Gå til innhold

Noen anbefalinger til en billigst mulig pc?


Anbefalte innlegg

Oppdatert 29.11.2009

 

Hei, jeg er ikke helt dreven på dette området med interne komponeter ennå, men jeg har prøvd å finne noe som ikke dreper meg av pris med best mulig ytelse. Når jeg fant ut at prossessoren min koster 150,- så er det kanskje på tide med en oppgradering? Det jeg trenger å oppgradere er:

- Prossessoren

- Hovedkortet

- Ram

- Grafikkort

- Kabinett

- Strømforsyning

 

Har forresten en Thermaltake Big Typhoon, vil den holde til prosessoren, og passer den i kabinettet?

 

Jeg kommer sannsynligvis til å drive med animasjonsprogram, rendring og slikt, fotoredigering, videoredigering, lydinnspilling og muligens litt spilling på fine grafikkspill. :)

 

Jeg har laget en handleliste jeg synes så grei ut. Min handlevogn

 

 

Jeg vet ikke om strømforsyningen holder og sånn og om delene passer sammen.

Er det noen erfaringer dere har lyst til å dele med meg?

 

Skulle gjerne hatt den litt billigere også. Er det noen plasser jeg kan kutte ned for de behovene jeg har?

Endret av ovzern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert noen andre som snart lurer på hva slags OS du kjører. Har du vanlig xp, holder det gjerne med 2gb ram foreksempel.

 

E8400/8500 er godt valg på prosessor.

Radeon HD 4850 bra valuta for pengene på skjermkort.

Ram: om du ikke har tenkt til å overklokke, er det greit nok med PC(2)6400. Billig og raskt. 2gb holder for xp 32bits, 4gb om du skal a vista

Hovedkort, har ikke så mye erfaring, men pass på at du har med 2pci-e porter, (så du har mulighet for 2 skjermkort senere)

Lenke til kommentar

Vel, noen er redd for forandringer, noen vil ikke ha forandringer..

 

Selv venter jeg gjerne så lenge som overhode mulig på de gamle mer stabile og problemfrie platformene helt til jeg blir tvunget over. (Kjørte for eksempel Xp sp1 fram til sent i fjor høst)

 

Men for all del, vista har da sine lyspunkt også. Smak og behag

Lenke til kommentar

Da er det vel på tide å svare på alle spørsmålene, da.

Jeg kjører windows XP, og jeg driver mye med bilderedigering i PS og modellering i Blender, så jeg tror det trenger masse ram.(er ikke det riktig,da?)

 

Og forresten så har jeg en splitter ny strømforsyning. Og en Typhoon til prossessoren, men hovedkortet jeg har nå støtter ikke den viften :blush:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...