Gå til innhold

Hvordan står det til med LOTRO?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Spilte LOTRO aktivt den første måneden. Deretter flytta jeg, og kona fant "tilfeldigvis" ikke plass til den stasjonære PCn i stua. Nå vurderer jeg derimot å kjøpe trådløst nettverkskort til den, for å starte igjen. Så hvordan står det til med spillet? Har spilt WoW endel år, så jeg er vant til endel liv i MMOen. Er det like livat i Midgard som i starten, eller i det minste en god skokk folk som spiller skikkelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som fortsatt spiller, og mange som slutter med AoC vil ikke gå tilbake til WoW og begynner derfor med Lotro. Jeg har merket at spillerbasen har økt og at nye begynner å komme nå. Det var mange som sluttet til fordel for AoC men mange kom tilbake og flere til. Dessuten, Lord of the Rings har såpass mange fans at det kan aldri bli tomt for spillere i Lotro ;) Aldri noe problem å få seg en gruppe, og det er random raids hele tiden som man bare kan slenge seg på om man liker sånt.

Endret av Wartom
Lenke til kommentar

Vel, det med husene er jeg ikke den beste personen å svare siden jeg ikke har kjøpt ett enda, men jeg vet en del og kan svare mens vi venter på noen som faktisk har ett hus.

 

Du kjøper ett hus enten i The Shire, Bree-Land, Thorins Hall eller en annen plass... husker ikke det siste stedet. Huset kan inredes slik du vil og du kan kjøpe møbler, eller crafte møbler, statuer og diverse selv. I huset har man også ekstra lagringsplass som fungerer som en slags bank. For å skaffe stilige innrednings objekter kan man stoppe ut mobs man har drept eller henge opp horn, hoder osv om du er heldig nok til at det dropper noe som skjer ganske ofte. Man kan også henge opp fisk om man får noen store når man fisker. Møbler kan også craftes med woodworking, og recipes for dette får man ofte fra factions i de høyere reputation nivåene. Ofte har disse møblene noe å gjøre men fraksjonen du kjøpte recipen fra som f.eks hobbit fraksjonen har møbler som b.la stort bord med masse mat på, mens alvene har fine bord og stoler osv. Ett vanlig hus koster i overkant av en gull mens ett deluxe hus koster over 10. Du må også betale en leie på en viss mengde sølv per uke. Alle prisene på huset og leien kan variere. Guilds kan også kjøpe guild hus når de når Life Span Rank 7.

Lenke til kommentar

Norsk-engelsk i all it's glory, ser jeg. :p

 

Jeg har et hus i The Shire (selvsagt) og bruker altfor mye tid på det. Men for å de negative tingene først er det ikke perfekt. Du kan stappe inn ganske mye rart som møbler og henge ting på veggene, men kun på bestemte plasser. Det gjør at sengen min står midt på gulvet, for eksempel. Videre kan du kun ha étt hus pr konto (i tillegg til kinship-hus, selvsagt), så huset tilhører den karakteren som kjøpte det med. Det gjør at om du har tre folk kalt Bob, Jonny og Roy og Bob kjøper huset, vil Jonny og Roy se "Home of Bob" når de drar dit. ( men de har selvsagt alle rettigheter). Du kan heller ikke selge huset, så vær sikker på at du kjøper huset du vil ha. Den eneste måten å få et nytt på er ved å si ifra deg huset, men du får ikke pengene tilbake.

 

Så til de bra tingene. Alle husene er i små nabolag, så du slipper å bo midt i en liten by med hundrevis av folk rundt deg. Hvert nabolag er en egen instance, så når et nabolag begynner å bli fullt vil de ganske enkelt lage et nytt. Det gjør at du slipper å bekymre deg for å gå tom for ledige hus.

Når du kjøper et hus får du en skill som lar deg dra direkte hjem, så tenker du strategisk kan det hjelpe deg med å dra raskt avsted. En hobbit kan for eksempel allerede dra til The Shire, men har han et hus i Ered Luin kan han også dra dit. Er kartet (map home) låst til Bree kan han hoppe rundt alle de tre stedene som han vil. :) (selvsagt bare om alle tre skill'ene er tilgjengelig).

Husene har en liten kiste hvor du kan lagre ting, og denne fungerer for huset, ikke for karakterene som i banken. Det gjør at du enkelt kan overføre ting mellom karakterene dine helt gratis ved å bruke denne kisten.

Bortsett fra kisten og postkassen utenfor er huset rent kosmetisk, men er du interessert i slikt kan du ha mye moro her. Jeg har forskjellige fisker hengende på veggen og prøver hele tiden å finne bedre. (Dette gjøres ved å plukke opp fiskestangen og dra ned til nærmeste vann, selvsagt.) Jeg har også hjelmen til han der Sartok (fra Great Barrows) hengende på veggen og en diger utstoppet bjørn stående i huset.

 

Det er bare for å nevne noe. Huset er rent kosmetisk bortsett fra kisten, men liker du kosmetiske ting kan du ha mye moro her. :)

 

Edit: Du kan ha hus i Ered Luin, The Shire, Bree og Rivendell (om jeg ikke tar helt feil på den siste der). Rasen du spiller har ingen betydning for hvor du kan ha hus, og du kan fint kjøpe møbler fra ett område (f.eks Bree) og plassere dem i huset ditt i et annet (f.eks The Shire).

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Dette høres knallbra ut! Får inntrykk av at LOTRO har blitt en MMO som passer meg ypperlig. Gleder meg til å sette mine bein i Middle Earth igjen! Nå har jeg oppdatert spillet i over to timer, og er litt over halvveis, så det tar nok sin tid. Men den som venter på noe godt osv... :)

Lenke til kommentar

LotRO er veldig casual, men godtar du den biten blir du nok kjempefornøyd. Det ser vakkert ut, har et trivelig community (spiller på Laurelin, RP servere) og er morsomt å spille.

 

Fant for øvrig min aller første raid-quest i dag, men har ennå ikke giddet prøve. Har for mye annet å ta meg til, som å finne bedre farge på klærne og bake kake. :p

Lenke til kommentar

LOTRO er et kjempespill. Hyggelig og moden spillerbase og det har etterhvert blitt ganske polert. Enorm forskjell fra beta til i dag, spillet er nesten ikke å kjenne igjen. Absolutt å anbefale enten du er "hardcore" eller "casual". Oppdragene er varierte og interessante, og det samme er de forskjellige klassene.

 

Monsterplay er forresten min favoritt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...