Gå til innhold

Anbefale en kraftig og tynn gaming laptop?


Aetius

Anbefalte innlegg

Jeg er som før ute etter en gaming laptop, men har moderert kravene noe, da jeg har innsette at jeg var for kravstor.

 

So, noen som kan anbefale en gaming laptop innenfor følgende specs?

 

  • Helst under 14", men jeg kan strekke meg til 15,6" om nødvendig.
  • Så tynn og lett som mulig, dvs ikke så veldig mye over 2 kg. Helst under.
  • 16 GB RAM, eller mulighet for det. Kommer den med 8 GB er det greit, men da må det være mulig å putte 8 til i den (evt ved å bytte brikken som følger med).
  • Nvidia GTX 860/960 eller bedre.
  • Matt skjerm, minimum FullHD.

 

Batteriytelse er IKKE viktig, da jeg kommer til å plugge den i veggen så godt som alltid.

 

Pris: Helst under 10-12.000 kr, men jeg kan gå opp til 20.000 om det er gode grunner til det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har erfaring med flere bærbare ROG modeller fra Asus, både personlig og som selger. De har god byggekvalitet, ytelse og ikke minst bra kjøleløsninger. Disse maskinene er designet med tanke på kontinuerlig tung bruk.

Er jo litt over ønsket pris, men tror ikke du får en bedre totalpakke for mindre.

 

Anbefales!  

Endret av Eularion
Lenke til kommentar

Det er omtrent ingen spill/programmer som utnytter mer enn 2Gb grafikkminne på FullHD oppløsning og et detaljnivå som skjermkortet klarer å drive. Så 3Gb er overkill, 4Gb enda mer overkill :p. så klart om man har GPU kraft nok til max detaljer og høy opplønsing så har minne noe å si - men det er sjelden tilfellet i en bærbar.

 

GTX970M er så klart mye bedre, i flere spill/programmer gir det nesten dobling av ytelsen vs 960M.

 

PS du bær være forberedt på høyt støynivå og varmenivå med MSI sine GS maskiner, utenom det er det meget fine maskiner.

Lenke til kommentar

PS du bær være forberedt på høyt støynivå og varmenivå med MSI sine GS maskiner, utenom det er det meget fine maskiner.

 

Akkurat det bryr jeg meg ikke så mye om. Jeg kommer til å bruke den med hodetelefoner på uansett, og koblet på veggstrøm. Og kun på tur. Hjemme har jeg en desktop med i7 4770K og GTX 980 Ti i SLI, så da får spill-laptopen hvile.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer fælt på ROG maskin jeg også, denne; https://www.komplett.no/product/836889/pc-nettbrett/brbar-pc/pc-er/asus-g501jw-156-full-hd-mattEr samme du nevner tidligere.

 

Har hatt flere XPS maskiner, og sist en Multicom Kunshan P170, den siste er den beste maskinen jeg har hatt noensinne men den er altfor stor, altfor tung, har latterlig dårlig kjøling, men jeg har aldri før fått så mye valuta for pengene, en maskin som har dratt de fleste spill i 4 år! Aldri opplevd det før, dog helt sinnsykt dårlig kjøling, derfor vurderer jeg sterkt å gå over på en ROG maskin.

 

Noen flere med ROG som kan dele erfaringer? Spesielt med modellen G501JW som jeg nevner? Reiser mye og vekt og størrelse betyr mye. Hva er aternativene? Spiller stortsett bare DOTA 2, kunne jeg klart meg med en dårligere maskin? 

Lenke til kommentar

Positivt med 501 modellen er vekt/størrelse. Den har også god skjerm og kurant tastatur/pekeplate. Samt lavt støynivå.

 

På den negative siden har asus begrenset ytelsen på både CPU og GPU (dvs klokket ned) under maks belastning slik at den yter noe dårligere enn andre maskiner med samme komponenter. Batteritiden er ikke så bra som jeg har forventet, den er faktisk dårligere enn gjennomsnittlig, dvs 3-4 timer lett bruk. Prisen er alt for høy, maskinen burde kostet rundt 10-11000, så hadde den vært grei valuta for pengene.

 

Det er ikke så mange alternativer om vekt er viktig. Acer sine nitro maskiner er også ganske tynne, og koster mindre/har tilsvarende ytelse, men disse har dårligere tastatur/pekeplate.

Lenke til kommentar

Hva med Denne multicom maskinen til samme pris? http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651s-156-4k/cat-p/c1000042/p10630078

 

Utrolig bra specs, men bekymret for kjølebiten med min MultiCom erfaring, noen som har testet denne? Ser helt rå ut hardwaremessig.

 

N150 over som Jens nevner er jo superrimelig og sikkert bra nok til dota 2 og nyere spill på Max high?! Men litt skeptisk til i5 og ingen ssd

Endret av Revelar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...