Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye biler og støy

Spartan

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=529042

Jeg har kjørt ny Ford Focus og kan være helt enig i kåringen. Makan til støyhelvete. Og stasjonsvognutgaven er versting. Litt synd da bilen ellers virker bra.

Auris'en har også et utrolig høyt støynivå i kupeen. Det er derfor så merkelig at så mange kjøper denne bilen. Er Toyotaeiere døve ?

Forøvrig burde det også vært et test av disse bilene med diselmotorer. Her er det endel syndere når det gjelder lydisolasjon og hard gange. F.eks. Suzuki SX4 er nærmest en traktor når du sitter i bilen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjørt ny Ford Focus og kan være helt enig i kåringen. Makan til støyhelvete. Og stasjonsvognutgaven er versting. Litt synd da bilen ellers virker bra.

Auris'en har også et utrolig høyt støynivå i kupeen. Det er derfor så merkelig at så mange kjøper denne bilen. Er Toyotaeiere døve ?

Forøvrig burde det også vært et test av disse bilene med diselmotorer. Her er det endel syndere når det gjelder lydisolasjon og hard gange. F.eks. Suzuki SX4 er nærmest en traktor når du sitter i bilen.

Hadde en 2005 Focus 5 dørs, den var om ikke akkurat et støyhelvete, så var det rimelig mye dekkstøy. Ellers hører man ikke så mye, motor og vindstøy var omtrent fraværende.

Skrevet

En gjennomsnitts Toyota-eier er 70år.. Så ja.. :p

Skrevet

Har fått samme intrykk av Focus, i tillegg oppstod sterke motorvibrasjoner på ca 2000-2500 rpm.

Det virket nesten som om den gikk bare på 3 sylindre, noe som ikke var tilfelle da trekkkraften var ok.

Iflg. selger er dette normalt på denne modellen.

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Hvilke(n) motor(er) har dere prøvekjørt med? Jeg har kjørt samme bil med ulik motor, og det er stor forskjell på støynivå fra motor og drivverk (gearkassen er ikke alltid den samme). Vind- og dekkstøy er mer likt, men kan oppleves forskjellig avhengig av motorstøyen. Før du kjøper: Prøv den motoren du har tenkt å kjøpe før du bestiller, dersom du har prøvekjørt en annen, kan du bli overrasket!

Skrevet
Hvilke(n) motor(er) har dere prøvekjørt med? Jeg har kjørt samme bil med ulik motor, og det er stor forskjell på støynivå fra motor og drivverk (gearkassen er ikke alltid den samme). Vind- og dekkstøy er mer likt, men kan oppleves forskjellig avhengig av motorstøyen. Før du kjøper: Prøv den motoren du har tenkt å kjøpe før du bestiller, dersom du har prøvekjørt en annen, kan du bli overrasket!

Mener det var 1.6 TDCi 109 hk, ganske sprek motor i alle fall.

Skrevet (endret)

Mener det var 1.6 TDCi 109 hk, ganske sprek motor i alle fall.

Samme med manuelt gir og med relativt små dekkdimensjoner.

Endret av Spartan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...