Gå til innhold

Vil det bli mulig å installere Android på N95 8GB?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har for tiden en Nokia N95 8GB og er veldig fornøyd. Men i det siste har jeg fått øynene opp for Android. Er det slik at Linux til mobilen vil fungere som det gjør til datamaskiner - slik at man kan installere det på alle mobiler? Vil jeg kunne bytte ut Symbian S60 i N95 8GB til fordel for Android?

 

Hvis dette ikke skulle gå - hvor ligger begrensningen? I mobilen, Symbian eller Android?

 

Ha en fin dag! :)

Endret av SkyFlight
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

At den mangler TS blir nok ikke et så stort problem da Android skal fungere med telefoner uten TS. Brikkesettet blir som nevnt et større problem, og Android vil derfor ikke fungere på S60-modeller.

 

Derimot er WM-modeller ganske så like, og allerede idag fungerer Android på en rekke HTC-telefoner som feks HTC Touch. Det er nok ikke usannsynlig at det kommer "forum-versjoner" til feks Sony Ericsson X1 og HTC Touch HD. :)

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar
tror begrensningen først og fremst ligger i mangelen av touch screen..

 

 

de vill og lage mobiler uten touch.

men om jeg har forstått det riktig så er det vanskeligere og lage til S60 telefoner siden de ikke har samme brikker og det må derfor lages ett "eget" OS til hver enkelte telefon?

Men siden det er linux burde ikke dette være enkelt og få til? så da står det heller på om folk GIDDER og lage det?

I såfall tror jeg det er godt mulig at noen ivrige personer lager en android versjon til en S60 telefon, sikkert bare på max 2-3 av de, som N95 N95 8GB og kanskje en til.

 

Siden når det til og med finnes ipoder med linux tror jeg nok det vill komme på de mest populære S60 modellene, noen som vet hvor mye det er solgt av N82 forresten?

Endret av fredriks91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...