Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Netopia 3351 og SMC2404WBR


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har som topic sier en Netopia Cayman 3351 router og en trådløs SMC Barricade router/aksesspunkt. Fikk linja i går og jeg kom meg greit på nett med en eneste gang. Storartet!! Fikk DC++ til å funke og fikk også spillt på noen CS-servere. Noen servere ble jeg kastet ut av med en gang jeg kom inn(ganske sikker på at dette var servere som kjører hlguard, har dette noe å si?)

 

Uansett, jeg har veldig lite peiling på å sette opp en router/firewall slik at jeg får ting til å funke som jeg vil. Derfor lurer jeg på nå i første om gang:

 

Vil dere anbefale å sette en av routerne til å slippe igjennom all trafikk, slik at jeg bare har en router jeg må konfigurere? I såfall hvilken av de?

 

Jeg kom meg fint inn i konfigureringsprogrammet til SMC routeren via web-interfacet, men kom meg ikke inn på Netopia via telnet.(nå har jeg akkurat lest at bruker/pass kan være admin/noway og jeg skal sjekke om jeg kommer inn når jeg kommer hjem fra jobb.)

 

Det jeg har lyst til å bruke linja mi til er i første omgang dette:

 

- laste ned filer vha DC/Kazaa/Ftp

- Spille spill over nett som CS/Battlefield

- Kanskje også hoste et CS/Colin2 game slik at jeg og en kompis kan spille mot hverandre.

- Sette opp en maskin i et bøttekott etterhvert med Web/Ftpserver og "remote styring"

 

 

Nå ble det mye skriving, og jeg håper jeg ikke har kjedet dere for mye, men som før sagt så har jeg ikke veldig mye peiling på dette og jeg hadde satt stor pris på om noen tok seg tid til å hjelpe meg litt i gang.

 

Mvh

 

Nimbin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nøyaktig samme oppsett, og har nå forstått at jeg burde ha kjøpt et reint accesspunkt istedet for router.

For det ble vanvittig vanskelig å sørge for at portene ble åpne gjennom begge routerene.

Jeg prøvde først med vanlig TP inn i Netopia routeren, før jeg kjørte telnet med brukernavn P(kundenummer-10000) og aktiveringspassordet som kom med routeren til passord.

Fulgte rådene som jeg leste her på hardware.no, og klarte å åpne porter og filter slik at diverse P2P program ikke lenger var "firewalled". (dere vet hvilket program jeg sikter til).

 

Men så ville jeg slippe å ha den kabelen gjennom hele leiligheten.

Derfor koblet jeg til SMC2404WBR router/accesspunktet.

Jeg klarte å komme meg på internett, men disse P2P programmene viser nå "firewalled", og jeg skulle gjerne fått fikset dette.

Problemet er at nå har jeg fått ny IP-adresse, som SMC routeren har gitt meg, og dermed måtte jeg inn i telnet igjen for å legge til denne nye IP-adressen.

Men dette er vel ikke nok, for det fungerer iallfall ikke...

 

Har noen et forslag om hvordan jeg skal gjøre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...