Gå til innhold

Vista x64 + 4GB Ram ?


chriztr

Anbefalte innlegg

Hei kjære gjeng der på nettet.

 

Nå har jeg lest forskjellige tråder på forskjellige forumer over hele internett og finner ingen solid løsning foruten formatering.

Problemet mitt er at jeg har oppdatert minne mitt på pc-en, selvfølgelig, og får den klassiske "bluescreen of death". Jeg har gått fra Kingstone 1GB DDR2 til 2x2GB Corsair xms 2 DDR2 brikker. Med begge brikkene i maskinen finner både BIOS og Vista 4 GB Ram og fungerer i utgangspunktet, men ikke lenger enn maks 10 - 15min. Jeg opplever feilen fortest når jeg ber Vista oppdatere seg i brukergrensesnittet (har oppsettet på engelsk, så det er helt sikker ikke riktig oversatt), da den henger seg på Aero-sjekken en stund og så går i BSOD. Dette får jeg også når jeg lar maskinen stå på ca. 10 - 15 min.

 

Maskinen er selvbygg, og skal vel i utgangspunktet fungere.

 

Deler i maskinen:

 

Hovedkort: Asus M2A-VM HDMI (AMD sAM2 GPU)

 

Minne (tidligere): Kingston DDR2 1GB 667Mhz

 

Minne (nyinnkjøpt) : 2x 2GB Corsair xms2 DDR2 800Mhz

 

Skjermkort: Xfx Geforce 8800 GT (mener på at det er 657 MB eller no', men BIOS-bilde når jeg skrur på pc-en sier 1024MB)

 

HDD 1 (Win XP 64bit) : Caviar SE 16MB 320GB SATA

 

HHD 2 (Win Vista Ulti.64bit): Samsung SATA 500GB

 

PSU: 620W (om jeg ikke husker feil)

 

CPU: AMD Athlhon 64 X2 Dual Core 4200+ 2.20 Ghz

 

Hoved OS for øyeblikket: Windows Vista Ultimate 64bit SP1

 

Annen OS er Windows XP Pro SP2 64bit, men kjører ikke for øyeblikket, pga. at jeg oppdaterte til geforce 8800 etter jeg hadde oppdatert til SP2.

 

Jeg håper på at det finnes andre løsninger enn å reformatere hele skiten. Har i utgangspunktet ingen mulighet til å ta backup av alt det jeg har liggende på maskina =/

 

Håper noen har noen tips til meg. Har passe god erfaring med data, så ikke vær redd for å forklare avansert. =P

 

Mvh:

Christer

 

PS. For øyeblikket kjører jeg stabilt på det ene 2GB rambrikka

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+918234
Da fant jeg en løsning ved hjelp av en annen en på et forum. Alt som skulle til var en BIOS oppdatering =)

 

Det var faktis det første som slo meg når jeg leste den første posten din. Det er alltid viktig å ha den siste oppdaterte Bios.. Jeg sjekker kansje etter ny bios en gang i mnd..

 

Bra at du fant ut av problemet..

Lenke til kommentar
Da fant jeg en løsning ved hjelp av en annen en på et forum. Alt som skulle til var en BIOS oppdatering =)

 

Det var faktis det første som slo meg når jeg leste den første posten din. Det er alltid viktig å ha den siste oppdaterte Bios.. Jeg sjekker kansje etter ny bios en gang i mnd..

 

Bra at du fant ut av problemet..

 

Etter det jeg har lest og oppfatta, så lønner det seg ikke å oppdatere bios med mindre man møter hardware-feil?!

Lenke til kommentar
Da fant jeg en løsning ved hjelp av en annen en på et forum. Alt som skulle til var en BIOS oppdatering =)

 

Det var faktis det første som slo meg når jeg leste den første posten din. Det er alltid viktig å ha den siste oppdaterte Bios.. Jeg sjekker kansje etter ny bios en gang i mnd..

 

Bra at du fant ut av problemet..

 

Etter det jeg har lest og oppfatta, så lønner det seg ikke å oppdatere bios med mindre man møter hardware-feil?!

 

Både ja og nei, faktisk så sies det slik siden BIOS flashing er en risky buisiness, strømbrudd kan fort slakte ett hovedkort eller rettere sagt BIOS brikken og da må du ha en ny brikke eller hovedkort.

 

Men personlig flasher jeg ganske ofte også, og jeg må flashe mitt HK ved neste BIOS for å få luket ut ett irriterende bug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...