Gå til innhold

Anskafelse av katt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilbake til kattemat!

 

Jeg jobber i dyrebutikk, og sjefen har en del å si på dette med mat, fordi hun har vært på en rekke kurs.

 

Royal Canin er det beste fôret, Iams er også greit. Du bør i hvert fall ha litt spesialfôr når du har en liten pusunge, fordi de trenger en helt annen mengde kalsium i kosten enn voksne puser for å få et godt skjelett og gode tenner. Jeg tror vi har solgt så stort som en 15-kilossekk med kattungefôr for puser fra 4-12 mnd. Dette vil jeg absolutt anbefale. Jeg har lest gjennom hele tråden (uhuhu, nå har hodet mitt masse informasjon om alle dine tanker rundt pus), og det ser ut til at dette går flott! Bare du kommer deg til en dyrebutikk og kjøper Royal Canin-mat, nå, så har du alt du trenger!

 

...jeg vil også ha en pusunge! Min pus er 18 nå, og det er ikke mye pus igjen, for å si det sånn. Jeg husker ikke hvordan det var å ha kattunge. Naturlig nok. Jeg var jo 4 mnd. da han kom.

Lenke til kommentar

Ja, nå får jo det her en litt annen side av saken da... Husverten min har blitt ganske lei av meg så jeg må finne meg ny leilighet :\ Tydligvis liker han ikke at jeg har spilt høy musikk en gang og får besøk av en venn som skal være her ei uke ... Kan faktisk hende at jeg må adoptere bort pus eller finne en nødløsning for det siden jeg må flytee inn i byen. :( Livet er ikke alltid like greit.

Lenke til kommentar

Hadde du planer om å bo der i lange tider ? Har denne konflikten med huseieren oppstått denne uka/etter at pusen kom i hus? Det er vanskelig å tro at huseier PLUTSELIG bestemmer seg for å være kjip nå de siste dagene.

 

Spurte du huseier om å få lov å ha katt?

 

EDIT: Nei, jeg hadde ikke likt å ha huseier punktum. Men vi leier ut hybel, så det er vel vi som er huseier da? Og dersom vår hybelboer hadde hatt strøm og varmtvann inkludert i husleia f.eks, hadde vi mislikt det om det plutselig flytta inn en person til.

Endret av L_C
Lenke til kommentar

1: Jeg har leiekontrakt for 2 år så ja, jeg hadde ikke tenkt å flytte ut nå sånn helt spontant.

2: Jeg fikk tillatelse til å ha katt av dem men det er ikke katta som er problemet.

3: De har klaget siden klokka 22.44 dagen jeg flyttet inn på det ene og andre. Først var det fordi jeg hadde spilt musikk så jeg sluttet med det. Så var det fordi jeg hadde kasta melkekartongene i feil dunk så jeg slutta med det og. Så var det fordi jeg spilte gitar og nå tør jeg ikke skru på forsterkeren engang. I går kveld ble de forbannet over at jeg hadde fått besøk av en kompis av meg som skal nå være her 4 dager istede for 7 som planlagt. Etter alt dette hersens bråket orker jeg ikke mer. Det sliter meg ut mentalt og fysisk og jeg vil ikke leve ett liv i en leilighet hvor alt jeg kan gjøre er å stirre i veggen. Derfor har jeg satt opp annonse i avisa om leie av ny leilighet jeg skal antagligvis på visning på en 51 kv leilighet litt i utkanten av byen her i ettermiddag OG jeg kommer til å ta med meg pus for så å vende han til å være inne og heller sende han på somemrferie på landet om sommern slik at han får vært ute endel (da sendes han på gården til foreldrene mine).

 

Om du vil si noe som er litt negativt eller noe nå angående hold av pusen eller noe, vær så snill å spar deg jeg er ganske deppa akkurat nå og det er litt tungt siden dette er mitt første år i en helt ny by hvor jeg nettop hadde kommet meg til ro i leiligheten men må omorganisere meg igjen.

Lenke til kommentar

Han liker seg i vinduskarmen ja men jeg tror ikke det skal være noe problem egentlig. Han er jo stortsett hyper hele tiden men han har endel å leke seg så han er jo sysselsetta hele dagen. Ledninger osv er også smalet opp i en ledningesamler slik at han ikke biter over noe. Sånn sett så har han forandret seg til det bedre og jeg tror faktisk at det ikke skal være noe problem å vende han om til å være innekatt. Eneste problemet er vel at jeg kan bli borte endel de kommende ukene for å dra på visninger osv for å finne meg nytt husrom :\.

Lenke til kommentar

Er det lurt og la han være utekatt om sommeren, for så å ta ham inn igjen resten av året? Ser bare for meg at det kanskje blir vanskelig og få ham til å roe seg i en liten leilighet når han først har fått smaket på "det frie livet."

Endret av Toalett
Lenke til kommentar

det var trist da... =/ synd at noen ikke tåler noen ting.. Her vi bor er det heldigvis veldig lydtett.. Har ikke hørt noe fra noen av naboene.. Bor i blokk.. Så har ikke fått noen klager eller noe når vi har på høy musikk eller spiller gitar.. :)

 

Men jeg tror ikke det er noe problem å ha innekatt ;) Håper alt ordner seg til deg :)

Lenke til kommentar

Mer update btw: Katta var litt slaber i kosten her og var litt uggen i magen fpr noen dager siden så jeg har skifta mat rutine til 50/50 med bløt og tørrfor. Pluss at jeg har oppdaga en mister kitty som vet hvordan man bruker vannskåla :D! Han har roa seg såpass og klarer seg uten å mjaue på meg nå, så skal ringe han som leier ut den leiligheten jeg så på om fredagen slik at jeg og pus har tak over hodet :).

 

Det ordner seg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...