Gå til innhold

LCD-Display


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller du kan gjøre det på den enkle (og dyre) måten, kjøp et lcd display på www.3dfxcool.no og koble bare den til parallel porten eller hva det var.....enkelt og greit, så slipper du all den loddinga, viss du ikke kanvil gjøre det og har godt med penger :D den koster rundt en tusenlapp truur jeg.....

Lenke til kommentar

helt enig.. det er jo bare 4 ganger så dyrt..!!!

 

loddinga går greit.. så lenge du har en god loddebolt..

Bestill fra hammar.no, til det displayet finnes det en guide på ocshoot.no.

btw.. det er kjekkt med multimeter når du skal til å finne ut hvilke ledninger inne LPT kabelen som er hvilken.. :)

Lenke til kommentar
Må jeg lodde masse for å få det til å funke? Hvilke anbefaler dere?

 

Se tidligere tråder om dette, de dekker det meste.

 

www.hammar.no har et kjipt gult ett, blir vel omtrent like vanlig som chieftec kabbis om noen måneder.

 

www.chippen.dk selger samme type alfanumeriske display i kulere farver.

299 danske + 139 i frakt + 55 i gebyr til banken.

 

www.eio.com selger grafiske display, som er en HELT annen business !

Har selv kjøpt et 320x240 derfra som jeg holder på å sette opp nå, dessverre er det ikke andre program enn liquid-mp3 som støtter sed1330 kontroller og så store display ennå, men tenkte muligens å kikke på litt kode for å lage støtte for det i et annet program, hvis tiden tillater det.

Mitt kosta 50$ + frakt.

 

Når du først skal ha grafiske display, er imidlertidig vfd mye bedre enn lcd, da disse har raskere oppdateringsrate, og ingen "ghosteffekt". Disse er dog dyrere, men det var en fyr som fikk tak i Noritake 800A restelager på 500 display for en tid siden, da gikk de for 16$ stykket...men disse er vanskelige å få tak i nå.

 

Ellers kan du jo ta den helt ut og kjøpe et 6" tft med vga-inngang, da kan du bare koble en 2. skjermkort rett inn i displayet og kjøre 640x480 vga video...dog endel dyrere (150$ ++).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...