Gå til innhold

'Brukerutfordringer' - noen interessert?


Anbefalte innlegg

Hei alle med-Akamistas!

 

Bakgrunnen for denne tråden, er en tanke jeg fikk i dusjen nå nettopp: Brukerutfordringer.

 

Utfordringer av og for brukere av akam. Er dette det samme som utfordringene fra akamfolka? Det samme som konkurransene? Nei. Utfordringene fra 'det offisielle akam' skal fortsatt bestå. Dette blir noe ved siden av. Hva angår konkurransene, er dette IKKE en konkurranse - ingen premie, men likevel en 'vinner'.

 

Her er utkastet jeg har tenkt over:

 

Så og så ofte (2 ganger/mnd, f.eks), er det en ny brukerutfordring. Arrangøren av utfordringen er forrige ukes 'vinner' (noe til felles med konk'ene der, ja). Det arrangøren i praksis gjør, er å finne på et tema, opprette en tråd for utfordringen, samt kåre en vinner. Rimelig enkelt, hva?

 

Poenget er, likhet med de offisielle utfordringene, å komme seg ut for å ta bilder.

 

Et eksempel: Mr. Per vant forrige ukes brukerutfordring, som forøvrig hadde tema x som tema. Han skal derfor arrangere en ny, og velger tema z for sin utfordring. Etter en ukes tid, er utfordringen ferdig, og bildene har blitt postet i tråden. Deretter velger rett og slett Mr. Per hvem som vinner heder og ære, og som dermed skal arrangere neste utfordring. Så ruller snøballen videre, og det meste går egentlig av seg selv.

 

Et annet alternativ, er at man skriver seg opp på en liste over hvem som kunne tenke seg å arrangere neste gang.

 

Hva tror dere om dette? Dødfødt prosjekt? I så fall, si fra, så lar vi tråden dø en pinefull død. Hvis dere har spørsmål etc, post her ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette skjønte jeg ikke poenget med. Tom er jo bare en tilfeldig bruker, som på udemokratisk og diktatorisk vis har påtatt seg å komme med utfordringer (i stor grad basert på idéer fra andre). Konkurransen er heller ikke drevet av redaksjonen - den baserer seg utelukkende på brukerinitiativ (det var vel Stoners idé for et par år siden, og siden det har den bare rullet oggått av seg selv).

 

Fordi det er så fordømt gode tiltak har redaksjonen og JP av og til slengt seg med, og kommet med "premier" og sponsing, men det er utelukkende brukertiltak. De eneste "offisielle" Akam-konkene, igangsatt av redaksjonen (veldig bra!) har vært pinhole og portrett.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Her postes fotoutfordringer fra brukere og Akams redaksjon.

 

Har du en god idè til en utfordring bør du på forhånd kontakte Akams redaksjon og fortelle om idèen din, slik at vi kan gi råd, komme med innspill og eventuelt profilere den på forsiden.

Alle kan komme med dem, men jeg ville ha snakket med Tom og redaksjonen først. Greit å ikke tråkke oppi hverandres utfordringer.

Lenke til kommentar

Som sagt, jeg har påtatt meg denne organiseringsrollen for at det ikke skal bli bare surr. De av dere som ønsker å foreslå tema, må gjerne komme med forslag til meg på PM; ønsker dere å være arrangør også; så lar det seg ordne.

 

Min filosofi er å ha utfordringene i den uka som det er avstemning på fotokunkurransen. Og utfordringene er fra 1 dag til en uke.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...