Gå til innhold

XP PROBLEM FOR f***! EG TRUR EG TØRNA MONGO.


Cyber Boy

Anbefalte innlegg

JADDA.. Eg fikk i dag ENDELIG Windowsxp norsk versjon, nokke som eg har venta på JÆVLA lenge no. Eg formaterte hden og boota på cd-rommen, heiv inn cden og eg fikk opp en blå fin skjerm der det stod at forbredinga av Windowsxp installasjonen var i gang, og at den holdt på å finne nokken drivera og nokke piss.. ALT såg ut til å være fint. SÅ etter ca 2 minutta kom det opp en fin blå skjerm igjen der det stod "Trykk enter for å fortsette installasjonen av Windowsxp" (og mangen andre alternativ) Eg trykte seff enter og ka skjedde? INGEN VERDENS TING! trykte enter igjen, gjikk f#!N ikkje no heller.. Eg slo av maskina, heiv tastaturet ut og inn igjen, ringte til naboen (han som ga meg det) og spurte om han hadde fått det til. Hos han funka det klikande klart. Eg starta opp igjen maskina og prøvde igjen men det gjikk fortsatt ikkje.. Har sikkert trykt på den "ENTER" knappen 1000 ganga og holde på å KRIPERE. EG MÅ HA Windowsxp.. Ka som er galt? eg har et vanlig serielt Microsoft tastatur og eg har prøvd å skifta det med et anna men det går fortsatt ikkje.. Så no spør eg dokke dataekspertane om hjelp og kryssa fingrane på at dokke kan hjelpe meg...

 

mvh

 

en frustrert kuk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-15 18:37, GXSilver skrev:

Har du oppgradert BIOS'en til siste XP versjon?

Dette må gjøres. BIOS'en skal være bakover kompatibel slik at du kan boote på tidligere versjoner av windows. Men du har jo formattert disken så det har ikke noe å si.


GXSilver


 

haha..dette er jo bare piss. BIOS'en ligger på hovedkortet og har ingenting med XP å gjøre. Bortsett fra hvis det er en oppgradering slik at det kan støtte AMD XP (en prosessor), men som sagt..ingenting med winXP å gjøre.

 

Uansett å oppgradere BIOS'en kan løse problemer med ustabilitet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-14 23:44, extreme skrev:

Ro'a litt ned da..


Har du ATA66/100 kontroller?

Du må trykke F6 (som vist på skjermen), under inst.progget (det blå), og legge til drivere der.


 

Eg gjor som du sa og det funka bare fint som phaen. Windowsxp er jo bare deeeeeeeilig. phaen så phett..

Takk for hjelpa alle sammen =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...