Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp! bluescreen :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

hver gang jeg skrur på pc'en, får jeg opp menyen der man kan velge mellom å starte window som normalt, i safe mode, forrige brukte instillinger, osv..men hver gang jeg velger noe kommer bluescreen :S noen som vet hva jeg kan gjøre?:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

og under Technical information står det:

***STOP: 0x000000ED (0x81F8DE30, 0xc0000032, 0x00000000, 0x00000000)

Skrevet
Method 2: Damaged File System

If the second parameter (0xbbbbbbbb) of the Stop error is 0xC0000032, the file system is damaged.

kilde

Ser ut som harddisken har takket for seg. :)

Skrevet

Tipper du kan prøve dette, meir på http://support.microsoft.com/kb/297185

Skadet filsystem

Hvis den andre parameteren (0xbbbbbbbb) av stoppfeilen er 0xC0000032, er filsystemet skadet.

Hvis dette er tilfellet, må du starte datamaskinen i gjenopprettingskonsollen, og deretter må du bruke kommandoen chkdsk /r til å reparere stasjonen. Når du har reparert stasjonen, må du kontrollere maskinvaren for å isolere årsaken til systemfeilen.

Bruk følgende fremgangsmåte: 1. Start datamaskinen med oppstartsdiskettene for Windows, eller med Windows-CD-ROMen hvis datamaskinen kan startes fra en CD-ROM-stasjon.

2. Når meldingen Velkommen til installasjonsprogrammet vises, trykker du R for å starte gjenopprettingsalternativet.

3. Hvis du har en maskin med dobbeltsystemoppstart eller flersystemoppstart, velger du Windows-installasjonen du vil få tilgang til, fra gjenopprettingskonsollen.

4. Skriv inn administratorpassordet når du blir bedt om det.

Obs! Hvis det ikke finnes noe administratorpassord, trykker du ENTER.

5. Skriv inn chkdsk /r i ledeteksten for stasjonen der Windows er installert, og trykk ENTER.

6. Ved ledeteksten skriver du inn exit, og deretter trykker du ENTER for å starte datamaskinen på nytt.Hvis du vil ha mer informasjon om hvordan du bruker gjenopprettingskonsollen til å gjenopprette Windows XP, kan du klikke artikkelnummeret nedenfor for å vise artikkelen i Microsoft Knowledge Base:

314058 Beskrivelse av Windows XP-gjenopprettingskonsollen

Hvis denne prosedyren ikke fungerer, kan du gjenta den og deretter bruke kommandoen fixboot i trinn 5 i stedet for kommandoen chkdsk /r.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...