Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan leve med kronisk tinnitus


Krankenstein

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tinitus etter en betennelse i øret og bihulebetennelse. Hatt det i et år ca. I starten var det helt forferdelig, men nå legger jeg bare merke til det når det er helt tyst. Har et lyst pip.

 

Får i ny og ne en "puls" på en måte der øresusen blir ekstremt høy. Varer kanskje i 5 sekunder og så forsvinner den. Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar

Får i ny og ne en "puls" på en måte der øresusen blir ekstremt høy. Varer kanskje i 5 sekunder og så forsvinner den. Noen andre som har opplevd det?

Opplever det forholdsvis jevnlig, (det gjorde jeg også før jeg fikk tinnitus). Har riktignok aldri funnet ut hvorfor jeg får det, eller sett en tendensiell sammenheng.

Lenke til kommentar

Var hos det lokale legekontoret og spylte ørene, det var en befrielse ;)anbefales

 

 

Er sikkert ikke dumt nei, men tviler på at det hjelper mot en permanent skade inni i øret, akkurat. Men mangen som har øresuslignede lyder på grunn av mye ørevoks ja..Det du mente, da eller...

 

Hmm, jeg hadde vanvittig mye ørevoks i ene øret, så det var med på å stenge lyder utenfra i og komme inn, slik at det på en måte hjalp litt å fjerne det.

Lenke til kommentar

Får i ny og ne en "puls" på en måte der øresusen blir ekstremt høy. Varer kanskje i 5 sekunder og så forsvinner den. Noen andre som har opplevd det?

Opplever det forholdsvis jevnlig, (det gjorde jeg også før jeg fikk tinnitus). Har riktignok aldri funnet ut hvorfor jeg får det, eller sett en tendensiell sammenheng.

Hadde det før tinnitus jeg og :p

 

Varer så kort at det ikke er plagsomt, men skulle likt å vite hva det var

Lenke til kommentar

Jeg har hatt piping i ørene noen uker nå.

Veldig svakt.

Må være helt stille rundt meg før jeg merker det.

Av og til så svakt at jeg lurer på om jeg innbiller meg at det er der.

 

Jobber i støyende omgivelser.

Men oppdaget dette utenfor jobb.

 

Jakter også. Men det begynte ikke i forbindelse med skyting heller.

 

Hadde en følelser av "dotter" i ørene før pipingen begynte.

 

Var og spylte de hos legen, og alt ble meget bedre.

 

Men så, noen dager etterpå, var pipingen der plutselig en kveld jeg skulle legge meg.

 

Veldig irriterende.

Er livredd for at jeg har fått permanent tinitus :(

Håper fortsatt det skal gå over..

 

Piper hovedsaklig på høyre øre.

Men av og til piper det i venstre øre. Og merker ikke noe i høyre øre.

Det må i så fall være mye svakere siden jeg ikke merker det.

Og noen få ganger piper det i begge ørene.

 

Er det vanlig at det veksler slik?

Lenke til kommentar

Muligens et spørsmål du ikke ønsker å svare på, men hvor gammel er du Qtecman? Er litt interessert i å vite hvordan tinnitus utvikler seg over tid, ettersom jeg bare har hatt det i knappe to år. En får sette sin lit til vitenskapen, for kan ikke akkurat påstå at det har blitt bedre med tiden...

 

ok om vi tar dette på PM ?

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Hvordan blir du påvirket i hverdagen?

Jeg blir i liten grad påvirket av denne uheldige defekten. Den er til bry når jeg skal sove, men ellers er den ikke et handikap.

 

Hvilke tiltak har du laget for deg selv?

Jeg bruker øreplugger på konserter.

 

Hvordan fikk du Tinnitus?

Uvisst. Mest sannsynlig av høy musikk eller en eksplosjon.

Lenke til kommentar

Hvordan blir du påvirket i hverdagen?

Jeg blir i liten grad påvirket av denne uheldige defekten. Den er til bry når jeg skal sove, men ellers er den ikke et handikap.

 

Hvilke tiltak har du laget for deg selv?

Jeg bruker øreplugger på konserter.

 

Hvordan fikk du Tinnitus?

Uvisst. Mest sannsynlig av høy musikk eller en eksplosjon.

 

 

Eg har alltid brukt ørepropper på konserter, men når jeg spiller konsert selv, har jeg droppet ørepropper for å kunne høre meg selv skikkelig. DET VAR LITE LURT DET!!!

Men er hovedsaklig om natta det er et probb ja. Men det kan kun bli værre da..Blir ikke kvitt dette før om mangen år tror eg, men det skjer en dag, tror eg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...