Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett, lokal tilkobling.


Anbefalte innlegg

Får ikke koblet meg på internett med lokal tilkobling. Har restarta modemet uten hell.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Har XP SP2, stasjoner.

Tror det er gatewayen som er frakoblet, hvordan kobler jeg den til?

Nettverkskortet er aktivert.

Dette skjedde etter at jeg gjenoppretta dataen.

Endret av mbSolli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først, sjekk at du har kontkt fra PC til gatewayen.

kjør ipconfig, sjekk at du har fått tildelt IP-adresse på den lokale tilkoblingen. Hvis ja, så prøv å ping gateway adressen.

 

Hvis den også svarer så prøv å pinge 193.69.165.21 . Hvis det også fungerer så ping www.vg.no

 

Hvis alt dette fungerer så er det nok et problem med instillingene i nettleseren din eller evt. en brannmur. Hvis det feiler i et av disse stegene så si i fra hvilket steg som feiler. husk å følge dem i rekkefølgen som jeg skrev dem. Vi kan da kome med forslag til hvordan problemet rettes.

 

Sjekk forresten også om du har en feilmelding på nettverksikonet ditt som sier "begrenset eller ingen tilgang"

 

-Stigma

Lenke til kommentar

prøv å legg inn ip-instillingene manuelt. Legg inn samme instillinger som du har på bærbar pc'n som du kommer på nett. og forandre kun på siste siffer i ip-adressen forhold til bærbare. DNS, gateway og slik være det samme som bærbare pc'n. Det skal fungere, hvis jeg skjønner problemet ditt..

Endret av Adda
Lenke til kommentar

høyreklikk mine nettverkssteder, velg egenskaper, høyreklikk lokal tilkobling, velg egenskaper, dobbelklikk internett-protokoll (TCP/IP)

 

 

 

edit: eller start -> kontrollpanel -> nettverks- og internett-tilkoblinger -> nettverkstilkoblinger -> høyreklikk lokal tilkobling velg egenskaper -> dobbelklikk internett-protokoll (TCP/IP)

Endret av tundra
Lenke til kommentar
0 problem

Deaktivere trådløs nettverkskort på laptopen og koble laptopen med samme nettverkskabel du bruker på stasjonære pc'n. Og se om du kommer på internetten fungerer på laptopen, da me lokal kobling. Da for du sjekket om det er noe galt med kablen eller om kablet kobling er deaktivert på routeren.

Lenke til kommentar
0 problem

Deaktivere trådløs nettverkskort på laptopen og koble laptopen med samme nettverkskabel du bruker på stasjonære pc'n. Og se om du kommer på internetten fungerer på laptopen, da me lokal kobling. Da for du sjekket om det er noe galt med kablen eller om kablet kobling er deaktivert på routeren.

Jeg mente at det var null problem å komme seg på samme nettverk med laptopen. Er den stasjonere det er noe galt med.

 

Men tok et par bilder som kanskje kan hjelpe (?) kommando: ipconfig/all på begge bildene

Uten2.gif

 

Utennavn-1.gif

Endret av mbSolli
Lenke til kommentar
0 problem

Deaktivere trådløs nettverkskort på laptopen og koble laptopen med samme nettverkskabel du bruker på stasjonære pc'n. Og se om du kommer på internetten fungerer på laptopen, da me lokal kobling. Da for du sjekket om det er noe galt med kablen eller om kablet kobling er deaktivert på routeren.

Jeg mente at det var null problem å komme seg på samme nettverk med laptopen. Er den stasjonere det er noe galt med.

Ja! jeg skjønner det! Regnet med at du brukte TRÅDLØST nettverkskobling på laptopen til å koble mot nettverket.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...