Pivotal Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 (endret) Har nettopp bygd ny pc og innstallert Tiny XP rev 06. Alt ser ut til å funke bortsett fra usb musen min. Den eksterne harddisken funker fint på alle 6 usb portene på maskinen, mens musen funker ikke på noen av de. Kommer ikke lys i musa, så ser ut som den ikke får strøm gjennom usben (eksterne hardisken har jo ekstern strøm). Noen som har aning hva som er galt? Måtte resette cmos for å få biosen til å funke, men har gått igjennom biosen og alt som har med usb å gjøre er enabled så vidt jeg klarer å se. Klarer heller ikke innstallere nye drivere til hovedkortet siden jeg ikke får brukt musa. (kan ikke tabbe igjennom innstallasjonsdriten på hovedkortcden. Noen tips? edit: Musa kommer opp som unknown device noen ganger, mens andre kommer den ikke opp i det hele tatt. Endret 19. august 2008 av Pivotal
v3g4rd Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Det hørtes ganske sært ut. Hvis du har en Linux live-cd liggende, kunne du bootet opp den og sett hva dmesg rapporterte når du plugget den i.
Mr_Skull Skrevet 19. august 2008 Skrevet 19. august 2008 Har hatt samme problem, løste det ved å gå inn på maskinvarebehandling og installere musen som enhet for menneskelig grensesnitt. Var ihvertfall en midlertidlig løsning.
Pivotal Skrevet 19. august 2008 Forfatter Skrevet 19. august 2008 Klarte å knote meg til noen drivere og HK oppdateringer fra nettet med å gjøre numpaden om til muskontroll. Funker som et fjell nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå