Gå til innhold

Like tunfisk, hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kjør en boks i blenderen med vann og sunne fettsyrer og hell nedpå.

evt Juice :)

Ja, det funker også bra.

Noen ganger tar jeg den helt ut og da blir det ofte en shake bestående av følgende:

1 banan

1 boks tunfisk

2 tomater

olje

vann

Ganske godt faktisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter mixern.

Juice + boks med tunfisk + mixer = hiv ned i en slurk.

kanskje ikke den beste konsistensen om det ikke er helt finmixa, men går kjappere enn å spise en boks ;)

Jeg personlig elsker tunfisk, har gjort det fra jeg var liten, så det er ingen problem for meg da :-)

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg pleier som regel å blande en boks tunfisk i olje med en boil-in-bag rispose. Og så med grillkrydder på toppen! Smaker knall! :D

• 2 måneder senere...
Skrevet
Nå er det forskjell på makrell i tomat og tunfisk også. Tunfisk er proteinbombe, mens makrellen er fettbombe med litt karbs og greit med protein.
Skal da litt til å bli feit på makrell, og det holder med proteiner :)
Skrevet

Kjøp tunfisk i vann og press ut all laken så du kun har lett fuktig tunfisk. Bland med f.eks. kokt ris eller fersk salat. Jeg synes faktisk det smaker helt greit, og med tanke på hvor utrolig sunt det er, går det ned på 1-2-3.

• 3 uker senere...
Skrevet

Personlig er jeg veldig glad i tunfisk, men mitt tips:

Kjøp tunfisk i biter, i vann. Press ut alt vannet. Putt tunfisken oppå en brødskive eller to (helst grovbrød). Sett deg ned å se på TV eller noe som fanger oppmerksomheten din. (altså hvis du ikke liker tunfisk, så sitter du ikke å glaner på den liksom ;) ) Da burde det gå ned greit, men som nevnt tidligere liker jeg tunfisk, så det blir jo litt dumt å gi tips til en som hater det.

HVis dette ikke går, anbefaler jeg tunfisk i litt pastasaus, det er digg!

Skrevet

FYI så egner olivenolje seg særs dårlig til steking...

her er en oppskrift jeg posta på et annet forum tidligere i dag:

3 egg

1 boks tunfisk i vann

10-12 jalapenoskiver

8 cm vårløk

1 sjalottløk

cayennepepper

chilipulver

salt

pepper

Hell eggene i en bolle, hvis du vil spare inn noen kalorier så bruk bare to plommer, det gjorde jeg i dag og det var helt utmerket. Hakk opp jalapenos, og ha i eggene. Finhakk løken, og fres den litt i panna, ha den i eggene etterpå. Press ut vannet av tunfisken, og ha i eggene. Tilsett en teskje chilipulver, cayennepepper etter smak, samt salt og pepper. Stek i panna (her foretrekker jeg å lage eggerøre ut av det, men vil du ha det som en omelett er det bare å kjøre på).

Jeg elsker tunfisk, men dette smaker omtrent ikke tunfisk i det hele tatt, så den kan være verd å prøve for de som har lyst til å få det i kosten man ikke fikser smaken. Som dere sikkert skjønner av oppskriften så er denne ganske sterk, så den er ikke for pingler

Næringsinnhold:

Kal: ca 430 kalorier (trekk fra ca 60 kalorier hvis du tar bort en eggeplomme)

Fett: 21 gram

Protein: 56 gram

Karbo: 2 gram

Til sammenligning så gir 4 brødskiver også 440 kalorier, men næringsinnholdet ser slik ut (typisk grovt fiberbrød):

Fett: 6 gram

Protein: 19 gram

Karbo: 75 gram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...