Gå til innhold

Pioneer Kuro (9. Generasjon)


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

 

Har tenkt til og gå til innkjøp av en ny TV, har hatt flere LCD-er nå, så jeg vil gjerne prøve en Plasma TV. Har kikket en god del på Kuro serien til Pioneer, men er det noen som har erfaring med disse?

 

Jeg hadde gått for 50", men er de virkelig så mye bedre en andre plasmaer, eller finnes det andre TV`er som ligger i samme kvalitetsgruppen. For som sakts så er jo Pioneer stive i pris, så alt i alt, får du det du betaler for?

 

 

Takker for tips!

/Adlern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

 

 

Har tenkt til og gå til innkjøp av en ny TV, har hatt flere LCD-er nå, så jeg vil gjerne prøve en Plasma TV. Har kikket en god del på Kuro serien til Pioneer, men er det noen som har erfaring med disse?

 

Jeg hadde gått for 50", men er de virkelig så mye bedre en andre plasmaer, eller finnes det andre TV`er som ligger i samme kvalitetsgruppen. For som sakts så er jo Pioneer stive i pris, så alt i alt, får du det du betaler for?

 

 

Takker for tips!

/Adlern

 

Pioneer har vært kjent for å ha de beste skjermene med det dypeste sortnivået. I fjor overgikk de seg selv med sine 8 generasjons plasma modeller Kuro. Serien har ved siden av 9 generasjon det dypeste sortnivået og flest innstillings muligheter. Både 8 og 9 generasjon er så og si imune mot retention(middlertidig innbrenning), men prisene til Pioneer har alltid vært i overkant. Som regel har man måtte punge ut rundt 10 000 kroner ekstra bare fordi det er Pioneer. Jeg har ikke sjekket ut 9 generasjon, men 8 generasjon Kuro har faktisk en litt irriterende svakhet og det er bevegelse. Vertikale bevegelser som tilter og arial shots napper en del og dette er plagsomt hvis man er følsom for slikt.

 

Ryktene sier at dette problemet er mer eller mindre utradert på de nyeste tv-ene, men jeg kan ikke bekrefte det. Hvis du sjekker tv-en i en butikk så be forhandler om å skru av all den digitale billedbehandlingen. Støy reduksjon osv osv osv. Først da får du se hva tv-en virkelig kan gjøre...

 

Både Panasonic og LG har kommet med meget gode plasma modeller i år. Panasonic har sin budget serie PX8 - PX80 og PZ80 - 800. Hvis du ser mye tv og dvd så burde du sjekke ut PX80 siden den er blant de beste på sd signaler og prisen er latterlig lav. PZ serien har en liten svakhet der, men er kanskje noe av det beste som er laget til hd materiale. Begge seriene er meget bra på bevegelse og PZ modellene er blant de råeste tv-ene som er laget på akkurat dette.

 

LG's PG6000 serie er kanskje den peneste plasma serien du finner i dag. LG har tenkt design og de har tenkt klokt. Serien er en meget bra "all round" serie som takler både hd og sd på en respektabel måte, men de taper litt på sortnivået. Pioneer og Panasonic ligger et stykke foran der og Pioneer er selvsagt regjerende mester...

 

Hvis du skal ha en plasma skjerm i dag så bør du velge en av de overnevnte. Andre merker har ikke kommet helt i land med sine modeller. Philips har lansert en helt ok plasma modell, men det er ikke noe man trenger å kaste seg etter.

Lenke til kommentar

Har kikket litt på både Panasoni og LG serien, men er fortsatt usikker.

 

 

Kikket litt på Panasonic TH-50PZ800. Men den er noe stiv i pris!

 

Hovedsaklig så har jeg egentlig ikke bruk for "Full-HD", men er jo heller ingen negativ ting. Også med tanke på at Panasonic TH-50PX8E koster 10.000,- mindre enn PZ800 modellen! Men igjen så har jeg jo ingen erfaring av hvor stor forskjell det er på disse TV`ene.

 

 

LG 50PG6000 er jo også interessang, men er endel dårlige tilbakemeldinger jeg har lest hittil, men er jo så mangt som sies. Har jo også hørt erfaringer som:

 

Denne skjermen overrasker. Meget gode farger og hvitt er hvitt! Sortnivået er så bra at å kjøpe en pioneer/panasonic i stedet blir tull. Spar deg mange tusen på å kjøpe denne i stedet! (LG 50PG6000)

 

 

Ellers så er jeg fremdels frelst av Pioneer KURO serien, men er det verdt det?

Lenke til kommentar

PX8E kjører vel også på fjorårets (om ikke eldre) fargepaneler, samt at den har vel ikke pc input via hdmi. Kan jo være dumt (derav go'prisen). PX80 derimot kjører på en del nyere paneler samt pc input via hdmi. PG6000 er en nydlig TV, veldig god på bevegelser og fargene er flotte, men om det er tull og kjøpe en Pioneer pga svartnivået vet jeg ikke helt.. Det er som dag og natt imo.

Lenke til kommentar

Fikk min 50 LG PG6000 Mandag etter å ha retunert en 46 PZ80 Panasonic grunnet uskarp,blast,soft bilde. Min nabo har hjulpet meg med å løfte begge tvene på plass og har selvsagt sett bilde på begge men var ikke imponert over Panasonicen uten at han fortalte meg dette før Mandagen men når vi skrudde på LG så sa han bare WOW for et flott bilde. Jeg har nå brukt den i to dager og prøvd HD sendinger, DVD,Playstation samt vanlige tv sendinger og skjermen er bare strålende på alle felt og jeg vil gå så langt å si den banker den nye Panasonic PZ serien på bildekvalitet også ved HD sendinger selv om denne bare er HD ready kontra full HD som Panasonic sin er. Du får denne tvn til under 12,000,- i 50T nå det er 8000,- mindre en PZ80 og 10,000,- mindre en PZ800 som ikke engang er like gode i fleres øyne. Den eneste tv jeg ville da vurdert opp mot LG måtte være Pioneer men herregud det kan ikke forsvares prismessig og de er ikke perfekte de heller. Nei løp og kjøp LG PG6000 og reis på en lang ferie eller kjøp deg en bruktbil for pengene du står igjen med :p "du kommer til å bli storfornøyd"

Lenke til kommentar

Takker for gode råd!

 

 

Har vippet litt over og begynner å bli intressert i en LG6000 nå, muligens jeg går for den!

 

Men igjen så kan jeg få Pioneer 50" Plasma TV KURO PDP-5080XA til 17.270,- på MPX.no.

 

Noen som veit hvorfor prisen er så lav på denne? Jeg veit det er 8. serien, og at den ikke er Full-HD (Ikke noe jeg trenger.) Men er det veldig stor forskjell fra 8. serien til 9. serien?

 

 

Var hos en forhandler i dag, og han kunne selge meg Panasonic PZ80 (Full-HD) for 18.999,- men han ville heller gått for Pioneer 8. serie fra MPX, til den prisen. Han trodde også at Panasonic`en var hakke bedre enn LG6000, men igjen så var jo det hos en forhandler som ikke solgte LG ;)

 

 

Tror jeg går for LG`en, den frister!

Lenke til kommentar
Takker for gode råd!

 

 

Har vippet litt over og begynner å bli intressert i en LG6000 nå, muligens jeg går for den!

 

Men igjen så kan jeg få Pioneer 50" Plasma TV KURO PDP-5080XA til 17.270,- på MPX.no.

 

Noen som veit hvorfor prisen er så lav på denne? Jeg veit det er 8. serien, og at den ikke er Full-HD (Ikke noe jeg trenger.) Men er det veldig stor forskjell fra 8. serien til 9. serien?

 

 

Var hos en forhandler i dag, og han kunne selge meg Panasonic PZ80 (Full-HD) for 18.999,- men han ville heller gått for Pioneer 8. serie fra MPX, til den prisen. Han trodde også at Panasonic`en var hakke bedre enn LG6000, men igjen så var jo det hos en forhandler som ikke solgte LG ;)

 

 

Tror jeg går for LG`en, den frister!

 

19 000 gærninger for en PZ80 var dyrt... Du får den langt billigere andre steder, men hvis du velger PG så er det ikke så viktig. Jeg kikket på en 9 gen Pioneer i dag... Den hadde samme problemet med tilter som 8 generasjon, men den var nok ikke kallibrert på noen måte så det er godt mulig man kan få det bort eller betraktelig bedre. Fargene og dybden var ekstremt bra.

Lenke til kommentar

Du kan plusse på 2.3000,- på den Kuron hos MPX da den er uten høytalere og bordstativ/veggfeste så da kommer den på drøye 20000,- ...

 

Stor forskjell blir det som regel ikke fra toppmodell til toppmodell på et år så jeg velger å svare Nei på dette.

 

Vel ang han selgeren så snakker han om ting han ikke har greie på og vil selvsagt selge deg et merke han har.

 

Jeg har hatt begge skjemene og hadde en 46 PZ80 i stua i 14 dager før den gikk i retur på angrefrist nå sitter jeg og smiler og ser på en LG PG6000 og det er en klart bedre skjerm på alle felt Punktum :)

Lenke til kommentar
Du kan plusse på 2.3000,- på den Kuron hos MPX da den er uten høytalere og bordstativ/veggfeste så da kommer den på drøye 20000,- ...

 

Stor forskjell blir det som regel ikke fra toppmodell til toppmodell på et år så jeg velger å svare Nei på dette.

 

Vel ang han selgeren så snakker han om ting han ikke har greie på og vil selvsagt selge deg et merke han har.

 

Jeg har hatt begge skjemene og hadde en 46 PZ80 i stua i 14 dager før den gikk i retur på angrefrist nå sitter jeg og smiler og ser på en LG PG6000 og det er en klart bedre skjerm på alle felt Punktum :)

 

Har du sjekket ut 32" av PG6000?

Lenke til kommentar
Du kan plusse på 2.3000,- på den Kuron hos MPX da den er uten høytalere og bordstativ/veggfeste så da kommer den på drøye 20000,- ...

 

Stor forskjell blir det som regel ikke fra toppmodell til toppmodell på et år så jeg velger å svare Nei på dette.

 

Vel ang han selgeren så snakker han om ting han ikke har greie på og vil selvsagt selge deg et merke han har.

 

Jeg har hatt begge skjemene og hadde en 46 PZ80 i stua i 14 dager før den gikk i retur på angrefrist nå sitter jeg og smiler og ser på en LG PG6000 og det er en klart bedre skjerm på alle felt Punktum :)

 

Har du sjekket ut 32" av PG6000?

 

Nei jeg har bare sett den i 42 og 50, en kompis har den i 42.

Lenke til kommentar

Sammentreff ^^ Jeg er selv på utkikk etter en TV, og faktisk har jeg fått øynene opp for Kuro serien til Pioneer, men derimot PDP-LX5090 (9. generasjon), full HD. http://www.pioneer.no/no/products/62/63/41...5090/index.html

 

Jeg er en førstegangskjøper av TV flatskjerm og har gjort en del tanker på hva jeg vil ha og kunne bruke i en del år fremover. Pioneer skryter veldig av Kuro serien, og det tror de kan stå for det også. Bare litt synd at det ble en del mer enn jeg hadde tenkt å bruke på budsjette :p

Lenke til kommentar
Sammentreff ^^ Jeg er selv på utkikk etter en TV, og faktisk har jeg fått øynene opp for Kuro serien til Pioneer, men derimot PDP-LX5090 (9. generasjon), full HD. http://www.pioneer.no/no/products/62/63/41...5090/index.html

 

Jeg er en førstegangskjøper av TV flatskjerm og har gjort en del tanker på hva jeg vil ha og kunne bruke i en del år fremover. Pioneer skryter veldig av Kuro serien, og det tror de kan stå for det også. Bare litt synd at det ble en del mer enn jeg hadde tenkt å bruke på budsjette :p

 

Både Panasonic og LG har tatt kraftig innpå Pioneer med sine nye modeller og på enkelte områder så er de faktisk bedre. Pioneer har helt klart det beste sortnivået og den beste gråtoneskalaen. Farger og detaljer er også hakket over, men om det er verd den formidable prisforskjellen? Det er jeg ikke like overevist over som jeg var med 8 genereasjon i fjor.

 

Jeg har sett 9 generasjon i butikken på egen utstilling med blu-ray. Jeg stilte ikke på den så det er ikke sikkert den hadde de beste innstillingene. Pioneer har enormt mange muligheter og det er helt klart mulig å overkoke bildet litt. En klar svakhet på den jeg så var tiltene. Dette var et problem med 8 gen også, men jeg trodde faktisk de hadde fikset det. Tv-en hakker enormt ved raske horisontale bevegelser... Jeg vil tro man kan justere bort deler av dette, men om man får det helt bort vet jeg ikke. Tv-en skilter med 100hz, men ofte interpolerer tv-en bare høyre og venstre, ikke opp og ned.

 

Det ser heller ikke ut som det er store forskjeller på 8 - 9 gen pioneer skjermer. Sånn sett vil jeg tro det vil lønne seg å vente til 10 gen. Der har de fikset sortnivået slik at det blir helt sort... Ikke målbart sortnivå i det hele tatt...

 

Både Panasonic og LG er meget bra på bevegelse og det er ikke snakk om merkbar hakking i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Valget står nå mellom:

 

 

LG 50PG6000 50" - 11.995 kr.

 

50" - widescreen

HD ready (720p)

1365 x 768

Kontrast 30.000:1

100Hz teknikk

 

eller

 

Pioneer PDP-5080XA - 17.990 kr. (Uten høytaler eller bordstativ.)

 

50" - widescreen

HD ready (720p)

Oppløsning 1365 x 768

Kontrast 16.000:1

 

 

Livet er ikke lett! :roll:

 

For meg så ville dette hvert veldig enkelt, Pioneer kommer på drøye 20 lapper med bordstativ og høytalere og den er langt fra 8000,- bedre.... Jeg skulle gjerne sett de side ved side og jeg tror det er marginaler i det daglige bruk samt LG er bedre på sine ting visa versa Pioneer men prisforskjellen kan bare ikke forsvares i dette tilfellet da vi snakker om marginaler i kvalitet "ikke store forskjeller"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...