Gå til innhold

Ny skjerm til max 6k.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ser nå etter ny skjerm. Har hatt samsung 204B i litt over 2 år nå, men har lyst på en større skjerm og i widescreen, max 24", som skal brukes til spilling og flimtitting.

 

Har sett på Dell 2408WFP, men lurer på om dere har noen andre/bedre alternativer.

 

Jeg legger lista på max 6000 kr.

 

Mvh Boondocksaint

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som den Dell monitoren har noen barnesykdommer. Spesielt bekymringsverdig er inputlagen.

 

Hva med en Benq FP241W ? Den ser jo lovende ut. Jeg skulle bare gjerne visst hva slags panel den bruker.

 

Ja, leste noe om det. Er en av grunnene til at jeg er usikker til den.

 

Skjermen ser ålreit ut, men skulle gjerne ha noen flere spesifikasjoner om den.

 

Får nok lete videre ;)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Med det prisnivået du satser på så vil du kunne få kjøpt en skikkelig snadderskjerm! Dell 2408WFP er vel en av de beste skjermene, men flere brukere rapporterer fortsatt om problemer. Synes det er merkelig hvis denne fortsatt sliter med barnesykdommer siden den har hatt mange tidligere forgjengere.

 

Jeg har selv meget gode erfaringer med Eizo, og denne produsenten er spesielt kjent for sine dyrere skjermer laget for profesjonell bildebehandling. Eizo FlexScan S2431W er derfor en klar anbefaling fra min side. Jeg har selv lillebroren Eizo S2401W som er mye billigere (halve prisen), men har et panel av TN typen. S2431W har derimot et skikkelig S-IPS S-PVA panel som vil gi deg bedre kontrast, farger og svartnivå. Jeg vil tro at du blir godt fornøyd med den skjermen.

 

Lykke til med kjøpet! :)

Endret av SkyFlight
Lenke til kommentar

Jeg ville sett på Eizo eller BenQ oppe i den prisklassen.. Hunday har en bra også, men den virker litt mer plasticfantastic og tykkere kanter har den også.

 

BTW, den Dellskjermen er også bra, du må nesten bare bestemme deg for en hehe.

 

Edit:

Det jeg skrev, fikk det kanskje til å virke som om det var det samme hva man valgte, men jeg mener at alle de skjermene leverer bra bilde, så får man selv velge hva man føler for av inputlag, innganger osv.. Eizoskjermen har litt færre innganger, men er av skikkelig Eizokvalitet.

Endret av molsen
Lenke til kommentar

Takker for gode svar :)

 

Men med tanke på Eizo skjermen, du sier den er laget for profesjonell bildebehandling. Jeg kommer kun til å bruke den til spilling og film, så jeg lurer på om det er noen ulemper i forhold til det? ellers virker den svært bra, har lest mange gode ord om den også.

 

Setter pris på flere forslag også :)

Lenke til kommentar
Hva med en Benq FP241W ? Den ser jo lovende ut. Jeg skulle bare gjerne visst hva slags panel den bruker.

 

For å svare meg selv, det ser ut til å være P-MVA panel på denne. Det skulle vel være dugelig så vidt jeg kan forstå.

 

Dells skjerm ville jeg ikke satset på før detaljer om den nye revisjonen er kommet. Slik det er nå har den for mye problemer med inputlag og det er jo litt ubeleilig ved spilling.

Lenke til kommentar
Men med tanke på Eizo skjermen, du sier den er laget for profesjonell bildebehandling. Jeg kommer kun til å bruke den til spilling og film, så jeg lurer på om det er noen ulemper i forhold til det? ellers virker den svært bra, har lest mange gode ord om den også.

Hei!

 

Eizo lager skjermer som mildt sagt er en god slump dyrere, og det var disse skjermene jeg tenkte på som var laget spesielt til bildebehandling. Eizo S2431W er nok fortsatt en skjerm som er mer påtenkt fotografer enn spillere.

 

Hovedgrunnen til at bildebehandlingsskjermer ikke er rene spillskjermer skyldes etterslepet. Etterslepet på S-IPS og S-PVA paneler er noe høyere enn på TN paneler. Likevel har jeg lest flere steder at dette ikke er så merkbart som mange skal ha det til. Spillere går også ofte for TN paneler fordi at det som er viktig for fotografer ikke er så viktig for dem. Dette kan blant annet gjelde fargegjengivelse.

Endret av SkyFlight
Lenke til kommentar

kan indrømme at det jeg ser i en skjerm, er først og fremst lynklare farger, godt sortnivå, lyssterk og god kontrast. Om det er 30-40 ms latency tror jeg ikke at jeg kommer til å legge merke til uansett.

 

Kan noen si om hvor mye input lagg det egentlig er snakk om?

Endret av BoondockSaint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...