Gå til innhold

Ny Gamin PC, siste sjekk før kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville ha revurdert litt her jeg også. Det skjermkortet er et varmt utdatert monster. Da ville jeg heller sett på for eksempel ATI HD4870, eller lillebror HD4850. Iallefall ikke 8800gtx!!

 

Og hovedkortet, hvorfor så dyrt?Asus P5Q deluxe er et veldig godt kort som ikke koster skjorta. Les test på hw.no og se:)

 

Hvorfor en Xeon-prosessor?

 

Håper du finner ut av det til slutt:)

Lenke til kommentar

-Du trenger heller ikke så stor PSU(hvis du vil spare inn litt)

-Vanlig p5e holder

-E8500 er prosessoren du vil ha;)

-hd4870 er som nevnt et godt kjøp

-Bytt til samsung f1 32mb c. disk

-Rammen er sikkert fin, men det finnes raskere ram for noen hundrelapper ekstra som du kan tjene inn ved mindre psu:)

Lenke til kommentar

Kjempe, har avbestil skjermkortet og skal se på noen av forslagene. Og skjønner at det kan virke litt noobish, nettopp fordi dette er første gang jeg bestiller deler selv (har satt sammen for kompiser og lignende, men aldri kjøpt eget) Takk for tilbakemeldingene.

 

Btw. Grunnen til at jeg har kjøpt en såpass kraftig psu er fordi jeg har tenkt til å bygge på den, og tenkte derfor at det var greit med litt ekstra power. Men utifra det jeg har nå kan jeg si meg enig i at jeg ikke trenger såpass :p

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men du har ikke bestillt mus?

 

Jeg kan driste meg til å anbefale logitechs cordless wave desktop eller hva den heter. Er samme tastatur du linket til + mus. Dette er trådølst(som mange selvfølgelig ikke liker), men jeg må si dette overasker:

-Har testet på over 5m rekkevidde uten problem(ikke testet maks pga "line of sight" problemer ved pcen:p

-Bruker ekstremt lite batteri

-Meget godt tastatur bare man venner seg til det.

Lenke til kommentar

Åsså syntes jeg det blir litt feil å nevne at kabinettet er grisestygt, da er man pirkete syntes jeg :p Kabinett er smak og behag ;) Åsså skal ingen av komponentene klokkes (mest fordi jeg er en total noob når det gjelder slike ting).

 

Vell, en grunnen til at jeg valgte den prosessoren var at jeg fikk et tips fra en kamerat som kjører på det samme. Trodde visst han hadde litt greie på det han dreiv med? Vil du virkelig si at det er feil valg av prosessor?

 

Har verken satt opp mus eller dvd brenner nettopp fordi jeg har begge liggende hjemme :D

Lenke til kommentar

NetShop Upgrade bundle, kan være værtdt å ta en titt på.

 

Kan ta et par eksempler, med små variasjoner:

 

- NetShop Upgrade bundle

- Antec Twelve Hundred Gamer Case

- Antec TruePower Quattro 850W

- ASUS 22"W LCD VW222U

- NEC DVD-brenner AD-7200S

- Samsung Spinpoint F1 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB

- Logitech Wave

- Windows Vista Home Premium OEM 64-bit DVD-versjon, SP1

= Totalt 11 047,-

 

- NetShop Upgrade bundle

- Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

- Antec TruePower Quattro 850W

- ASUS 22"W LCD VW222U

- NEC DVD-brenner AD-7200S

- Samsung Spinpoint F1 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB

- Logitech Wave

- Windows Vista Home Premium OEM 64-bit DVD-versjon, SP1

= Totalt 10 502,-

 

- NetShop Upgrade bundle

- Antec Three Hundred Ultimate Gamer Case

- Corsair strømforsyning 750W bulk

- Club3D HD 4850

- ASUS 22"W LCD VW222U

- NEC DVD-brenner AD-7200S

- Samsung Spinpoint F1 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB

- Logitech Wave

- Windows Vista Home Premium OEM 64-bit DVD-versjon, SP1

= Totalt 10 927,-

Lenke til kommentar
Tror jeg ville ha revurdert litt her jeg også. Det skjermkortet er et varmt utdatert monster. Da ville jeg heller sett på for eksempel ATI HD4870, eller lillebror HD4850. Iallefall ikke 8800gtx!!

 

Og hovedkortet, hvorfor så dyrt?Asus P5Q deluxe er et veldig godt kort som ikke koster skjorta. Les test på hw.no og se:)

 

Hvorfor en Xeon-prosessor?

 

Håper du finner ut av det til slutt:)

veldig enig her

4850 har høyere ytelse en til og med 9800 GTX+

4870 hadde også vert bedre valg ligger mellom GTX 260 og GTX 280 i ytelse

det er også mulighet for crossfire på intel sine brikkesett også, så man kan kjøre to stk 4850 eller 4870

 

og ja støtt ATi, vis ikke det var for ati, hadde NVIDIA sitt Geforce GTX 280 fremdeles kosta 6000 kr (koster nå 3000kr!)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...