Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL-modem (Bluecom)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et 3Com nettverkskort som nå brukes for å få internett-tilgang via en annen PC + noe filesharing.

 

En fyr fra Bravida var visstnok her i dag og installerte ADSL (mora mi var hjemme, ikke jeg).

 

Han har tydeligvis koblet til Nokia M5112 (som står her nå og lyser så vakkert). På Nokias hjemmesider sier de følgende om dette modemet:

 

----

Nokia M5112 is an ADSL over ISDN bridge with in-built 4 x 10base-T hub

-----

 

Bluecoms FAQ:

----

Trenger jeg en CD eller programvare for å koble meg opp?

Du trenger ikke en CD eller annen programvare for å koble deg på Bluecoms ADSL, siden vi ikke benytter oss av PPPoE. Bare sett nettverkskabelen inn i nettverkskortet på maskinen din, og start maskinen på nytt.

----

 

- Betyr det at jeg ikke trenger 3Com-kortet til dette? Er 'in-built 4 x 10base-T hub' nok? (For det virker ikke så vidt jeg kan se... og linja skal være oppe. PC-en finner ikke modemet i det hele tatt. Den skal vel det?)

- Eller må jeg disconnecte denne PC-en fra den andre som ikke har ADSL og bruke en egen kabel fra modemet til 3Com-kortet?

 

Som du sikkert skjønner har jeg forstatt ikke mye

peiling på nettverk, selv om jeg på sett og vis fikk i gang internettdeling vha Sygate forrige gang jeg postet her.

 

Så mitt spørsmål er... Hva i huleste gjør jeg nå? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså...hehe, etter hva jeg kan se. så har du Bluecom (har det samme selv). Man trenger ingen form for programvare. så vet du det.

 

Hvis den har innebygd hub, så er det jo såre enkelt. den kabelen som kommer ifra "kontakten i veggen" skal inn på (Wan) inngangen på adsl modemet. så kobler du bare hver av maskinene på den innebygde huben. Så du trenger ikke det 3 nettverkskortet mer.

Bluecom gir deg nemlig 3 ip'er å dele ut, slik at du ikke trenger noen router o.l.

 

Så det skulle være såre enkelt :smile: Hvis den da har innebygd hub som du sier,

 

1. Hver av maskinene på hver av inngangene på huben.

2. Kabelen ifra splitteren skal til den inngangen som heter wan eller.no (husker ikke i farta)

 

så er det bare tut og kjør:D

 

Og du vil ikke finne noen form for adsl modem i windows o.l det kan du bare glemme :smile:

 

Vil vel være et par dataskjermer som lyser nede i høyre hjørnet når du er kobla på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...