Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen på helt ny data


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en ny ferdig-bygd datamaskin på komplett, men første dagen jeg starten den fikk jeg opp bluescreen etter et par timer. dette skjer helt tilfeldigt, det kan gå en time eller opp til en dag før jeg får opp bluescreen igjenn. eneste jeg klarer å se som står der er physcal memory dump eller noe i den duren. Jeg har prøvd å bytte ut ram-brikkene, uten noe forbedring. Jeg har ikke lyst til å sende inn hele pc'en igjen til komplett, siden jeg ikke har noe annen datamaskin. Er det noe program jeg kan bruke til å feilsøke eller finne ut hvor problemet kan ligge? takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, får du testa om det kan vere noko med straumforsyninga, enten med voltmeter eller med å prøve ei anna straumforsyning? Ustabile straumforsyningar kan skape mange slags rare problem... Ut over det så kan det vel i grunnen vere alt mogeleg rart - hovudkort, prosessor, skjermkort... Kanskje ta ein kikk inni og sjå om prosessorkjølaren sit skikkeleg på?

 

Gjer du noko spesielt når du får blåskjerm (slik som å belaste maskina hardt), eller er det heilt tilfeldig?

Lenke til kommentar
Tja, får du testa om det kan vere noko med straumforsyninga, enten med voltmeter eller med å prøve ei anna straumforsyning? Ustabile straumforsyningar kan skape mange slags rare problem... Ut over det så kan det vel i grunnen vere alt mogeleg rart - hovudkort, prosessor, skjermkort... Kanskje ta ein kikk inni og sjå om prosessorkjølaren sit skikkeleg på?

 

Gjer du noko spesielt når du får blåskjerm (slik som å belaste maskina hardt), eller er det heilt tilfeldig?

Takk for svaret, bluescreen'n kommer helt tilfeldigt, så har ikke noe med hvor mye belastning det er på maskinen. Skal prøve å sjekke strømforsyningen.

Lenke til kommentar

Etter eit kjapt Google-søk på "physcal memory dump" så kan det sjå ut som om dette ofte er relatert til problem med skjermkortdrivarar eller manglande oppdateringar for Windows (forutan defekte minnebrikker, då, men det har du allereie testa). Har du prøvd å oppdatere desse tinga?

 

Uansett, som Gromit seier rett ovanfor her, så hadde det vore særs nyttig å fått vite feilkoden som kjem opp i forbindelse med blåskjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...