Gå til innhold

Ny hardware, oppussing av gammelt kabinett.


Anbefalte innlegg

Her er min mini worklog. Det er ikke noe voldsome greier, men jeg tenkte jeg måtte pusse opp den gamle pc'n litt ettersom jeg har kjøpt nye komponenter.

 

Kommer til å oppdatere status og loggen frem til jeg er ferdig. Vet at folk liker bilder, så det blir masse bilder her. Er sikkert noen som synes jeg har overdrevet bildebruken, men dere trenger jo ikke trykke på alle. :)

 

Må bare si at jeg er spent på den nye pc'n, så derfor jeg har tatt en del bilder av komponentene.

 

La oss starte:

 

Status: Venter på 2x750gb S-ATA, OCS 600W PSU og en 24" fra samsung (245b). Ellers alt klart.

 

Kommentarer kan skrives her: Kommentarer!

 

Tidligere specs:

2x120Gb WD IDE HDD

2x160Gb WD S-ATA

350W PSU

Via KT400

Amd XP 2600+

1gb DDRI

Radeon 9600 Pro ("oppgradert" til 6600gt når den gikk i stykker, og fikk ny av psdata.no. Flott support!)

 

Nye specs:

2x750Gb Samsung S-ATA

2x160Gb WD S-ATA (Fra det gamle oppsettet)

600W OCZ PSU

Asus P5E

Intel C2D E8500

4gb DDRII

HIS HD 4870

 

Her følger en rekke bilder av prosessen fra gammel til ny pc. Håper noe faller i smak, selvom det ikke er rare greiene :) Men for meg blir det utrolig digg med denne oppgraderinga! :thumbup:

 

Bilder / logg:

 

Slik så pc'n ut for en uke siden. Her sitter alle de gamle komponentene i. Mye støv og dritt, så skal bli digg å demontere alt!

1_t.jpg

 

Her er den ribbet for alt, inkludert frontpanel (glemte å ta bilde av fronten, men dere kjenner sikkert igjen denne. Vanlig grå farge)

2_t.jpg

 

De gamle komponentene. Dårlig bilde, for alt ligger bare spredt. Men men ^^

3_t.jpg

 

Her pusses kabinettet ned, klar til å bli lakkert i sort matt. Tok ikke mange minuttene, så tenkte det var likegreit å få pussa ned litt så lakken holdt bedre.

4_t.jpg

 

Sidedøra ble også ribbet for plexi og brytere, og pusset ned.

5_t.jpg

 

Her er ett detaljbilde av den ferdige lakkerte fronten. Igjen, beklager at jeg ikke fikk bilde av før lakkeringa. Ble igrunn ganske fornøyd med denne, men den store flaten på siden av kabinettet ble litt flekkete. Men, er jo litt av sjarmen, eller noe :roll:

6(lakkert)_t.jpg

 

Bryter av litt med ett bilde av 19" CRT skjermen min. Hatt problemer med at fargene flimrer til tider, og prøvde å finne ut av noe. Demonterte mesteparten, og satt sammen igjen uten å finne noen åpenlyse feil. Men, får jo en ny 24" Samsung, så går vel greit :new_woot:

7(skjerm)_t.jpg

 

Detaljbilde av skjermen innvendig. Ikke mye å si om dette bildet.

8(skjerm)_t.jpg

 

Mens vi først har brutt ut av selve pc'n ett øyeblikk, så viser jeg likegreit hvordan de gamle komponentene står nå. Ja, er ett voldsomt rot, men har rota en del i det siste :p Skal få alt bort når ny pc er på plass. Bilde av oppsettet kommer når alt er ferdig! :)

9(rot)_t.jpg

 

Kom over ett klipp på youtube om en flammeball du kunne hålde i handa, og måtte så klart teste! Må si det funka veldig greit, men kjente jo at det ble varmt om man holdt den stille i mer enn 5 sekunder. Men morro dupeditt i kveldsmørket. ^^

10(flamme)_t.jpg

 

Mer flammer...

11(flamme)_t.jpg

 

Da fikk jeg endelig første pakke av Amentio. HK og CPU. :) GPU måtte jeg kjøpe av Multicom etter at Amentio surret med orderen, og plutselig ikke hadde på lager. Minne måtte jeg til ps.no for å hente. Vet det står SLI ready på de, men var de eneste de hadde på lager. Ringte og spurte også. Mange som var utsolgt for minne(2x2gb).

OBS: Madrassen i bakgrunnen er ikke senga mi, men rot etter en overnattigsgjest. Nå fungerte den som underlag under monteringen. ^^

12(nyedeler)_t.jpg

 

Detaljbilde av CPU. Intel C2D E8500.

Likte det nye metoden med at det ikke er "pins" på den, men heller denne nye måten å feste CPU'en på.

13(cpu)_t.jpg

 

Detalbilde av toppen på CPU'n.

14(cpu)_T.jpg

 

Her er CPU'en montert. Ser flott ut :)

15(cpumontert)_t.jpg

 

Her ser dere minnebrikkene. 2x2GB DDRII. Litt teit at jeg fikk SLI-Ready, men tviler på at det har noe å si utnom markedsføringa. :p

21(minne)_t.jpg

 

Skjermkortet. HIS 4870 HD :)

16(gpu)_t.jpg

 

Skjermkort montert. Her ser dere også stock-vifta på CPU'n, samt de ikke helt passende SLI-Ready minnebrikkene :)

17(gpumontert)_t.jpg

 

Asus. Detaljbilde av en av ribbene på HK'et.

18(hkribbe)_t.jpg

 

Lydkortet som fulgte med hovedkortet. Stilig gjennomført til å være "integrert", eller medfølgene i denne sammenheng.

19(lydkort)_t.jpg

 

For å få det litt ryddig, brukte jeg samlekontaktene som fulgte med til PWR_knappen, Reset_knapp, LED, speaker, osv. Samt at jeg tredde en kabelstrømpe over alle disse. Synes det ble helt greit, og det ser mye mer ryddig ut. Noe som også gir bedre luftgjennomstrømning. Om ikke mye, så hjelper det hvertfall litt.

20(pwrknapp)_t.jpg

 

Sånn ser det nå ut. Her ser dere også bedre hvordan jeg samlet kablene fr apwr_knapp osv. Fornøyd så langt, men skal jo ha mange flere kabler inni her. Hele PSU, samt S-ATA til 4 disker. Og litt enkle katoder, for å gi stemning. Vil være av under vanlig bruk.

22(ryddig)_t.jpg

 

Lagt kabelstrømper over S-ATA kontaktene også, for å få en "gjennomført" stil. :p Eller noe

23(sata)_t.jpg

 

Malte DVD-Rom'en. tenkte å kjøpe ny, men så lenge det funker ser jeg ikke vits med det.

24(dvd)_t.jpg

 

Sånn ser da fronten ut på pc'n foreløpig. I skrivende stund venter jeg på at ett par hjemmemekka deksler skal tørke. Disse skal over siste 3,5" og over begge 2,5"(eller hvor stor denne er?) slottene.

25(front)_t.jpg

 

Dett var dett foreløpig. Sjekk for updates!

 

Og legg gjerne igjen komentarer her: Kommentarer!

Endret av Stianbl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...