Gå til innhold

Canon hf 10 - problem med filformatet M2TS


Anbefalte innlegg

hei

 

jeg kjøpte i dag canon hf10 og har nå kommet dit at jeg vil legge inn noen filer på pcen...

 

så når jeg kobler til kameraet får jeg opp softwaren hvor jeg kan se på filmene og legge de i system osv.

 

Men jeg vil lagre de på pcen slik at jeg kan redigere filmer med klippene i f.eks vegas og derfor velger jeg "save to computer" på startmenyen og velger et klipp som dermed lagres i "Videoer"-mappen (jeg har vista). Men når filene ligger der er det i formatet (?) M2TS og jeg får ikke spilt dem av.

 

Hvordan får jeg klippene i vanlige formater? Eller har jeg gjort alt feil? Takk for tilbakemeldinger!

Endret av FredriikS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke gå i detalj her, men filene du får ut av kamera er ikke nødvendigvis kompatible med videoprogrammet ditt. Da må du i så fall konvertere filene til et format som funker.

 

Ifølge Wikipedia skal Sony Vegas godta AVCHD (formatet HF10 bruker). Så prøv å putt filene på minnekortet rett inn i Vegas, uten å gjøre det du kaller "save to computer".

 

Eventuelt kan du jo begynne her:

http://en.wikipedia.org/wiki/AVCHD#Converting

Lenke til kommentar

de vil ikke rett inn i vegas... men før jeg tar "save to computer" virker de å være i et format som heter .mts..? men ingen av formatene vil inn i vegas... bildene jeg har prøvd å ta med kameraet er det ingen problemer med, de sklir rett inn i vegas. Men når jeg prøver med filmene kommer det bare et sånt "forbudt-tegn" (erstatter musen) hvis jeg prøver å dra de inn på tidslinjen!

Lenke til kommentar

Pinnacle Studio 12 godtar alle AVCHD formater fra Canon, Panasonic, Sony osv osv.

Sony Vegas godtar nesten bare Sony sitt eget AVCHD format.

Siterer Dinside.no :

"Derfor kan vi med glede konstatere at Studio 12 håndterte dialektene av AVCHD fra alle de tre kameraprodusentene vi har materiale fra (Sony, Canon og Panasonic) helt uten problemer."

 

 

 

de vil ikke rett inn i vegas... men før jeg tar "save to computer" virker de å være i et format som heter .mts..? men ingen av formatene vil inn i vegas... bildene jeg har prøvd å ta med kameraet er det ingen problemer med, de sklir rett inn i vegas. Men når jeg prøver med filmene kommer det bare et sånt "forbudt-tegn" (erstatter musen) hvis jeg prøver å dra de inn på tidslinjen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...