Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klikkelyder fra harddisken, bluescreen i oppstart.


Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med maskinen i det siste, og trenger nå litt eksperthjelp. Det begynte med at pcen en dag ikke ville slippe meg inn i windows, når jeg kom til loading-screen, kom det brått klikkelyder fra det jeg antok var harddisken. Jeg har nå prøvd mye, inkl. knoppix, ubuntu osv. Når jeg kommer til den delen av windows xp-installasjonen der harddiskene sjekkes, kommer lydene tilbake, og pcen restartes.

 

Men i dag tok jeg fram en gammel harddisk for å installere windows på den slik at jeg kunne redde innholdet i de andre harddiskene. Til min forundring var der fortsatt klikkelyder, og dermed kunne ikke denne komme fra harddiskene. Hva kan ha skjedd med pcen?

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre? Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er følgende:

du åpner maskinen og legger den på siden.

Så finner du en meter med rør, hageslange fungerer utmerket. hold denne inntil øret og før andre enden rundt i maskinen, dette isolerer alle andre lyder sånn at du kan finne nøyaktig ut hvor lyden kommer fra.

 

to ting å være obs på:

A: Pappa liker ikke alltid at det forsvinner en meter hageslange

B: hageslange har en tendens til å inneholde vann. dette kan føre til at du får større problemer enn klikkelyd, så vær sikker på at slangen er tom for vann og vanntdråper :p

 

ps: tikkelyd kommer antageligvis fra noe som rører på seg, dvs vifter, disk eller cdrom.

Endret av general musa
Lenke til kommentar
Det du kan gjøre er følgende:

du åpner maskinen og legger den på siden.

Så finner du en meter med rør, hageslange fungerer utmerket. hold denne inntil øret og før andre enden rundt i maskinen, dette isolerer alle andre lyder sånn at du kan finne nøyaktig ut hvor lyden kommer fra.

 

to ting å være obs på:

A: Pappa liker ikke alltid at det forsvinner en meter hageslange

B: hageslange har en tendens til å inneholde vann. dette kan føre til at du får større problemer enn klikkelyd, så vær sikker på at slangen er tom for vann og vanntdråper :p

 

ps: tikkelyd kommer antageligvis fra noe som rører på seg, dvs vifter, disk eller cdrom.

Fantastisk morsomt.

Lenke til kommentar

Når det kommer klikkelyder fra harddisken når harddisken "stresses", og du i tillegg får bluescreen/feilmeldinger, er det neppe annet enn harddisken som er på tur å ta kvelden. Har hatt klikkelyder på en del harddisker, og alle har dødd på seg rimelig rasket etterpå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...