

I ett tilfelle etterlyste jeg pakken hos både selger og posten. Endte med at selger sendte meg en ny. To uker etterpå kom den opprinnelige pakka med en sticker på om at den var kontrollert og funnet "ikke tollpliktig". Så det der kan ta tid...

Lenke til kommentar

Får håpe, men hvorfor i huleste svarer Posten og Tollvesenet meg slik de gjør da!

Kundeservice på posten er ignorante, men prøver en etterlysning til [email protected]

USPS kommer vel med ledig kapasitet på pasasjerfly så vet ikke hvor gode rutinene er for overføringen av pakker derfra til rette instans. Er golfkøller av det bedre merket det kan sikkert være lett for langfingrede ansatte å sette fingrene i.


edit: Postfortolling hadde den heller ikke :(

Endret av Ryv
Lenke til kommentar

Jeg fikk nettopp en pakke som var sendt med USPS, og den dukket plutselig opp her på mitt lokale PostNord-utleveringssted. Jeg antok at den skulle overleveres Posten, men plutselig var det visst PostNord som hadde fått ansvaret for utleveringen...

Det er da ekstremt merkelig, min er sporbar hos posten.no, var din også det? Du blander ikke med UPS?

Lenke til kommentar

 

Jeg fikk nettopp en pakke som var sendt med USPS, og den dukket plutselig opp her på mitt lokale PostNord-utleveringssted. Jeg antok at den skulle overleveres Posten, men plutselig var det visst PostNord som hadde fått ansvaret for utleveringen...

Det er da ekstremt merkelig, min er sporbar hos posten.no, var din også det? Du blander ikke med UPS?

 

 

Nei, min var ikke sporbar hos posten. UPS har utlevering i Norge, så om det hadde vært UPS (som jeg forøvrig har brukt mange ganger) ville de selv levert ut pakken og ikke gitt den videre til tollpost/postnord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...