Mr.Karlsen Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Hei, jeg vet at jazz er min ting... Men jeg trenger litt hjelp til å finne musikk innenfor Jazz genren som passer meg. Jeg liker selvfølgelig synging, men det har jeg Sinatra til så jeg sikter mere til Instrumental Jazz. Jeg hører mye på to kanaler på Sky.fm (nettradiotjeneste), de er: Uptempo Smooth Jazz og Smooth Jazz. Her finner jeg musikk uten synging som bare er koooos og høre på...men når jeg søker etter smooth jazz på iTMS finner jeg for det meste album med synging osv... Liker jo Miles Davis og Brubeck i tillegg da - den gamle 50 talls jazzen hvis du sjønner så hvis dere finner noe på denne genren så er det bare å si ifra... Så her er oppdraget deres, hvis dere kan... Dere ser at jeg ikke vet hvilken reting jeg skal gå så kan dere hjelpe meg med å finne noen gode SamleCD'er dere kan annbefale? Iallefall klør jeg etter dette...
Cuneax Skrevet 16. august 2008 Skrevet 16. august 2008 Du burde poste i sjangertråder, så det er lettere for folk å finne informasjon i ettertid og at folk med samme smak kan "møtes" Tråden for jazz: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=625517
Mr.Karlsen Skrevet 16. august 2008 Forfatter Skrevet 16. august 2008 Ok, skal lese litt der men holder fortsatt spørsmålet mitt oppe... Bare skriv noe hvis dere vet noe
Kakofoni Skrevet 17. august 2008 Skrevet 17. august 2008 Django Reinhardt er jeg veldig begeistret for, når det kommertil tradjazz. Så har vi jo The Original Dixieland Jass Band (som forresten var det første bandet som spilte inn musikken sin) men egentlig har jeg ikke stor kontroll over dette landskapet og sikkert ikke den første å henvende seg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå