Gå til innhold

Test: Gigabyte G-Power 2 Pro


Anbefalte innlegg

Antall vifter er uvesentlig dersom luftstrømmen er feil eller om det er dårlig synergi mellom viftene. Et godt kabinett tar luft utenfra og kjøler hovedkortets fullstendige overflate i tillegg til vitale komponenter som drev og grafikkort. Hvis en senker omgivelsestemperaturen til chipset opphører temperaturproblemet.

 

Jeg har montert pcer siden 1995 både som hobby og proffesjon. Jeg har prøvd ut NH-U12 og TRUE i 11 kabinetter og 7 ulike hovedkort. Det har ikke vært problemer med denne kjøleren i noen kabinett mtp chipset/hovedkort/minne men enkelte kabinetter fikk problemer dersom man monterte grafikkort >100W da det ble mye stillestående varmt luft under grafikkortet.

 

Jeg har faktisk aldri sett noen temperaturplobemer mtp chipset i noen sammeheng verken på x38- eller p35-baserte systemer og da har jeg kjørt bra med overolt på både chipset og 4 minnebrikker og ja 4 minnebrikker med overclock og overvolt blir temmelig varmt. NH-U12 har aldri skapt noen problemer i den forbindelse så du snakker om problemer som ikke kan knyttes til NH-U12.

 

Har du prøv ut NH-U12 i noen sammeheng, eller snakker du bare ut fra synsing?

 

Jeg har ikke testet ut Gigabyte G-Power 2 Pro, men det virker som denne har middels termiske egenskaper i tillegg til at den bråker en del, vilket formål skal så denne kjøleren ha med disse karakteristikker? Hvem blir målgruppen? Skal man spare inn 200 kr og få høyere temperaturer og mer støy i hele pcens varighet?

 

Ok, at Gigabyte G-Power 2 Pro kjøler komponenter er en positiv sideeffekt, men det hjelper jo ikke dersom den ikke gjør hovedjobben bedre enn middels+ i tillegg til at den støyer for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får lese litt tester rundt om kring om begge kjølere. Jeg fikk 3stk av gigabyte power2pro kjøleren for 555 kroner, og da kostet den nye noctua kjøleren med ekstra vifte noe rundt 500-600 kroner. Ser i prisguiden at dette fortsatt stemmer.

 

Når da gigabyte kjøleren kan kjøle både minne og chipset ned med 10-20 grader, og holder godt følge med noctua kjøleren til 3 ganger så dyr pris som ikke kjøler verken chipset eller minne, sier det jo seg selv hva som er det klare første valget.

 

Når man i tillegg kan ha en ekstra vifte på gigabyte kjøleren, og ha kabinett vifte til å blåse inn kald luft på den...

 

Nei jeg har ikke prøvd noctua kjøleren, men jeg har prøvd mange andre såkalt ekstreme kjølere som tt 120

 

No-brainer i min bok.

 

Jeg har testet med ddr2 minne a 1100@1300mhz, som er regnet som omtrent det kjappeste man får. Man får ikke tak i det i norge.

Hadde fra før av prøvd både corsair dominator kjøler samt en annen thermaltake minne kjøler, cyclo. Gigabyte kjøleren gir like god effekt.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Ok, at Gigabyte G-Power 2 Pro kjøler komponenter er en positiv sideeffekt, men det hjelper jo ikke dersom den ikke gjør hovedjobben bedre enn middels+ i tillegg til at den støyer for mye.

 

Den gjør hovedjobben veldig bra, hvis du har problemer med dette har du et ødelagt produkt eller montert den feil. jeg idler på omtrent 30 grader, og maks load omtrent 45.

 

Og den bråker så absolutt ikke på det laveste RPM instillingen. Pc-en min hadde vært tilnærmet lydløs hadde det ikke vært for en litt bråkete PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...