Gå til innhold

Bærbar spillemaskin til 7-8000


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tittet rundt på forumet etter tilsvarende eldre tråder, men har ikke klart å finne noe som passer helt inn i mine preferanser.

 

I utganspunktet er jeg på utkikk etter en bærbar datamaskin i prisklassen 7-8000 +-. Det er viktig at maskinen har et relativt godt skjermkort, tatt prisen i betraktning, da den vil bli brukt til en del spilling. Ikke helt sikker hva jeg kan forvente av en spillemaskin i den prisklassen?

 

Har allerede vært innom de største nettbutikken og sett på de ulike uke-tilbudene uten å bli mindre forvirret av den grunn.

 

Fant imidlertid denne på mpx.no som så ganske interessant ut:

Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500

 

Kommentarer på maskinen over, eventuelt andre maskiner som anbefales, tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dell XPS M1530 er en god maskin! Du kan selv bestemme hva pcen din skal inneholde! Jeg har den pcen og synes den er helt OK når det gjelder spill, selv om jeg ikke har prøvd å spille så mye og heller ikke så veldig krevende spill.

Den Dell maskinen har jo langt svakere spesifikasjoner enn Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500. Hvorfor bør jeg da velge den om jeg er på jakt etter en spillemaskin?

 

Når det gjelder Acer Aspire 5930G 2 Duo T7500, hva skiller den fra Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500? Annet enn 1.000 NOK i pris?

 

I tillegg til de over har jeg begynt å vurdere Multicom Compal JFL92+. Denne har fått veldig gode skussmål i tester. Noen med erfaring på denne?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Dell XPS M1530 er en god maskin! Du kan selv bestemme hva pcen din skal inneholde! Jeg har den pcen og synes den er helt OK når det gjelder spill, selv om jeg ikke har prøvd å spille så mye og heller ikke så veldig krevende spill.

Den Dell maskinen har jo langt svakere spesifikasjoner enn Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500. Hvorfor bør jeg da velge den om jeg er på jakt etter en spillemaskin?

 

Når det gjelder Acer Aspire 5930G 2 Duo T7500, hva skiller den fra Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500? Annet enn 1.000 NOK i pris?

 

I tillegg til de over har jeg begynt å vurdere Multicom Compal JFL92+. Denne har fått veldig gode skussmål i tester. Noen med erfaring på denne?

 

:roll:

 

MYE!

 

5930G har Centrino 2 prossessor, 9600M GT skjermkort og 3 GB RAM. Mye bedre enn 5920G! Plus at den er svart.

Lenke til kommentar
Dell XPS M1530 er en god maskin! Du kan selv bestemme hva pcen din skal inneholde! Jeg har den pcen og synes den er helt OK når det gjelder spill, selv om jeg ikke har prøvd å spille så mye og heller ikke så veldig krevende spill.

Den Dell maskinen har jo langt svakere spesifikasjoner enn Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500. Hvorfor bør jeg da velge den om jeg er på jakt etter en spillemaskin?

 

Når det gjelder Acer Aspire 5930G 2 Duo T7500, hva skiller den fra Acer Aspire 5920G 2 Duo T7500? Annet enn 1.000 NOK i pris?

 

I tillegg til de over har jeg begynt å vurdere Multicom Compal JFL92+. Denne har fått veldig gode skussmål i tester. Noen med erfaring på denne?

 

:roll:

 

MYE!

 

5930G har Centrino 2 prossessor, 9600M GT skjermkort og 3 GB RAM. Mye bedre enn 5920G! Plus at den er svart.

Multicom pcn er altså den dårligste av de 3? Jeg som trodde jeg hadde bestemt meg :)

Hvordan er Acern mot Dell sin? Fortell meg gjerne hva som gjør den ene pcn til et bedre valg enn den andre.

 

Takk for alle svar så langt!

Lenke til kommentar

Aller først, Acer Aspire 5930G leveres med nye Centrino 2, en Intel Core 2 Duo P7350 på 2.0 GHz, 1066 MHz FSB og 3 MB L2-cache. Da den i tillegg har et Nvidia Geforce 9600M GT 512 MB DDR3-skjermkort, som er det som skiller den mest fra de to andre PC-ene, hadde jeg ikke vært i tvil. Har den selv, og er storfornøyd. ;) Og den er et mye bedre kjøp enn (bitte)lillebror 5920G som bare har 8600M GS-kortet.

Lenke til kommentar
Aller først, Acer Aspire 5930G leveres med nye Centrino 2, en Intel Core 2 Duo P7350 på 2.0 GHz, 1066 MHz FSB og 3 MB L2-cache. Da den i tillegg har et Nvidia Geforce 9600M GT 512 MB DDR3-skjermkort, som er det som skiller den mest fra de to andre PC-ene, hadde jeg ikke vært i tvil. Har den selv, og er storfornøyd. ;) Og den er et mye bedre kjøp enn (bitte)lillebror 5920G som bare har 8600M GS-kortet.

Tittet litt på priser på denne maskinen.

 

Vet du om det er samme maskin som selges på mpx og elprice? Skille en 1000 kr mellom de to.

 

Elprice

MPX

 

Hvis ingen kan argumentere for at Dell sin maskin er et bedre valg ser jeg ut til å ende på Acer sin. Bare synd den ikke har samme design som Dell :(

 

Takk for input så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...