Gå til innhold

BK: Vakker sommerfugl


mnx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke helt hva den effekten kalles, men den går tydeligvis igjen her i BK om dagen.

Fint bilde, men ikke noe vinnerbilde.

 

Crappypictures-effekten?

 

Bra jobbet, du mestrer effekt ganske bra, men dessverre syntes jeg ikke denne effekten passer til dette egentlig gode bildet... Effekten resulterer i at bladet mister saftigheten (om du skjønner hva jeg mener)... Bildet blir dessverre litt for livløst, grunnet den desaturerte effekten... ;)

 

Bra mestret? Overgangene brude være perfekte om man skal gjøre noe slikt som ikke passer. Det hverken passer eller er gjort spesielt bra, bedre enn fersken'en derimot.

 

Saken er at dette er oppskriften på et dårlig bilde, nesten uten unntak. Skal du framheve sommerfuglen kan du ikke kjøre svarthvitt vs farger, det blir helt feil. Og overgangene må være bedre.

 

Det du kan gjøre som er tilnærmet dette er å kjøre et svart/hvitt lag på alt, sette ned opacity'n, så du får litt farger på alt. Så kan du framheve sommerfuglen litt, men ikke gi den masse sterke farger, blir veldig kontrastrikt. Du bør heller ikke gi kun sommerfuglen farger, heller litt vignettingfølelse, og overgangene må være myke...

Lenke til kommentar
Bra jobbet, du mestrer effekt ganske bra, men dessverre syntes jeg ikke denne effekten passer til dette egentlig gode bildet... Effekten resulterer i at bladet mister saftigheten (om du skjønner hva jeg mener)... Bildet blir dessverre litt for livløst, grunnet den desaturerte effekten... ;)

 

Bra mestret? Overgangene brude være perfekte om man skal gjøre noe slikt som ikke passer. Det hverken passer eller er gjort spesielt bra, bedre enn fersken'en derimot.

 

Jeg burde nok ha tatt ha sett bedre på bildet riktig størrelse før jeg skrev kritikken (tar selvkritikk der), la nemlig ikke merke til de grå partiene enden av sommerfuglens vinger....

 

Ellers er jeg enig i at om bildet måtte ha en desaturert bakgrunn, så skulle det vært gjort med mykere overganger...

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene.

 

Til mitt forsvar så er det første gang jeg redigerer et bilde, og det er første gang jeg bruker photoshop. Så jeg er egentlig fornøyd uansett tilbakemeldingene da. Men der har dere forklaringen på hvorfor det ser ut som det ser ut=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...