Gå til innhold

Hvor proff bør man være før salg?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har drevet med c# i snart 1 og et halvt år, men har holdt på med php og slikt i snart 4 år.

 

Jeg er vell en av de få som lærer c# som en hobby og kjøper bøker om språket og ikke bare bruker tutorials på nett.

 

Jeg har lenge jobbet med åpne prosjekter for å lære nye ting og for å bare hjelpe til med noe, men det er desverre ingen income i slike prosjekter.

 

Nå føler jeg at jeg kjenner språket godt nok til å ta noen små jobber her og der.

Men jeg er bare 16 år og det er vell kanskje litt i det tidligste laget tror jeg.

Men det er jo egentlig ikke alderen det går på. Jeg kan rimelig mye c# alt fra Threading, Windows Forms, TcpClient og TcpServer, FileSystem, Xml, og litt GDI. Pluss en del andre ting som jeg ikke kommer på :)

 

For en god stund siden så jeg at han som eide undertekster hadde en liten jobb.

Jobben gikk ut på å sjekke om noen nye undertekster var lagt ut på nettsiden.

 

Jeg er 99% sikker på at en slik jobb kunne jeg fikse lett på 2 timer eller noe sånn.

 

Jeg lurer på om det jeg kan er nokk for å starte smått?

Her tenker jeg betaling per prosjekt og ikke per time fordi jeg er definitivt tregere og mindre erfaring enn de fleste som driver med salg av slike tjenester.

 

Viss dere synes jeg skal begynne hvor mye bør jeg ta for ett 2 timers prosjekt? (Husk at jeg er 16 og ikke SÅ grådig)

 

Og er det noen sider der man kan finne slike små jobber?

 

Kosaki - (dumt navn?, men men har altid brukt det :S)

Endret av Kosaki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har drevet med c# i snart 1 og et halvt år, men har holdt på med php og slikt i snart 4 år.

 

Jeg er vell en av de få som lærer c# som en hobby og kjøper bøker om språket og ikke bare bruker tutorials på nett.

 

Jeg har lenge jobbet med åpne prosjekter for å lære nye ting og for å bare hjelpe til med noe, men det er desverre ingen income i slike prosjekter.

 

Nå føler jeg at jeg kjenner språket godt nok til å ta noen små jobber her og der.

Men jeg er bare 16 år og det er vell kanskje litt i det tidligste laget tror jeg.

Men det er jo egentlig ikke alderen det går på. Jeg kan rimelig mye c# alt fra Threading, Windows Forms, TcpClient og TcpServer, FileSystem, Xml, og litt GDI. Pluss en del andre ting som jeg ikke kommer på :)

 

For en god stund siden så jeg at han som eide undertekster hadde en liten jobb.

Jobben gikk ut på å sjekke om noen nye undertekster var lagt ut på nettsiden.

 

Jeg er 99% sikker på at en slik jobb kunne jeg fikse lett på 2 timer eller noe sånn.

 

Jeg lurer på om det jeg kan er nokk for å starte smått?

Her tenker jeg betaling per prosjekt og ikke per time fordi jeg er definitivt tregere og mindre erfaring enn de fleste som driver med salg av slike tjenester.

 

Viss dere synes jeg skal begynne hvor mye bør jeg ta for ett 2 timers prosjekt? (Husk at jeg er 16 og ikke SÅ grådig)

 

Og er det noen sider der man kan finne slike små jobber?

 

Kosaki - (dumt navn?, men men har altid brukt det :S)

Tja, hva med å starte med å bruke rett forum ;-)

her diskutterer vi C#. Har lite med hvor mye du vil ha i lønn å gjøre og hvor gammel du er....

Lenke til kommentar

Det er vel bare å prøve seg.. så finner du fort ut om det er mulig eller ikke. Men jeg ville nok kanskje holdt meg til pusle-for-seg-selv prosjekter om jeg var deg. Det er nok vanskelig å finne noen som vil kjøpe tjenester av deg når du er 16år.

 

Vil tro du kommer lenger ved å satse på å utvikle en potensiell pengeinnbringende nettside eller lignende. Da kan du bygge egen kompetanse samtidig som du får noe konkret å vise tilbake til senere. Om så siden tar av, så kan du kanskje få en god ekstrainntekt fra den også.

Lenke til kommentar

Ok.

 

Tusen takk for svar :)

 

Tenkte det var litt drøyt siden jeg bare er 16.

Men (alder != kompetanse) :)

 

Er egentlig medlem av en veldig penge innbringene nettside, men jeg jobber som frivillig developer der så det blir lite penger på meg der :(

 

Hvis noen vet om WoWFusion så kan dere sikkert finne meg der :p

Vil ikke si hva det er i tilfelle det er noen regler mot slik server drift her på forumet :)

Lenke til kommentar

Når man er så ung, så må man nesten ha en genuin interesse for fagbøker og det å gjøre ting riktig.. ellers er man nesten nødt til å ha en som lærerer seg opp. Jeg synes hvertfall mye av programmeringsgreiene har tatt tid før jeg har fått det skikkelig inn. Selvlært er ikke alltid så enkelt, og mange vil ofte merke at de mangler mye av terminilogien og tankegangen når de kommer sammen og skal jobbe med folk som har 3/5år høyere utdannelse innen it.

 

Hjelper ikke alltid å være sinnsykt flink på å programmere om man ikke klarer å være en del av teamet.

Lenke til kommentar

Forstår :)

 

Faktisk er jeg ikke 100% selv lært.

Har noen onkler som har hjulpet en del med ting jeg ikke forsto, men det er telles neppe som utdanning.

 

Og ja jeg er nokk en av dem som har en genuin interesse for fagbøker :S

Tror faktisk jeg kommer til å greie å presse ut noen "Studie penger" av eieren på den serveren jeg snakte om tidligere.

 

Har nå komt inn på studie spesialiserende og satser sikkert videre på noe i programerings retningen.

 

Jeg er nok en av dem som tar opp *logiske* ting VELDIG fort. Språk og historie er ikke altid like enkelt :S

 

Men uansett takk for hjelpen. Får finne meg en jobb på ICA inntil videre da :p

Lenke til kommentar

Var det ikke her spørsmål om du skulle ta en helt konkret jobb du allerede hadde fått tilbud om?

 

Hvis det er tilfellet så klin til! Så lenge du er interessert finner man alltid ut av ting, om ikke det alltid blir de meste elegante løsningene i begynnelsen. Bare sørg for å ha god kontakt med kunden og få hyppige tilbakemeldinger på ting han er misfornøyd og fornøyd med. Litt kode kan og bør alltid endres ;)

 

Om ting skulle gå skikkelig på tryne så tror jeg bare din unge alder taler til din fordel der. Bedre å hive seg uti det og lære av sine feil.

 

Bare pass på å skrive en kontrakt dere begge føler dere komfortable med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...